קיה אופטימה היברידית שוב בישראל, אבל…

לאחר שנת היעדרות מהשוק, חוזרת קיה אופטימה ההיברידית שוב לישראל, עם מחיר שטיפס באופן חד הודות למיסוי הירוק המעודכן, אך באופן מוזר ללא חבילת בטיחות מקורית מתקדמת כפי ששווקה כאן בעבר.

ששי כהן 14 במרץ, 2020
קיה אופטימה היברידית 2020

בהשקה שקטה, אבל לא בגלל משבר וירוס הקורונה… חברת טלקאר, יבואנית קיה, החלה שוב בשיווק הגרסה ההיברידית של קיה אופטימה, החוזרת לארץ לאחר שנת היעדרות בעקבות המיסוי הירוק המעודכן של אפריל 2019 שהעביר את המכונית מקבוצת זיהום אוויר 2 לקבוצה 3, מה שגרם לזינוק חד במחירה והפסקת היבוא. כעת היא שוב בישראל, עם מחיר חדש וגבוה משמעותית, יחד עם קיצוץ דרמטי בחבילת הבטיחות של הרכב, מה שיימנע ממנה ככל הנראה להימכר בקרב לקוחות פרטיים.


האופטימה ההיברידית מצוידת באותה יחידה היברידית מוכרת, הכוללת מנוע בנזין 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 192 כ"ס ו-37.4 קג"מ, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל, מציעה האופטימה צריכת דלק של 17.85 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

הדגם ישווק ב-2 רמות גימור לבחירה: EX הבסיסית הכוללת: מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, קיפול מראות חשמלי, חישוקי "17 קלים, ריפוד משולב בד ועור למושבים, בורר מצבי נהיגה, חיישני אורות וגשם, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים מקוריים, וילונות צד אחוריים, מושב נהג חשמלי כולל מערכת זיכרון למושב ולמראות עבור שני נהגים, מצלמת רוורס ועוד.

גרסת ה-PREMIUM המאובזרת יותר כוללת בנוסף: גג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלי עם ווילון חשמלי, מושב נוסע ליד נהג מתכוונן חשמלית, ריפודי עור למושבים, אוורור וחימום מושבים קדמיים, חימום הגה ותאורה פנימית מסוג LED.

בניגוד למקובל בשוק הרכב החדש וככל הנראה משיקולי מחיר, קיה אופטימה ההיברידית החדשה זונחת בארץ את חבילת הבטיחות המקורית של הדגם איתו הוצעה אשתקד ולרכב נרשמת רמת אבזור בטיחותי 1 (הנמוכה ביותר !).   עם זניחת חבילת הבטיחות המקורית, קשה לנו לראות לקוחות פרטיים שירכשו את הרכב הנ"ל, מה שמשאיר אותה ככל הנראה כאופציה לשוק נהגי המוניות, שאליו היא כנראה מיועדת לעת עתה.

מחיר קיה אופטימה ההיברידית 2020 מתייקר משמעותית ונקבע על 190,900 ש"ח לגרסת ה-EX ו- 199,900 ש"ח לגרסת הפרימיום המאובזרת. בחודש החולף הושקה שוב בארץ גם טויוטה קאמרי ההיברידית במחיר החל מ-184,900 שקל ובחודשים הקרובים צפויה לחזור לארץ גם יונדאי סונטה ההיברידית.