קטנועי פיג'ו חוזרים לישראל

לאחר היעדרות קלה מהשוק, תחל בקרוב חברת ד.ל.ב מוטוספורט בשיווק מחודש של קטנועי פיג'ו, שחוזרים לארץ הפעם עם כוונות להישאר, בהמשך לאסטרטגיית היבואן להעמיק את פעילותו בשוק הדו-גלגלי.

ששי כהן 16 באוג, 2019
פיג'ו DJANGO

חברת "מוטוספורט", מקבוצת לובינסקי, מעמיקה את פעילותה בשוק הדו-גלגלי, ותחל לייבא בקרוב שוב את קטנועי פיג'ו, לאחר שנעדרו בתקופה האחרונה מהשוק, כך דיווח רשמית השבוע נעמן זוהר, מנהל התחום הדו-גלגלי ב-ד.ל.ב מוטוספורט. השיווק צפוי להתחיל ככל הנראה בסביבות אוקטובר ושלט של "peugeot scooters" אף מוצג כבר באולם התצוגה הראשי של החברה ברחוב שוקן בת"א.


החטיבה הדו-גלגלית של פיג'ו חגגה אשתקד 120 שנה ! אך קטנועי פיג'ו החלו את דרכם בעולם בשנת 1953 ואף שווקו בישראל בהצלחה בשנות ה-90 (עם הספידפייט והבקסי לדוגמה). עם השנים המכירות פחתו משמעותית עד לעצירת היבוא ב-2009. שנתיים לאחר מכן חזרו שוב הקטנועים לישראל, עם מבחר גדול של דגמים, ולמרות אסטרטגיית היצרן להרחבת פעילותו בשווקים נוספים בעולם, הקטנועים לא ממש הצליחו לחדור לשוק, כאשר רק דגם ה-Tweet 125 הצליח להימכר במספרים משמעותיים יחסית, ואפילו דגם ה-Django בעל עיצוב הרטרו המפתה שזכה להצלחה מרשימה באירופה, לא הצליח לחדור לשוק, עד לעצירת היבוא אשתקד.

אחת הסיבות העיקריות לקושי בחדירת קטנועי פיג'ו לשוק הישראלי, היתה לדעתנו ההתמקדות של היבואן בשנים האחרונות בשיווק קטנועי TGB מטיוואן שניסו להתחרות (וללא הצלחה) בקטנועים מהמזרח של סאן יאנג וקימקו ששולטים בשוק הישראלי.

כעת, עם אסטרטגיית חברה חדשה, שמבקשת להעמיק את פעילותה בשוק הדו-גלגלי, אמורים קטנועי פיג'ו למלא את החלל שנוצר בקטגוריית הקטנועים השוממת, ולהשלים את סל הכלים הדו-גלגליים בחברה הכוללים את דגמי KTM שזוכים להצלחה מרשימה בקטגוריות אופנועי הכביש והשטח, ואופנועי אינדיאן מארה"ב שחודרים בהדרגה לשוק הקאסטום כמתחרים להרלי דיווידסון.

בין הדגמים שמציעה כיום פיג'ו בעולם תוכלו למצוא את דגמי ה-PULSION 125 שמוצע בשלל גרסאות, דגמי ה-BELVILLE בעלי חישוקי הגלגלים הגדולים (קטגוריה שמבוקשת מאוד באירופה), דגמי המטרופוליס בעלי 3 הגלגלים, דגמי ה-KISBEE הזולים שמיועדים לשוק השליחים ומחפשי הכלים הזולים, וכמובן דגמי ה-DJANGO בעלי עיצוב הרטרו המרהיב והספידפייט הספורטיביים. מה מתוך אלה, יגיע לארץ? נצטרך לחכות בסבלנות להתחלת השיווק.

שיווק קטנועי פיג'ו צפוי להתחדש ככל הנראה עוד לפני חגי תשרי, ונדמה שהפעם הם יגיעו עם כוונות להישאר ולנגוס נתח משמעותי יותר בשוק הדו-גלגלי. עד כמה הסיכוי שלהם להצליח הפעם? תלוי הרבה בתמחור וכמובן בדחיפה שלהם לשוק מבחינה שיווקית. אנחנו בכל מקרה, נשמח לראות אותם בכבישים.