קוטל הכבישים: ק.ט.מ 890 SMT החדש בישראל

יבואנית KTM משיקה בישראל את ה-SMT 890 החדש, שנוצר מהכלאה בין אופנוע תיור לסופר-מוטו כדי להעניק חוויית רכיבה ייחודית ללא פשרות, עם הבטחה לאחד האופנועים שמספקים הכי הרבה כיף על הכביש ובמסלול. המחיר נקבע על 99,990 שקל.

ששי כהן 08 בספט, 2023
ק.ט.מ 890 SMT החדש 2023

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM לישראל, משיקה את הדור החדש לאחד מאופנועי הכביש האיקוניים של המותג – ה-890 SMT. דגם זה, מבצע למעשה קאמבק ל-SMT אשר הופיע בשנת 2009 והציע תמהיל ייחודי של רכיבים וסגנון – איחוד בין יכולות תיור ורכיבת יומיום לצד יכולות ספורטיביות מרשימות במיוחד על האספלט. למרות כל ההילה שלוותה את הדגם היוצא, בחברה מציינים שב-KTM לא מתרפקים על העבר והנוסטלגיה ומדברים על דור חדש לחלוטין שמבטיח להיות שונה, חד, פורץ גבולות ומהנה מאי פעם. 


לפיתוח הדגם החדש, התבקשו רוכבי הסופר-מוטו של KTM לציין את שאיפותיהם מהדגם החדש שהתרכזו במשקל קל, מנוע גמיש וחזק, התנהגות כביש בטוחה, יציבה ומהנה, שימושיות גבוהה ותמורה מעולה למחיר. לדגם נבחר מנוע ה-LC8c המוכר של KTM, טווין מקבילי קטן וקל משקל, בנפח 899 סמ"ק המפיק 105 כ"ס (8,000 סל"ד) ו-10.2 קג"מ (6,500 סל"ד), אשר עבר מספר שינויים כדי להתאימו לדגם החדש. כדי שהדגם יבטיח נוחות ברכיבה למרחקים גדולים בדומה לאופנועי אדוונצ'ר, אבל גם חד ומדויק כמו ה-DUKE המוכר, הותאמה שלדה חדשה מפלדת כרומולי בסגנון דגמי האדוונצ'ר של KTM המבטיחה מבנה צר וקל, אך גם עמיד וקשיח מאוד לפיתול.

יחד עם מושב נמוך יותר לצד זרוע אחורית ארוכה יותר, מעניקים האופנוע את תחושת הרכינה אחורנית בדומה לאופנועי GP לשיפור התאוצה וההתנהגות ביציאה מפניות. הבולם האחורי מצע כוונון מלא (לעומס קפיץ ולשיכוך) ומהלכו עומד על 180 מ"מ. גם המזלג הקדמי מציע מהלך זהה, אך מפרק את כיול השיכוך והעומס קפיץ בין שתי רגלי הבולם לשליטה מלאה וקלה. יחד, מתלי ה-WP APEX מעניקים היזון חוזר מצוין לרוכב, שליטה מלאה בכל תנועות האופנוע וכמובן שיכוך מצוין לתוואי הדרך. בקצות המתלים, כיאה לאופנוע כביש-ספורטיבי, מותקנים חישוקי 17 אינץ' עשויים סגסוגת קלה במיוחד עם צמיגי מישלין פאואר GP דביקים ועמידים. על הבלימה אחראים שני קאליפרים רדיאליים חזקים במיוחד (4 בוכנות), הנושכים צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים ומאחור, קאליפר עם שתי בוכנות הפועל על דיסק בקוטר 260 מ"מ.

ק.ט.מ 890 SMT החדש 2023

לצד הבטחה לרכיבה ספורטיבית ומהנה שכל כולה הוא Fun, מציע הדגם גם יכולות תיור משופרות, עם הבטחה למושב הנוח ביותר שהוצע עד כה בדגמי החברה, שלל אפשרויות דיגום של מזוודות, ידיות מחוממות ועוד. אל אלו מצטרפים צריכת דלק של 21.7 ק"מ לליטר לפי הבטחת היצרן, שיחד עם מיכל דלק בנפח 15.8 ליטר, מציעים סביב ה-250 ק"מ טווח נסיעה במציאות. 

בדומה למתקפת האלקטרוניקה שעובר שוק האופנועים בשנים האחרונות, גם כאן תמצאו מפרט עשיר הכולל 3 מצבי רכיבה (Rain, Street, Sport) המשפיעים על תגובת המנוע והמצערת ואליהם נוסף מצב ה-Track אשר מאפשר לרוכב לשלוט בבקרת האחיזה עד 10 מצבים!. בהמשך, מערכות ABS ו-MTC קורנרינג העוקבות תמידית אחר תנועת האופנוע ומתאימות את עצמת הבלימה והתערבות בקרת האחיזה בהתאם לאיכות החיבור לאספלט וזווית ההטיה. כתוספת ניתן לציידו גם במערכת MSR לשליטה בעוצמת בלימת המנוע והחלקת המצמד אשר מונעים את נעילת והחלקת הגלגל האחורי בעת הורדת הילוכים בעת האטה בתנאים חלקים, 'קוויק-שיפטר פלוס' להעלאת והורדת הילוכים ללא שימוש במצמד וכן בבקרת שיוט. מעבר לכידון הרחב ומול עיני הרוכבים נמצא לוח מחוונים דיגיטלי TFT צבעוני עשיר במידע חיוני לרוכבים ואת זה ניתן להעצים עוד יותר באמצעות חיבור לאפליקציית KTMconnect. זו מוסיפה תצוגת ניווט, קישוריות לשיחות טלפון, האזנה למוזיקה, קבלת מידע על שירות צפוי, ספר הרכב ועוד. 

מחיר KTM SMC 890 החדש נקבע על 99,990 שקל, מחיר שהיבואן טוען שמאוד התאמץ כדי לספק, בשל עליית המחיר בחו"ל ושער היורו שזינק שאחראי להתייקרות הגדולה במחיר. ל-SMC אין ממש מתחרים ישירים, וביחס לאלו שהוא הכי קרוב באופי (ימאהה טרייסר GT ו-GT+ שמתומחרים בין 80-105 אלף שקל, וב.מ.וו F900 XR שעולה 95,000 שקל) מחירו של ה-KTM נמצא היכן שהוא באמצע. צפי המכירות של הדגם עומד על כמה עשרות כלים בשנה.

עוד מדו גלגלי