פצצת אנרגיה צהובה: מרצדס CLA35 AMG במבחן

306 כ"ס, 41 קג"מ והנעה כפולה המייצרים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות וחווית נהיגה ספורטיבית ומרגשת, וזה עוד לפני שהזכרנו את העיצוב היפהפה והצבע הצהוב הנועז של רכב המבחן. אבל האם זה שווה קרוב לחצי מיליון שקל?

ששי כהן 06 ביול, 2020
מרצדס CLA35 AMG

צילומים: משה נרקיס

חצי שנה לאחר שהושק בארץ הדור החדש של מרצדס CLA, מכונית הקופה 4 דלתות המפתה ומצליחה של היצרן, הצטרפו בתחילת השנה גם גרסאות ה-AMG הספורטיביות של הדגם להיצע הדגמים בארץ, אשר בניגוד לחבילת העיצוב "AMG Line" שהוצעה כבר בתחילת הדרך וכוללת את המראה הנחשק אך ללא שדרוג הביצועים, דגמי ה-AMG ה-"אמיתיים" כוללים גם יכולות ספורטיביות אמיתיות ושדרוג משמעותי של חווית הנהיגה, אך גם קפיצה משמעותית בתג המחיר.

הצהובה הטובה?

הגרסה שהתייצבה אצלנו למבחן בשבוע החולף היא ה-"CLA35 AMG", לכאורה הגרסה הרגועה מבין צמד דגמי הספורטיביים של הדגם (קיימת גם CLA45 AMG), המבטיחה שדרוג הביצועים לעולם דגמי הספורט, אך עדיין עם מכלולים שמבטיחים שילוב של חווית נהיגה ספורטיבית לא קיצונית מדי ונוחות נסיעה מספקת בחיי היום יום, בהם יבלו הלקוחות בסופו של דבר את מרבית זמנם, יחד עם תג מחיר שיורד מתחת לחצי מיליון שקל, מחיר שאולי עשוי להבהיל אתכם, אך יחד עם זאת די אטרקטיבי יחסית לדגמי AMG אחרים של היצרן.


ה-CLA שמציע עיצוב יפהפה ומסובב ראשים כבר בגרסאות הבסיס שלה, זוכה בגרסת ה-35AMG לעיצוב מחודד יותר, עם גריל ספורטיבי יותר, סט חצאיות צד, צמד מפלטים וספוילר צנוע יחסית מאחור, כאשר גרסת המבחן שהגיעה בצבע צהוב זועק, וצביעה שחורה למראות הצד, הגג, חצאיות הצד וחישוקי ה-"19 הקרביים שלה, הפכה את הדגם לסנסציה על הכביש, שמשך לא רק המון מבטים והתעניינות של הרחוב, אלא גם הרבה ברחשים, נמלים ומעופפים שונים שהגיעו להתרשם מהצבע הזועק.

מרצדס CLA35 AMG

בתוך תא הנוסעים מציעה המכונית את אותו עיצוב מרשים של דגמי ה-CLA, והיפה ביותר לדעתנו בין המתחרות, עם לוח השעונים הדיגיטלי ומערכת ה-MBUX המוצלחת של היצרן, עם תמיכה מלאה בעברית, צמד מסכים גדולים ואיכותיים, המקנים לתא הנוסעים הופעה הייטקית מרשימה. אליהם מצטרפים דשבורד מעוצב למשעי, הקפדה על עיצוב של חלק ומתג ותאורת אווירה ב-64 גוונים להעצמת החוויה גם בשעות החשיכה. חבילת ה-AMG הספורטיבית תרמה מצידה צמד מושבים ספורטיביים מלפנים, הגה בעיצוב ספורטיבי הנעים מאוד לאחיזה, חגורות בטיחות בצבע אדום, גג שחור, ודוושות ספורט. רמת האבזור גבוהה, אך יחד עם זאת מרצדס מפשלים עם היעדר בקרת אקלים כפולת אזורים, היעדר פתחי מיזוג אחוריים ורק מושב הנהג זוכה לכיוונון חשמלי. לא מכובד ברכב שמגרד את תג חצי מיליון השקל. מעבר לכך, מדובר ברכב משפחתי מרווח יחסית לארבעה מבוגרים, כאשר בשל הגג הנמוך מאחור, נוסעים במושב האחורי בגובה 1.8 מטר פלוס כנראה ירגישו צפיפות מסוימת. נפח תא המטען נדיב ועומד על 360 ליטר, וישרת ללא כל בעיה שימושים יום-יומיים של משפחה.

מרצדס CLA35 AMG

בסעיף הבטיחות רושם הדגם חבילת בטיחות מקורית מקיפה, הכוללת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית גם ברוורס, התרעת עייפות הנהג, התרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב לכביש ועוד.

מרצדס CLA35 AMG

את היהלום האמיתי של הרכב תמצאו כמובן במכלולים הספורטיביים: אז כחלק מתקנות זיהום האוויר הנוקשות באירופה, דגמי הספורט נאלצים להתמודד עם ההגבלות ובגרסאות ה-AMG של ה-CLA תמצאו דווקא מנועי טורבו 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים צנועים למדי, המפיקים 306 כ"ס בגרסת ה-CLA35 או 421 כ"ס בגרסת ה-CLA45. הגרסה הנבחנת כאן, היא כאמור ה-CLA35 הצנועה יותר, המשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעת 4MATIC כפולה חכמה היודעת להעביר בעת הצורך עד 50% מהכח לגלגלים האחוריים ומסייעת לאחיזת כביש מושלמת. למעשה, בימי המבחן גם תחת נהיגה ספורטיבית אגרסיבית התקשינו להוציא את ה-CLA משלוותה ולגרום לה לאיבוד אחיזה. התנהגות הכביש של המכונית חדה, ההגה מרגיש מתקשר יחסית ורק בנסיעה הררית עם מתיחה של הסל"ד לאיזור ה-6,500 סל"ד, ייתכן ותרגישו באיזה מחסור קל של כח בשל נפח המנוע הקטן יחסית. מעבר לכך, מדובר במכונית מאוד מהירה ומאוד מהנה. התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש ואל כל העסק הזה מתלווים צלילים ספורטיביים הבוקעים מצמד האגזוזים, ועדיין מבלי להרעיד את כל השכונה כפי שעושים זאת דגמי ה-AMG הקיצוניים יותר. אמרנו כבר שהיא מתורבת יחסית, לא?  בסעיף הנוחות, הצליחה המכונית להרשים עם נוחות נסיעה טובה ביחס למקובל בקטגוריה, וגם בנהיגה אגרסיבית, המכונית מצליחה לגהץ יפה את הכביש ולצמצם משמעותית את כמות החבטות שעוברות לנוסעים. חבל רק שבמכונית בסדר גודל כזה של מחיר היא לא מצוידת גם בבולמים אדפטיביים. בחיי היום היום בנסיעה שגרתית, היא מציעה נוחות סבירה, הנחותה מן הסתם מה-CLA הרגילה. בסעיף צריכת הדלק, בנהיגה רגועה ניתן להגיע איתה לאזור ה-8.5 ק"מ לליטר. בנהיגה ספורטיבית, הרבה פחות מזה. לא שזה באמת מעניין את הרוכשים.

מרצדס CLA35 AMG צילום: משה נרקיס

שווה את הכסף?

במחיר התחלתי של 470,000 שקל, המהווה מצד אחד תוספת לא מבוטלת מול גרסאות ה-CLA הרגילות, אך מצד שני כמעט מחיר מציאה ביחס למחירי דגמי AMG אחרים של היצרן, מציעה מרצדס CLA35 AMG שילוב מוצלח של משפחתית ספורטיבית יפהפיה למראה (גם בצבעים סטנדרטים יותר…), עם ביצועים של מכונית ספורט אמיתית, ויחד עם זאת עדיין לא קיצוניים שקשה לחיות איתם בחיי היום יום, אליהם מתלווים תא נוסעים מרשים ואיכותי וחבילת בטיחות מושלמת, כאשר נקודת התורפה לדעתנו נמצאת בתג מחיר שמעט גבוה ביחס למה שניתן היה לצפות כאן. יחד עם זאת, עבור מי שלא ממש נוסע על הקצה ורודף אחר ביצועים ספורטיביים קיצוניים, יש כאן הזדמנות למכונית ספורט אמיתית ויוקרתית במחיר שעדיין ישאיר לכם עודף משמעותי מול דגמי AMG אחרים של היצרן.




עוד ממבחני דרכים