צבע לרכב חדש: איזה צבעים מובילים את המכירות בישראל?

איזה צבע לרכב חדש העדיפו לרכוש בישראל בשנה החולפת? מסתבר שלבן הוא הצבע המועדף לרכב חדש ואחריו 50 גוונים של אפור. מה מעדיפות נשים?

ששי כהן 09 בספט, 2015
פרארי לבנה

משרד התחבורה מפרסם נתונים אודות רכישת כלי רכב פרטיים לפי צבע בשנת 2014, המבוססים על רישוי כל הדגמים הפרטיים שנרשמו לתנועה בשנה החולפת. איזה צבעים מבוקשים במיוחד והאם לנשים יש בחירה שונה? כמובן שכן. הנתונים לפניכם.
הלבן הוא השחור החדש
בדומה לשנים האחרונות, גם בשנת 2014 העדיפו הישראלים לרכוש את הרכב החדש שלהם בצבע לבן. לפי נתוני משרד התחבורה, אחת מכל שלוש מכוניות חדשות שעלו לכביש אשתקד היתה בצבע לבן, או ליתר דיוק 35.5% מהמכירות. " חמישים גוונים של אפור " מככב גם בתחום הרכב, כאשר דגמי האפור למיניהם כולל הכסף והאפור המטאלי לגווניו במקום השני עם 30.7% מהמכירות וגם כאן כמעט כל רכב שלישי זכה לצבע האפור. במקום השלישי מופיע הצבע השחור עם 14% מהמכירות ובעוד שבשני הצבעים הקודמים יותר גברים בחרו בהם מאשר נשים, כאן נרשם ביקוש זהה בין גברים ונשים.



מה בוחרות נשים?
כ-40% ממכירות רכב פרטי חדש בשנת 2014 בישראל נרשמו על-שם נשים. אמנם באופן כללי קיים דמיון בין גברים ונשים בהעדפת הצבעים המובילים, אולם בכל הנוגע לצבעים יותר צבעוניים ( אדום, צהוב ירוק וכל המיוחדים ), קיימת העדפה ברורה יותר בקרב הנשים לבחירת רכב בצבעים פחות שגרתיים, כאשר הצבע האדום הוא המוביל בקרב נשים עם 9.2% מהמכירות לנשים לעומת 4.7% מהמכירות  לגברים.
צבע לרכב חדש
ולסיום, יש גם אנשים מוזרים שרוכשים גם מכוניות חדשות ושום צבע שלהן לא מספיק טוב עבורם. קחו למשל את הדוגמא של הבחור האירופאי הזה שאוהב דווקא את המראה הישן והחלוד של הרכב, שהחליט לייצר עבור הפולקסווגן טרנספורטר החדשה שלו מדבקות שיעניקו לרכב מראה של גרוטאה חלודה. התוצאה לפי התמונות לפחות מרשימה מאוד וללא ספק מיוחדת. ייתכן והוא גם יכול לחסוך כסף ולא לבטח את הרכב בביטוח מקיף. מי ירצה לגנוב גרוטאה כזאת?

פולקסווגן טרנספורטר T5 בציפוי דמוי גרוטאה

פולקסווגן טרנספורטר T5 בציפוי דמוי גרוטאה


פולקסווגן טרנספורטר T5 בציפוי דמוי גרוטאה

פולקסווגן טרנספורטר T5 בציפוי דמוי גרוטאה