קיה נירו החדשה תגיע לארץ כבר באביב הקרוב

קיה נירו החדשה תהיה מעוצבת, מרווחת וטכנולוגית יותר, אך תצויד ביחידת הכח ההיברידית המוכרת שצפויה לעבור עדכונים קלים. הדגם ישווק בישראל כבר ברבעון השני של השנה.

ששי כהן 19 בינו, 2022
קיה נירו החדשה 2022

חודשיים לאחר שחשפה קיה את הדור החדש של הנירו, מפרסם היצרן פרטים נוספים על הנירו החדשה, שתחליף בקרוב מאוד את הדור הראשון ששווק בארץ מאז סוף 2016 והיה לקרוסאובר ההיברידי הראשון בישראל ואחד הקרוסאוברים הנמכרים ביותר בארץ בשנים האחרונות.

הנירו החדשה זוכה לעיצוב חדש השומר מצד אחד על קווי העיצוב המוכרים ומזוהים של הדגם, אך מצד שני לוקח אותו בהחלט צעד קדימה, עם עיצוב מודרני ומפתה יותר למראה, מרכב אוירודינמי עם מקדם גרר של 0.29cd, האמור לתרום ליעילות אנרגטית והופעה של ג'יפון קשוח יותר (מה שפחות היה ניתן לומר על עיצוב הדגם היוצא), מה שעשוי להביא לדגם לקוחות חדשים רבים. עיקר השינויים בעיצוב החיצוני מתרכז בחזית חדשה לרכב המיישרת קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן וכוללת פרשנות חדשה ל-"אף הנמר" המזוהה של היצרן, תאורת LED מלאה ועיצוב הרבה יותר מושך. מבט מהצד חושף את אותם קווי עיצוב מוכרים בשינויים קלים יותר, אך הקורה האחורית זוכה לצביעה שונה (עם 6 אפשרויות צביעה שונות לפי טעמו של הלקוח) ומשולבים בה גם יחידות התאורה האחוריות המעניקות לרכב הופעה ייחודית יותר. עיצוב חלקה האחורי של המכונית מתאפיין במראה נקי וחלק יותר.

קיה נירו החדשה 2022

תא הנוסעים מאמץ מראה טכנולוגי ומתקדם משמעותית, ברוח ה-EV6 החשמלית והחדשה, ויכלול גם שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים לטובת שמירה על איכות הסביבה. את לוח המחוונים המסורתי יחליפו צמד מסכים "12.3 (הראשון משמש כלוח מחוונים דיגיטלי) ולצידם יפגשו הלקוחות גלגל הגה בעיצוב החדש של קיה, ידית הילוכים אלקטרונית בתצורת חוגה, ושדרוג נוסף של איכות החומרים. הדגם יוצע עם אופציה לאבזור עשיר ביחס לדגם היוצא, שיכלול גם תצוגה עילית "10 של נתוני הדרך על השמשה הקדמית, תאורת אווירה ב-72 צבעים לבחירה, חימום מושבים והגה, אפליקציה לטלפון שתציע מגוון פעולות שליטה על הרכב, מערכת לביצוע חניה אוטומטית הכוללת אפשרות לשליטה גם דרך השלט של הרכב מבחוץ, ואפילו אופציה לקישוריות סלולרית מובנית ברכב, היודעת להתחבר גם ל-"בית חכם" ולתפעל מרחוק גם הפעלה של המזגן או דוד החשמל לפני שמגיעים הביתה. מפרט הבטיחות יכלול את מבחר מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות, לרבות התרעה על תנוע חוצה בצומת, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימת חירום אוטונומית, התרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה יותר  ועוד.

מעבר לכך, תא הנוסעים אמור להיות גם מרווח יותר, הודות לצמיחה קלה בממדי הרכב עם תוספת של 6.5 ס"מ ל-4.42 מטר לאורך, תוספת של 2 ס"מ לרוחב (1.82 מטר) ותוספת של 2 ס"מ לבסיס גלגלים (272 ס"מ). לגובה הרכב נוסף ס"מ בודד (1.54 מטר) ונפח תא המטען בגרסה ההיברידית נדיב ועומד על 451 ליטר (15+ ליטר ביחס לדגם היוצא).

הגרסה הראשונה שקיה מפרסמת נתונים טכניים מעודכנים אודות יחידת ההנעה, היא הגרסה ההיברידית הרגילה, שתמשיך להגיע עם אותה יחידת כח מוכרת הכוללת מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 141 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. צריכת הדלק עומדת על 20.8 ק"מ לליטר בממוצע לפי התקן הקוריאני וסביר שתהיה מעט שונה לפי התקינה האירופאית שתגיע לארץ.

שיווק קיה נירו החדשה צפוי להתחיל בישראל ברבעון השני של השנה, אך עוד קודם לכך, אנו צפויים לפגוש כאן לקראת סוף הרבעון הראשון את ה-EV6 החשמלית והספורטאז' החדש. 

עוד מחדשות רכב