קודיאק על הכוונת: מיצובישי אאוטלנדר החדש בישראל

יפני בניחוח אמריקאי: מיצובישי אאוטלנדר החדש ל-2021 נוחת בישראל בתקינה אמריקאית ומציע שדרוג משמעותי בעיצוב, באיכות ובבטיחות, וישווק בשלב הראשון בגרסת 7 מושבים עם מנוע 2.5 ליטר 181 כ"ס. המחיר יחל מ-178,900 שקל.

ששי כהן 05 ביול, 2021
מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021

8 וחצי שנים לאחר שהושק כאן הדור השלישי של מיצובישי אאוטלנדר, רכב הפנאי שהפך במהרה לדגם ה-7 מושבים הפופולרי בישראל, השיקה הבוקר כלמוביל היבואנית את הדור הרביעי של האאוטלנדר בישראל, שמגיע אלינו הפעם בתקינה אמריקאית ומבטיח שדרוג משמעותי מול הדגם היוצא, עם תחושת פרימיום בגרסאות המהודרות שעשויה לאיים על סקודה קודיאק שנחשב עד כה לדגם האיכותי והיוקרתי בקטגוריה שמרכזת סביב ה-15,000 מכוניות בשנה.

יפני בניחוח אמריקאי

האאוטלנדר החדש ישווק בארץ בתקינה אמריקאית, אך מגיע אלינו ממפעל החברה ביפן. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מדובר בלא פחות משינוי דרמטי מול הדגם היוצא, עם עיצוב הרבה יותר שרירי ואגרסיבי, שללא ספק יעניק לו הרבה יותר נוכחות על הכביש, עם מראה קשוח של SUV ופחות מיניוואן, וגם הרבה כרום כמיטב אהבת הלקוחות בארה"ב, וכנראה יהיו גם כאלה שפחות יתחברו למראה הנוצץ בחזית. גם בצידי הרכב מדובר בסוג של פיסול המרכב וחלקה האחורי כולל הופעה ספורטיבית יותר עם צמד יציאות מפלט בכאילו כמיטב האופנה הנוכחית. מעבר לכך, מדובר גם ברכב שצמח במידות לכל הכיוונים עם 4.71 מטר לאורך, 1.86 מטר לרוחב, 1.74 מטר גובה ובסיס גלגלים של 270 ס"מ. מרווח הגחון שלו אגב נדיב ועומד על 23.1 ס"מ, אשר בגרסאות ההנעה הכפולה עשוי להציע ביצועי שטח מעט טובים מהמקובל בסגמנט. נפח תא המטען עומד על 160 ליטר, הצומחים עד 793 ליטר עם קיפול שורת המושבים השלישית.

מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021

תא נוסעים בניחוח פרימיום

מהפכה של ממש תמצאו גם בתוך תא הנוסעים, עם עיצוב ותחושה בסגנון רכבי פרימיום, איכות חומרים והרכבה שקפצו מדרגה ותחושה הרבה יותר נעימה בתא הנוסעים, עם שפע של טכנולוגיה שנוספה לראשונה בדגם ותוצע בהתאם לרמות הגימור. היצע הדגמים יחל בארץ עם גרסת ה-EXECUTIVE הבסיסית, המחליפה את גרסת ה-INTENSE של הדור היוצא, בה תמצאו 7 מושבים, מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8, תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ו- 6 רמקולים, מצלמת רוורס, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, הנעה בכפתור, בלם יד חשמלי, בורר מצבי נהיגה 5 מצבים, חישוקי גלגלים קלים "18, קיפול מראות חשמלי, תאורה היקפית מלאה מסוג LED, חיישני רוורס, חלונות מושחרים מאחור ועוד. רמת הגימור השניה "INSTYLE" מוסיפה גם חישוקי גלגלים "20, גג זכוכית פנורמי נפתח חשמלית, מסילות גגון, כניסה והנעה ללא מפתח, חימום מושבים קדמיים וטעינה אלחוטית לטלפון. רמת הגימור "פרימיום" כוללת בנוסף ריפודי עור סינטטי מולטימדיה עם מסך מגע "9, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 וחיבור CARPLAY אלחוטי. רמת הגימור "LUXURY" כוללת בנוסף דלת תא מטען חשמלית, בקרת אקלים עם 3 אזורי אקלים, תצוגה עילית של נתוני הדרך על השמשה הקדמית, מערכת שמע יוקרתית עם 10 רמקולים של BOSE ועוד. מעל רמת גימור זו תמצאו הנעה כפולה, אופציה למרכב בצביעה דו-גוונית ועוד כמה שדרוגים קלים.

מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021

שדרוג מפרט הבטיחות

כל דגמי האאוטלנדר החדש מצוידים בחבילת בטיחות מקורית מרשימה הכוללת 11 כריות אוויר (כולל כרית אוויר בין צמד המושבים הקדמיים), מערכת התרעת שמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב (אבל ללא תיקון אקטיבי של ההגה !), התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עירנות הנהג, החלפת אורות אוטומטית ועוד. החל מרמת הגימור "LUXURY" תקבלו גם מצלמות 360 מעלות.

מנוע 2.5 ליטר

מתחת למכסה המנוע משתדרג האאוטלנדר ביחידת כח חדשה בניחוח אמריקאי, הכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים חדש בנפח 2.5 ליטר, המפיק 181 כ"ס ומומנט מרבי של 25 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם 8 יחסי העברה ואופציה להנעה כפולה. ביחס לדגם היוצא, מדובר בשדרוג הביצועים (אחת מנקודות התורפה של הדגם היוצא), עם תוספת של 500 סמ"ק לנפח המנוע ו-31 כ"ס. יחד עם זאת, במפרט הדגם טרם מופיעים נתוני הביצועים של הדגם, כך שלא ברור אם אכן מדובר ברכב זריז יותר. צריכת הדלק שלו עומדת על 11.49 ק"מ לליטר בממוצע בגרסאות בההנעה הקדמית ועד 11.1 ק"מ לליטר בממוצע בגרסאות ה-4X4, נתונים שלא ממצבים אותו בפסגת הדגמים החסכוניים בקטגוריה.

מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021

מחירון

מחיר מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021 יחל מ-178,900 שקל לגרסת הכניסה, 189,900 שקל לגרסת ה-INSTYLE, כ-199,900 שקל לגרסת הפרימיום, כ-214,900 שקל לגרסת ה- LUXURY והחל מ- 224,900 שקל לגרסאות ה-4X4 ועד 234,900 שקל לגרסה הבכירה. טרם החל השיווק, מצהירים במיצובישי על 2,500 הזמנות שנרשמו לדגם, כ-1,200 מהן ללקוחות פרטיים. צפי המכירות עומד על לפחות 4,000 מכוניות עד סוף השנה הנוכחית, ולדעת היבואן עשוי להיות גבוה משמעותית אם יצליח לקבל הקצאה גדולה יותר של מכוניות מהיצרן. במחצית השנה הבאה, צפויה להגיע לכאן גם גרסת ה-PHEV החדשה של הדגם.

 

 

עוד מחדשות רכב