קיה אקסיד הושקה בישראל – החל מ-137,900 שקל

קיה אקסיד (XCEED) מצטרפת לשוק הקרוסאוברים הקומפקטיים, עם עיצוב ספורטיבי מפתה בתצורת קופה 5 דלתות, מנוע טורבו 140 כ"ס חזק וחסכוני, וחבילת אבזור עשירה כסטנדרט.

ששי כהן 23 בדצמ, 2019
קיה אקסיד

חברת טלקאר, יבואנית קיה, השיקה הבוקר בישראל את קיה אקסיד החדשה, קרוסאובר קומפקטי ספורטיבי למראה, המבוסס על הסיד המשפחתית, עימו מחזקת החברה את היצע דגמי הפנאי של החברה. האקסיד אמור להיות אחד ממנועי הצמיחה של קיה בישראל בשנה הקרובה, עם השתייכותו לשוק רכבי הפנאי המחזיק כיום כ-41% ממכירות רכב חדש בישראל (ויותר מ-100,000 מסירות מתחילת השנה). הדגם החדש נכנס לקטגוריית ה-SUV הספורטיביים המתפתח, ואמור להתחרות בדגמים כמו מאזדה CX-30 ובמידה מסוימת גם טויוטה C-HR.


לצד עיצוב מקורי ומפתה בתצורת קופה 5 דלתות, זוכה ה-Xceed למידות מעט גדולות מהסיד המשפחתית עליה הוא מבוסס, עם אורך של 4.39 מטר (8.5+ ס"מ), רוחב של 1.82 מטר (2.5+ ס"מ), גובה של 1.49 מטר (4.3+ ס"מ) ובסיס גלגלים זהה של 265 ס"מ, המציעים מרחב לחמישה נוסעים, לצד תא מטען בנפח נאה של 426 ליטר הצומח עד 1,378 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. מרווח הגחון שלו גבוה מהמקובל ועומד על כ- 18.4 ס"מ. למרות שמדובר בדגם שפותח על בסיס הסיד, לא מדובר בסיד מוגבהת אלא, כאשר למעט הדלתות הקדמיות, כל חלקי המרכב שונים.

בתוך תא הנוסעים מציע האקסיד את אותה סביבת נהג המוכרת מהסיד המשפחתית, בשינויים קוסמטים קלים, המתרכזים בעיקר בצבעוניות צעירה ומושבים בריפודים שונים. הדגם ישווק ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר הבסיסית "אקסיד LX" מיועדת בעיקר לציי רכב וכוללת פנסי חזית מסוג FULL-LED, חישוקי גלגלים "16 קלים, מולטימדיה מקורית עם מסך "8 תומכת אפל ואנדרואיד, מערכת ניווט Waze, מצלמת רוורס, שמשות אחוריות מושחרות, בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה, חיישני חניה אחוריים, סגירת חלונות משלט הרכב, הגה וידית הילוכים בציפוי עור,התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית ו-6 כריות אוויר.

קיה אקסיד

רמת הגימור האמצעית "אקסיד EX" המיועדת ללקוחות פרטיים כוללת בנוסף: בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי, לוח שעונים דיגיטלי "12.3, כניסה והתנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, חישוקי "18 ומושבים משולבים בד ועור. רמת הגימור הבכירה "אקסיד פרימיום" כוללת בנוסף: בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת במראות, התראה על תנועה חוצה מאחור ומושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות למושב הנהג.

קיה אקסיד תא נוסעים

קיה אקסיד תשווק בארץ עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר המפיק 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל מציע האקסיד תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות, לצד מהירות מרבית של 200 קמ"ש וצריכת דלק של 14.7 ק"מ בנסיעה עירונית ו-18.86 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית לפי נתוני היצרן. לדגם נקבעה דרגת זיהום אוויר 9 לגרסת ה-LX, כאשר לצד הדגמים הנוספים עם דרגת זיהום אוויר 10. לצד הבטחה לחוויית נהיגה בעלת אופי ספורטיבי, מבטיחה הסיד להיות גם נוחה, בין השאר הודות למתלה אחורי מסוג רב-חיבורי. הדגם ישווק עם 11 צבעים לבחירה. כאופציה, תוצע חבילת עיצוב פנימית עם גימור בצבע צהוב, המעניקה לתא הנוסעים מראה צעיר יותר והיא תוצע ללקוחות ללא תשלום.

מחירי קיה סיד 2020 תחרותיים ויחלו מ-137,900 שקל לגרסת ה-LX, כ-139,900 שקל לגרסת ה-EX ועד 145,900 שקל לגרסת הפרימיום המאובזרת ביותר. 



עוד מחדשות רכב