קונה רכבים לפירוק בצפון

נתקעתם עם רכב שלא שווה לתקן אותו? יש לכם רכב נטוש בחצר? תדעו שאתם יכולים להרוויח עליו עדיין לא מעט כסף במכירת הרכב לפירוק.

מדור שיווקי 22 במאי, 2022
רכב ישן לפירוק

אם יש לכם רכב יישן שעומד בבית ללא שום שימוש, תדעו שאתם יכולים להרוויח עליו לא מעט כסף. היום תמיד אנו יכולים להיתקל ברכבים כאלה ואחרים שכבר עלויות התיקון שלהם גבוהות מדי ופחות כדאיות להשקעה. במקרים כאלה הבחירה שלנו יכולה להיות לנסות למכור את הרכב המקולקל לאדם פרטי או למכור את הרכב שלנו אל קונה רכבים לפירוק בצפון. תהליך קניית רכבים לפירוק הוא תהליך די פשוט שבסופו אתם מקבלים כסף מזומן ליד בשווי הרכב שלכם.


מתי נכון לשלוח רכבים לפירוק?

לא תמיד הבחירה הנכונה היא לשלוח רכבים לפירוק, לעיתים זה לא משתלם לנו. רכבים לפירוק הם רכבים שכבר לא יכולים לעלות לכביש או רכבים שלא משתלם יהיה לבעל הרכב לתקן אותם. בעבר כדי לעודד אנשים לשלוח את הרכב לגריטה המדינה הייתה מציעה סכום כזה או אחר תמורת שליחת הרכב לגריטה, אבל היום התהליך כבר אינו קיים. אגב, בארה"ב התהליך עדיין קיים כדי לעודד שמירה על איכות הסביבה. אז ממה אתם מרוויחים על פירוק הרכב? קונה רכבים לפירוק ייבחר ברכבים שנמצאים בדרך כלל מעל 20 שנה על הכביש, רכבים מאוד מזהמים ולא רווחיים להחזקה. קונה רכבים לפירוק משתמש בחומר הגלם עצמו ומוריד למעשה את הרכב מהכביש. במקרה בו הברזל שווה ערך או חלקי הרכב יכולים להיות בשימוש נוסף, מהם קונה הרכבים מרוויח למעשה. אם כך, מכירת רכבים אל קונה רכבים לפירוק בצפון נכונה בשני מקרים:

  1. מחירון – כאשר מחיר המחירון כבר אינו שווה את ההשקעה ואין ביקוש עבור הרכב שלכם. בדרך כלל יהיה מדובר על רכבים ישנים או רכבים שעברו תאונה ועלויות תיקון הרכב גבוהות. במקרים כאלה יהיה עדיף לכם להשקיע את הכסף ברכישת רכב חדש.
  2. הורדה מהכביש – כאשר הרכב שלכם הורד מהכביש עקב סיבות כאלה ואחרות. חזרה של הרכב לכביש דורשת יותר מדי תיקונים והוצאות כספיות.

 

איך עובד תהליך המכירה?

אם אתם רואים שמשתלם לכם למכור את הרכב שלכם לקונה רכבים לפירוק, חשוב שתכירו איך התהליך עובד צעד אחרי צעד. ניתן יהיה למכור את הרכב שלכם לקונה רכבים פרטי או למגרש גרוטאות. התהליך הוא מאוד פשוט אם פועלים לפי ההנחיות הבאות:

  1. פנייה – פנו לאיש מקצוע אשר מתמחה בפירוק רכבים, בין אם קונה רכבים לפירוק בצפון שעובד באופן פרטי ובין אם מדובר על מגרש גרוטאות מסודר. ניתן יהיה לפנות ליותר מגורם אחד אם תרצו לקבל הצעות מחיר שונות, אך סביר להניח שאם הגעתם למקום מקצועי בהתחלה, אתם תקבלו את אותן הצעות מחיר מכל מקום מקצועי אחר (אחר כך נדבר על מקרים בהם אדם כלשהו מציע לכם מחיר גבוה מדי ומתי צריך לחשוד). לאחר שפניתם לבעל מקצוע הוא אומד את שווי הערך של הרכב שלכם מבחינת משקל הברזל, חלקים שעובדים ברכב, הובלה, שנתון הרכב, צמיגים, מנוע, מצבר ולאחר חישוב כל אלה יעניק לכם הצעת מחיר.

2. אישור – אם הגעתם להסכמה שאתם מעוניינים למכור את הרכב שלכם לאותו קונה רכבים לפירוק, כעת אתם צריכים להוציא אישור עבור כך דרך משרד הרישוי. תהליך הוצאת האישור אינו מסובך וניתן לבצע אותו באופן מקוון, אבל מה שכן – אסור לוותר על שלב זה בתהליך, גם אם מציעים לכם סכום גבוה באופן מידי. עליכם יהיה להציג תעודה מזהה, רישיון רכב, רישיון אישי כדי שמשרד הרישוי יוכל לזהות אתכם ושזה אכן הרכב שלכם. לאחר מכן, מלאו את הטופס בו אתם בוחרים להשבית את הרכב. בטופס תתבקשו לציין מהי מטרת השבתת הרכב ושם יהיה עליכם לסמן שהרכב מיועד לפירוק לחלקים. ברגע בו קיבלתם אישור ניתן יהיה להתחיל בתהליך.

3. יישום – לאחר שקיבלתם אישור תוכלו ליישם את התהליך במגרש הגרוטאות. עליכם להגיע עם הטפסים הרלוונטים והאישורים בכדי שקונה הרכבים יוכל גם הוא לחתום ולהצהיר שהוא אחראי על הרכב. התשלום בדרך כלל מבוצע במזומן ובשלב זה הרכב שלכם יגיע לפירוק. המחיר אותו תקבלו נע בין כמה מאות שקלים בודדים ועד כמה אלפי שקלים בודדים, תלוי בטיב הרכב ובהצעת המחיר אותה קיבלתם.

למה חשוב להקפיד על תהליך תקין?

קונה רכבים לפירוק בצפון חייב להיות אדם מקצועי, בעל מוניטין חיובי ומוכר לרשויות. ההקפדה על התהליך בצורה אותה ציינו היא חשובה מהסיבה הפשוטה, ללא הקפדה על התהליך הרכב יהיה רשום על שמכם לאורך כל הזמן. השבתת הרכב היא קריטית, יש היום "בעלי מקצוע" לא איכותיים שלמעשה לוקחים את הרכבים שלכם ועלולים לבצע איתם עבירות ועדיין הרכב יהיה רשום על שמכם כיוון שלא השבתתם אותו מול משרד הרישוי. לכן, גם כאשר קונה רכבים לפירוק מציע לכם סכום גבוה מהצעות המחיר אותן קיבלתם, כסף מיידי במזומן, עדיין עליכם לא לוותר על אף שלב בתהליך כדי להבטיח שהרכב לא יהיה רשום על שמכם ולא יבוצעו בו עבירות.