קיה אופטימה היברידית 2018 הושקה בישראל

האופטימה ההיברידית מצטרפת לסגמנט מכוניות המנהלים החסכוניות עם אבזור עשיר, מנוע 2.0 ליטר בנזין ומנוע חשמלי המפיקים 192 כ"ס וצריכת דלק משולבת של 22.7 ק"מ לליטר. המחיר יחל ב-164,900 שקל.

ששי כהן 06 בנוב, 2017

5 וחצי שנים לאחר שנחתה כאן לראשונה קיה אופטימה בדגמי בנזין ודיזל, השיקה הבוקר טלקאר היבואנית בישראל את האופטימה הייבריד החדשה, המצטרפת לסגמנט מכוניות המנהלים החסכוניות, ועתידה להתחרות ביונדאי סונטה ההיברידית המשווקת כאן בהצלחה מרשימה בשנתיים האחרונות, בתוך שוק הנמצא בסה"כ בירידה ומרכז כיום כ-3.3% בלבד משוק הרכב החדש ( 8,000 מסירות בחודשים ינואר-ספטמבר 2017), ובו שולטות כיום הסונטה ההיברידית וסקודה סופרב.



האופטימה ההיברידית כבר איננה ממש חדשה והוצגה בעולם כבר במרץ 2016. יחד עם זאת, למרות שהיא מהווה התפתחות של הדור הקודם, מדובר עדיין במכונית נאה בהחלט ומודרנית למראה, המציעה עיצוב ספורטיבי-אלגנטי שנעים מאוד לעין. בשעה שהדור היוצא שלה היה פופולרי בעיקר בגרסת הדיזל בקרב נהגי מוניות, הגרסה ההיברידית צפויה להימכר במספרים גדולים משמעותית מבעבר, אם כי לא באופן שעשוי לאיים על שליטת סגמנט מכוניות הפנאי-שטח כמובן.
קיה אופטימה היברידית קיה אופטימה היברידית
הדגם ישווק בארץ עם הנעה היברידית הכוללת מנוע בנזין 2 ליטר GDI ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 192 כ"ס, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים (לא רציפה). עם יחידת הכח הנ"ל מציעה האופטימה תאוצה ל-100 קמ"ש ב- 9.4 שניות, וצריכת דלק של 22.7 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן, בין השאר הודות למקדם גרר מרשים של 0.24 ותריסי אוויר חשמליים בכונס האוויר הקדמי. הרכב ישווק בארץ עם אחריות של 3 שנים לרכב ו-5 שנים למערכת ההיברידית והסוללות. מעבר לכך, מדובר במכונית מרווחת הודות לרוחב של 1.86 מטר ובסיס גלגלים של 280 ס"מ, ובסעיף השימושיות רושמת המכונית תא מטען בנפח 425 ליטר.
קיה אופטימה היברידית קיה אופטימה היברידית
הדגם ישווק ברמת גימור גבוהה הכוללת תארות LED מלאה, מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "7, מצלמת רוורס, אפליקצית פאנגו ומערכת ניווט WAZE, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, בקרת שיוט אדפטיבית, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת התראה על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, 7 כריות אוויר, התראה על סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית, מושבים משולבי עור, מושב נהג חשמלי עם זיכרון, קיפול מראות חשמלי, חישוקי "17 קלים ועוד.
עדי דומב מנהל שיווק ומוצר קיה וגדי אונגר מנכל קיה ישראל עדי דומב מנהל שיווק ומוצר קיה וגדי אונגר מנכ"ל קיה ישראל (צילום: רונן טופלברג)
רמת האבזור הגבוהה יותר (premium) כוללת בנוסף גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית ווילון חשמלי, וילונות צד אחוריים, התרעה על שטח מת במראות, התראה על תנועה חוצה מאחור, מושבי עור מלא, מושב נוסע חשמלי, מושב נהג עם  2 זכרונות. וחימום ואוורור מושבים קדמיים. מעבר לאבזור הבטיחותי הנדיב, זכה הרכב בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
מחיר קיה אופטימה הייבריד יחל ב- 164,900 שקל לדגם הבסיסי ו-174,900 שקל לדגם המאובזר.