קו של פעם במאה: קו אוטובוס חשמלי ל-100 נוסעים הושק היום בראשל"צ

חברת אגד השיקה הבוקר בראשון לציון את קו 100, המבוסס כולו על אוטובוסים חשמליים מתוצרת גולדן דרגון הסינית המכילים עד 100 נוסעים. הקו יחבר בין מזרח ומערב העיר בתדירות גבוהה כחלק ממערכת הסעת ההמונים המוקמת בגוש דן.

ששי כהן 21 ביונ, 2024
קו 100 ראשל"צ

צילום תמונה ראשית: רונן טופלברג

התחבורה הציבורית בראשל"צ עלתה הבוקר (21/6/24) מדרגה עם השקת קו 100 החדש, קו סיבובי ממערב למזרח ב-2 כיווני הנסיעה, אשר יבוצע באוטובוסים חשמליים ארוכים ומיוחדים בעלי קיבולת של עד 100 נוסעים, שיפעלו בתדירות גבוהה לאורך כל שעות הפעילות ובמסלול נסיעה מהיר.


קו 100 החדש של אגד יחבר בין מזרח ומערב ראשון לציון ומבטיח להעניק שירות מהיר, אמין ומדויק בתדירות גבוהה. הקו נוסע על תוואי "הקו החום" המתוכנן מצומת מחנה צריפין עד לחניון "חונים נוסעים" הסמוך לסופרלנד.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "אני גאה להשיק עוד קו חדש העושה שימוש בטכנולוגיות חדשניות ומונע באנרגיה חשמלית נקייה וירוקה. הקו החדש יציע חלופה אטרקטיבית לרבים מתושבי ראשון לציון ויאפשר להם להשאיר את הרכב הפרטי בבית. זהו צעד נוסף במאבקנו לצמצום בעיית הפקקים שעולה למשק כ-40 מיליארד שקל בשנה, להורדת הגודש בכבישים ולהוזלת יוקר המחיה."

לצורך הפעלת הקו רכשה קבוצת אגד, שקבלה את רישיון הפעלת הקו מטעם המדינה ובמימונה, אוטובוסים מפרקיים חשמליים מתוצרת Golden Dragon הסינית. האוטובוס, באורך של 18.75 מטרים, מכיל עד 100 נוסעים ומעוצב בדומה למטרונית בחיפה, עם רצפה נמוכה המאפשרת עלייה וירידה מהירות, נגישות ונוחות. כמו כן לראשונה בישראל יפעל האוטובוס עם מצלמות במקום מראות.

הקו צפוי לשרת אלפי נוסעים בחודש בתדירות של כל 10 דקות בשעות השיא ועד 15 דקות בשאר שעות היום. הקו עובר דרך נקודות מרכזיות בעיר ראשון לציון ובהן מתחם הסופרלנד, מתחם האלף, אזור התעסוקה המערבי, סינמה סיטי, קריית הלאום, מרכז העיר, שכונת הנוריות/ נרקיסים ומחנה צריפין.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "זהו עוד צעד בהגשמת חזונה של שרת התחבורה לתחבורה חדשנית, נגישה, זולה ומהירה. בקרוב ניישם גם פתרונות נוספים בחזון הזה כמו שאטלים ימיים ושירותי רחפנים. אני בטוח שתושבי ראשון לציון ירגישו בקרוב את היתרונות שמעניק להם הקו החדש ויתחברו אליו במהרה. אני מודה לחברת אגד על היישום המהיר של הפרויקט ומקווה לראות עוד פתרונות תחבורתיים רבי קיבולת בשאר חלקי הארץ".

גלעד ריקלין, מנכ"ל קבוצת אגד: "קבוצת אגד גאה להמשיך ולהביא פתרונות תחבורה חדשניים. החל מהיום, קבוצת אגד תחל להפעיל את מקטע ראשון לציון בתוואי הקו החום באמצעות אוטובוסים חדישים ומהירים שייתנו שירות יעיל מדויק ונעים לנוסעיה. פוטנציאל השימוש בקו גבוה והוא ייתן פתרון נוח ונגיש מידי יום לאלפי עובדים, סטודנטים ותושבים באזור".

עוד מחדשות רכב