צרכנות: טויוטה אייגו ידנית מ-61,900 שקל. משתלמת?

המכונית הזולה ביותר כיום בישראל היא טיוטה אייגו המצוידת בגיר ידני ומיובאת ביבוא מקביל. בדרך תצטרכו לחזור לשנות ה-80 בכל הקשור לחבילת האבזור. האם זה עדיין משתלם?

ששי כהן 13 בספט, 2021
טויוטה אייגו ידנית

המצוקה הלוגיסטית בענף הרכב החדש הכוללת בעיות מלאי חמורות אצל מרבית יבואני הרכב, עקב וירוס הקורונה והמשבר בתעשיית השבבים, מייצרת לנו לעתים כל מיני הזדמנויות בשוק הרכב החדש, כאשר ההצעה הנוכחית המעניינת מגיעה אלינו בכלל מחברות היבוא המקביל עם טויוטה אייגו חדשה שמוצעת לכם כיום במחיר המכתיר אותה כעת כמכונית הזולה ביותר בארץ. בדרך תצטרכו לחזור להשתמש בגיר ידני ולהתפשר מאוד בסעיף האבזור, ברמה שתחזיר אתכם לאזור שנות ה-80. האם זה עדיין משתלם?

אז כך תוכלו למצוא בימים אלו כמות גדולה יחסית של דגמי האייגו הידנית שפוזרה בשלל סוכנויות ומגרשי רכב ברחבי הארץ. הדגם מיובא ע"י חבת איילון מוטורס (היבואנית הוותיקה בשוק היבוא המקביל), וברמת גימור אחת ומוצע במחיר החל מ-61,900 שקל בהצעה הטובה שמצאנו ועד 69,900 שקל "מחיר המחירון" בסוכנויות של היבואנית. מכיוון שהדגם מגיע ביבוא מקביל, הרוכשים נרשמים כ-"יד ראשונה פרטית" ברישיון הרכב (בעלים 00). את הדגם הנ"ל אגב לא תוכלו למצוא אצל יוניון מוטורס היבואנית הרשמית, משום שהם מייבאים כעת רק את הגרסה האוטומטית וברמות גימור גבוהות יחסית במחיר החל מ-74,900 שקל.

אז מה כוללת המכונית הזולה בארץ?

האייגו הידנית מצוידת באותו מנוע מוכר של הגרסה האוטומטית-רובוטית, עם מנוע בנזין 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, המפיק 72 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל מציע הרכב תאוצה ל-100 קמ"ש ב-13.8 שניות, מהירות מרבית של 160 קמ"ש וצריכת דלק של 20 ק"מ לליטר בממוצע. בתוך תא הנוסעים תמצאו 4 מקומות ישיבה בלבד, מערכת שמע מקורית (לא מולטימדיה) נשלטת מההגה, דיבורית BT וזהו פחות או יותר… אין חלונות חשמל, אין נעילה מרכזית ואפילו את מראות הצד תכוונו באופן ידני. אבזור הבטיחות כולל דווקא התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית עירונית והתרעת סטייה מנתיב מקורית.

משתלמת?

אם נסתכל רגע מה קורה בסביבה של המכוניות הזולות בארץ, אז נפגוש את יונדאי i10 הידנית שמוצעת ב-69,900 שקל – תוספת של 8,000 שקל בלבד ויש לכם רכב הרבה יותר מודרני ומרווח, עם 5 מושבים ואבזור עשיר כסטנדרט הכולל בין השאר גם מולטימדיה "8, מצלמת רוורס, אבזור חשמלי מלא וחבילת בטיחות נדיבה יותר. בתמורה ל-5,000 שקלים נוספים (74,900 שקל) תוכלו לקבל ישירות מיבואנית טויוטה הרשמית את האייגו הרובוטית-אוטומטית שמגיעה לארץ ברמת גימור גבוהה משמעותית. ב-74,990 שקל תקבלו את דאצ'יה סאנדרו הגדולה יותר, גם היא עם תיבה רובוטית-אוטומטית. (פסק השיווק של הגרסה הידנית שפעם היתה המכונית הזולה בארץ). בקיצור, נראה שטויוטה אייגו הידנית ב-61,900 שקל מתאימה בעיקר לחברות וציי רכב שמחפשים רכב חדש במחיר הזול ביותר, הנהנה מאמינות טובה, מנוע חסכוני בדלק ועלויות אחזקה נמוכות, אך מוכנים להתפשר בגיר ידני ובחבילת אבזור דלה במיוחד.

בעד: מחיר (ב-61,900 שקל), אמינות, צריכת דלק

נגד: אבזור של שנות ה-80

לסיכום: בעיקר לחברות וציי רכב