קורס רכיבה מתקדמת לאופנוע של פרו ריידניג

ששי כהן יצא לקורס נהיגה מתקדמת לאופנוע של כפיר לוין (Proriding) וגילה שגם אחרי 28 שנים של רכיבה על אופנועים, יש עוד הרבה מה ללמוד.

ששי כהן 09 בנוב, 2017

את הרומן שלי עם העולם הדו-גלגלי התחלתי בגיל 16 עם הוצאת רישיון נהיגה ל-50 סמ"ק, אך בפועל התחלתי לרכוב באופן קבוע עם רכישת האופנוע הראשון שלי מסוג סוזוקי TS50X רק כשהייתי בן 18 (שנתיים לקח לי לגייס כסף באופן עצמאי, כי הורי התנגדו לרעיון). מאז פחות או יותר ועד היום, לאורך השנים החזקתי מגוון גדול של קטנועים ואופנועים, כשהשיא מבחינתי היה קוואסאקי נינג'ה 600 שהחזקתי בשנות ה-90 המאוחרות.



למרות וותק של 28 שנים ברכיבה על דו-גלגלי, כשקיבלתי את ההצעה להצטרף לקורס נהיגת שטח, ידעתי שכמה שעות של העשרה מצד מומחים יועיל לי בטח במשהו,  רק לא תיארתי לעצמי עד כמה… בניגוד למכוניות, רכיבה על דו-גלגלי דורשת הרבה יותר מיומנות בנהיגה, וניסיון ברכיבה הכרחי לצורך מעבר בין נפחי מנוע (והספקים) וסוגי אופנועים. בניגוד לנהג חדש (ונורמטיבי) שעושה את צעדיו הראשונים במכונית של אבא, זה לא באמת משנה אם יתחיל לנהוג על רכב קטן עם מנוע 900 סמ"ק או במכונית מנהלים עם מנוע 3,000 סמ"ק. בכלי דו-גלגלי קפיצה מקטנוע 125 סמ"ק ישירות לאופנוע ספורטיבי 1,000 סמ"ק עלולה להסתיים באסון ובאופן מהיר מהצפוי. הגורם האנושי הוא מרכיב מרכזי בהפחתת הסיכוי לתאונות דרכים, וחלק גדול מאוד ממנו מורכב מוותק וניסיון בנהיגה. אז מה יכול להיות רע בשיפור המיומנות?קורס רכיבה מתקדמת לאופנוע של פרו ריידניג
דווקא ההזמנה להצטרף לקורס רכיבת שטח, קרצה לי יותר. כמעט כל הניסיון שלי עד כה ברכיבה, נרכש על קטנועי ואופנועי כביש, כאשר את הניסיון המועט שרכשתי בתחום השטח, צברתי על סוזוקי X ובמקרה "הקיצוני" יותר על קטנוע פיאג'יו טייפון, שניהם דגמי 50 סמ"ק. אמנם פה ושם יצא לי גם לרכוב לאורך השנים על דו"שים שונים, אבל בסה"כ מיומנות רכיבה אמיתית בשטח (השונה לחלוטין מאופנועי כביש) כמעט ואין לי.קורס רכיבה מתקדמת לאופנוע של פרו ריידניג
קצת על Proriding
חברת פרו ריידינג ישראל היא אחת החברות המובילות והוותיקות בארץ בתחום הדרכות קורסי רכיבה מכל הסוגים, ופונה הן לרוכבים מתחילים והן לרוכבים וותיקים. החברה מנוהלת ע"י כפיר לוין, אלוף ישראל לשעבר ברכיבת סופרמוטו ומדריך רכיבה מקצועי, שיחד עם צוות מדריכים מיומן ושיטות לימוד חדשות ומעודכנות, ינסו להפוך אתכם לרוכבים בטוחים יותר בכביש ובשטח, ויחד עם זאת, יקנו לכם גם טכניקות רכיבה נכונות שישפרו את יכולותיכם בכביש ובשטח ויסייעו לחווית הנהיגה.
קיבוץ גלויות: KTM, ימאהה, BMW והונדה בקורס אדוונצ'רים משותף. קיבוץ גלויות: KTM, ימאהה, BMW והונדה בקורס אדוונצ'רים משותף.
קורס רכיבת אדוונצ'רים בשטח
לצורך ההשתתפות בקורס, הצטיידתי ב- KTM אנדורו 690, אופנוע שטח ידידותי יחסית, המציע שילוב מוצלח של יכולות שטח גבוהות ונוחות בכביש בחיי היום יום. בת'כלס, היו לי חששות לגבי יכולותיי להצטרף לסדנת אדוונצ'רים, שם צפויים להשתתף כלים מגודלים וכבדים כמו ב.מ.וו GS1200, ק.ט.מ אדוונצ'ר ודומיהם. בפועל, דווקא האופנוע שסופק לי, מעצם היותו דו"ש קליל ודקיק יחסית ולא אופנוע אדוונצ'ר, העניק לי הזדמנות לעמוד בכבוד בקצב של המשתתפים בסדנה.
מספר מדריכים מלווים את הקבוצה ומעניקים יחס הרבה יותר אישי מספר מדריכים מלווים את הקבוצה ומעניקים יחס הרבה יותר אישי
כך מצאתי את עצמי מגיע ביום שישי האחרון לתל חדיד, לשיעור שנמשך כ-4 שעות וכולו מתבצע בשטח. יאמר לזכותם של פרו ריידינג שהבטיחות היא מעל לכל, וכל משתתף מתבקש להגיע עם ציוד מגן מלא (קסדה סגורה, מעיל, כפפות, מגיני ברכיים ונעלי רכיבה סגורות), כאשר את הנעליים הסגורות שלי החליפו מגפי רכיבה שסיפק לי המדריך (כי לכולם היה ורק לי לא). לשמחתי, לא רק אדוונצ'רים כבדים היו שם אלא גם אדוונצ'רים קלים מהסוג שצובר תאוצה עכשיו, כמו הונדה CRF250 ראלי, המצביע לפחות תיאורטית גם על רוכבים מתחילים.קורס רכיבה מתקדמת לאופנוע של פרו ריידניג
בפועל, לאחר תדרוך קצר וקפה ומאפה של בוקר, יוצאים לדרך כולם כאשר בסיום החלק הראשון, מתחלקת הקבוצה לשתי קבוצות קטנות יותר (מתחילים ומתקדמים). במהלך 4 השעות של הקורס עבדנו על תנוחת רכיבה נכונה, הפניות מבטים, כניסה נכונה לפניות ועיקולים, והתמודדות עם אחיזה במגוון סוגי קרקע, מכשולים מזדמנים, עליות ומורדות, שיפועי צד ואפילו רכיבה בעמידה. אמנם בארבע שעות מדובר לרוב בטעימות קלות מכל דבר, אולם אין ספק שתלמדו המון ובסופו של יום תצאו נהגים טובים יותר.
מעבר לכך יש גם את עניין החברותא: מעבר לכיף שבלימוד וההתנסות, כשעושים את זה ברכיבה של חבורה, זה תמיד הרבה יותר נחמד, ותורם לאווירה של יחידה.
הפסקת קפה והתאווררות עם אלכס המדריך שהופך גם למלצר :) הפסקת קפה והתאווררות עם אלכס המדריך שהופך גם למלצר 🙂
בשורה התחתונה: השתתפות בקורס נהיגה מתקדמת משדרגת את יכולות הרכיבה שלכם בשטח או בכביש, מגבירה את בטיחותכם (כל עוד ותיישמו את מה שלמדתם) ומעל לכל מהנה וחוויתית. דווקא בתקופה בה נרשמת עליה מדאיגה בכמות הנפגעים בתאונות דרכים של רכבים דו-גלגליים, נדמה שקורסים מהסוג הנ"ל הופכים כבר לפריט חובה שעשוי להציל חיים.
כמה יעלה התענוג? 500 שקלים ל-4 שעות כולל כיבוד קל. יכול לשמש גם כמתנה מהנה ויעילה ליקיר/ יקירת לבכם שרוכבים על דו-גלגלי.




עוד מדו גלגלי