קטנועי גוגורו בישראל: ללא טעינה ביתית ועם חסינות מגניבה

היבואנית הגדולה בענף הדו-גלגלי משיקה את קטנועי גוגורו החשמליים בהשקעה מדווחת של מיליוני דולרים, ומעריכה שתמכור אלפי כלים כבר בשנת השיווק הראשונה של הקטנוע הסטייליסטי שמכונה "האייפון של הקטנועים", ומבטיח שתשכחו מחרדת טווח הנסיעה.

ששי כהן 04 בספט, 2022
קטנוע גוגורו בישראל

באיחור אופנתי ולאחר מספר דחיות מצטרפת סוף סוף הבוקר מטרו מוטור, היבואנית הגדולה בענף הדו-גלגלי, לשוק הקטנועים החשמליים עם השקת דגמי גוגורו מטיוואן הנחשבים בפי רבים ל-״אייפון של הקטנועים״. בשונה מכל הקטנועים החשמליים שהכרנו עד כה, את קטנועי גוגורו לא תוכלו לטעון לבד בבית, אלא תצטרכו להגיע לעמדת החלפת סוללות במסלול דמי מינוי חודשיים. מחיר הקטנוע יחל מ-16,985 שקלים ובמטרו מדווחים על כניסה של המותג לישראל בהשקעה של מיליוני דולרים (בשל פתיחת תחנות החלפת סוללות) ומקווים לעשות מהפך בשוק הקטנועים החשמליים עם צפי ל-2,000 יחידות לפחות שיעלו לכביש כבר בשנת השיווק הראשונה!


שוק הקטנועים החשמליים פועל בארץ כבר מספר שנים, אך חלקם בשוק הדו-גלגלי נמוך ביותר ובתוך שוק של 20,000 כלים בשנה, רק 250 כלים מתוכם הינו חשמלי ורובם הולך לחברות שליחויות של מזון. במטרו מקווים לשנות את המצב הנוכחי, ומעריכים שיוכלו להגיע לנתח שוק של 10% בשל מסלול הרכישה הייחודי והשונה שלהם.

קטנוע חסין לגניבה?

חברת גוגורו נוסדה בטיוואן בשנת 2011 והחלה לשווק את הקטנועים בשנת 2015. נכון להיום, מחזיקה החברה בנתח שוק של 15% בטיוואן (שוק של מיליון קטנועים בשנה) ועד כה מכרה יותר מ-400,000 כלים. לצד עיצוב מודרני וסטייליסטי, מדובר בקטנוע שימושי להפליא, הכולל משטח רגליים שטוח, תא אכסון של 25 ליטר מתחת למושב המאפשר אכלוס של קסדה מלאה, לוח מחוונים LCD עשיר במידע, תאורה היקפית מלאה מסוג LED ואפליקציה ייחודית לשליטה על הכלי הכוללת התנעה ללא מפתח, נתונים רבים על הכלי (מיקומו, מצב הסוללה, דיווח על תקלות, מחשב דרך, מיקומי תחנות החלפת הסוללות ועוד), ואפילו הכלי יברך אתכם ביום ההולדת שלכם עם שיר מיוחד. דבר נוסף, הסוללות אינן ניתנות להעברה מקטנוע לקטנוע, ובמידה והקטנוע ייגנב, לא יתאפשר השימוש בו משום שהסוללות יינעלו מרחוק והגנב שירצה להחליף אותן בעמדת החלפת סוללות, יגלה שהסוללות ננעלו בעמדה ולא מוחלפות בחדשות, מה שאמור לסייע להפחתה דרמטית בניסיון גניבה של הקטנוע.

קטנוע גוגורו בישראל

2 דגמים לבחירה:

הדגם יוצע בארץ בגרסת ה-S2 עם 2 גרסאות הספק לבחירה, המבטיחות תאוצה זריזה במיוחד והילוך אחורי לתפעול קליל יותר בחניות צפופות בשטח שאינו מישורי. הגרסה החזקה S2 ABS מצוידת במנוע בהספק 7.2 קוט"ש המפיק 9.5 כ"ס  ומציע טווח נסיעה של כ-80 עד 130 ק"מ בתנאי אמת* (טווח יצרן 170 ק"מ), מהירות האצה מ-0 ל-50 ב-3.8 שניות ומהירות נסיעה מרבית של 95 קמ"ש. לדגם 2 סוללות נשלפות. הדגם מוצע בשני צבעים הניתנים לבחירה, אפור גרפיטי או ספקטרום אינדיגו וכולל בלמי דיסק משולבי ABS.  מחיר: 19,985 ₪

הגרסה השניה והבסיסית יותר, "גוגורו פלוס 2" מצוידת במנוע חשמלי 6.4 קילוואט המפיק הספק של כ-8.5 כ"ס ומציע טווח נסיעה של כ-80 עד 130 ק"מ בתנאי אמת* (טווח יצרן 170 ק"מ), מהירות האצה מ-0 ל-50 ב-4.2 שניות ומגיע למהירות מירבית של 90 קמ"ש. הדגם מוצע בשני צבעים הניתנים לבחירה, אפור או לבן וכולל מערכת בלימה משולבת ללא ABS.  מחיר: 16,985 ₪

קטנוע גוגורו בישראל

החלפת סוללות בשיתוף "Paz Charge"

את צמד הסוללות שמגיעות בקטנוע לא תוכלו להטעין לבד בבית, אלא תצטרכו להחליף לעת עתה באחת מ-9 תחנות החלפת סוללות ייעודיות שהוקמו בשיתוף חברת הדלק ״פז״ (6 בת״א, אחת ביישובים הרצליה, גבעת שמואל ורמת השרון), כאשר במהלך החודש הבא צפויות להצטרף 10 תחנות נוספות (גם בחולון, רמת גן, ראשל"צ ואור יהודה) שיתנו כיסוי כמעט מלא למרכז הארץ. בהמשך הדרך מבטיחים במטרו גם פריסה ארצית רחבה יותר. לדברי היבואן זמן החלפת הסוללות עומד על כ-15 שניות ברשת ה-SWAP & GO (בפועל כנראה דקה-שתיים) ובמסגרת דמי מינוי חודשיים הקטנוע אמור להסיר ממכם את חרדת טווח הנסיעה (החלפת סוללות ללא הגבלה עד 1,000 ק"מ בחודש בתכנית הבסיסית), וגם לא תהיו מוטרדים מעמידות הסוללה לאורך שנים (הסוללה הינה החלק היקר ביותר ברכב חשמלי), כי במסגרת דמי המינוי החודשי יש לכם למעשה אחריות לסוללה לכל החיים.

קטנוע גוגורו בישראל

אפליקציית טלפון חכמה

דמי מינוי החל מ-129 שקל לחודש

לקוחות אשר ירכשו קטנוע Gogoro, יצטרפו לתוכנית המינויים של תשתית  Gogoro Network בעלות חודשית קבועה סך 129 ₪, המקנה 870 אמפר/שעה המספקים טווח רכיבה של כ- 1000 ק"מ בממוצע.  לרגל ההשקה, תיתנן הטבה ייחודית – 180 יום רכיבה ללא עלות שימוש (החלפת הסוללות) עבור אלו אשר ירכשו את הכלים עד לתאריך ה- 30.10.22.  בנוסף, נהנים הקטנועים מחיסכון בעלויות אחזקה המאפיין קטנועים חשמליים (אגרת רישוי שנתית ב-45 שקל, ביטוח חובה בעלות החל מ-1,818 שקל (לרוכב בן 30 עם וותק) וביטוח מקיף בעלות של 1,350 שקל), אך הקטנוע יידרש לטיפול אחת לשנה או 15,000 ק"מ בעלות של 764 שקלים שזה קצת יקר לקטנוע חשמלי. מנגד, 

לדברי תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו מוטור: "השקת המותג GOGORO, יחד עם הטמעת עמדות החלפת הסוללות הייעודיות בשיתוף עם חברת "פז", הן אבן דרך בענף התחבורה בישראל. המהלך תואם את החזון של מטרו מוטור למובילות והתחדשות עם הרחבת פעילותה החשמלית, וכך נמשיך בעתיד." 

עוד מדו גלגלי