קיה סורנטו מבחן דרכים

גרסת הבנזין של הסורנטו החדש , מציעה לכם מיניוואן 7 מקומות מפנק עם אופציה לטיולי שטח קלילים בסוף השבוע . עם קבלת מפתחות הסורנטו בנזין החדש , עלתה במוחי המחשבה הבאה : האם בישראל של 2010 יש עוד הצדקה לרכישת רכב פנאי גדול מידות יחסית עם הנעה כפולה ?  הרי בחודשים האחרונים חווה שוק הרכב…

ששי כהן 10 בספט, 2010

גרסת הבנזין של הסורנטו החדש , מציעה לכם מיניוואן 7 מקומות מפנק עם אופציה לטיולי שטח קלילים בסוף השבוע .

עם קבלת מפתחות הסורנטו בנזין החדש , עלתה במוחי המחשבה הבאה : האם בישראל של 2010 יש עוד הצדקה לרכישת רכב פנאי גדול מידות יחסית עם הנעה כפולה ?  הרי בחודשים האחרונים חווה שוק הרכב המקומי תנופה חסרת תקדים בדמות אותם רכבי קרוסאובר חדשים אשר זונחים כמעט לחלוטין את יכולת השטח ומסתפקים בלהעניק לרוכש את הפוזה הדרושה , יחד עם יכולת כביש משופרת , הנעה 2X4 בלבד ותג מחיר נמוך יותר . ל 90% מבעלי רכבי הפנאי , זה בהחלט מספיק.
קיה סורנטו החדש ששיווקו החל בינואר השנה , איננו מתעלם מהמגמה המתרחבת. עם המעבר לדגם החדש , שמרו אמנם את ההנעה הכפולה , אך זנחו את הילוך הכח ואת הסרן החי ובמקומם שיפרו את יכולות הכביש של הג'מוס. אם זאת המגמה בעולם , למה הם צריכים ללכת נגד העדר .
אבל , ביחס לעדר הקרוסאוברים אשר נאבקים בהופעה הנעה בין מראה של רכב סטיישן גבוה למראה של רכב שטח , הסורנטו מפגין עדיין פוזה של רכב שטח גברי וקשוח. עיצוב הדגם החדש נאה למדי ומזוהה מיד כרכב שטח . קיה מנסה בשנים האחרונות לחדור לאירופה ( ועושה זאת בהצלחה ) ועיצבה את הרכב באופן הכי לא קוריאני שיכול להיות וטוב שכך.

קיה סורנטו מבחן דרכים

קיה סורנטו מבחן דרכים

כניסה לתא הנוסעים ממשיכה את האפקט החיובי של המכונית . הסורנטו החדש מרווח , אוורירי ומעוצב טוב גם אם לא פורץ גבולות. שילוב הצבעים בגרסת הבסיס אותה קיבלנו , פוגע מעט באווירה הכוללת  עם שפע של דיפונים כהים הנמשך גם אל הדלתות ועודף דיפוני פלסטיק וחוסר במשטחי בד לחימום האווירה. לוח המחוונים קריא וברור , המתגים ממוקמים היטב והנדסת האנוש טובה למדי . אבזור הרכב כולל בגרסת הבסיס מזגן מפוצל עם בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים , מושב נהג חשמלי , מחשב דרך, בקרת שיוט ,שמשות אחוריות כהות ,חישוקי "17 קלים ומערכת מולטימדיה לא מקורית אשר ניתנת במתנה לכל רוכש כעת. גרסת הפרימיום מצויידת בנוסף בריפודי עור, חישוקים קלים ספורטיבים יותר, גג זכוכית פנוראמי חשמלי ועוד. האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אויר , בקרת יציבות , מערכת בקרה לירידה במדרון והמכונית אף זכתה לחמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
הסורנטו מצוייד ב 7 מושבים נוחים למדי , גם אם לא ממש תומכים והמרווח ליושבים מלפנים ובשורה האמצעית מצויין. הנוסעים בשורה השלישית , סובלים קצת יותר מצפיפות עקב בסיס גלגלים של 270 ס"מ ומתאימים בעיקר לילדים. קיפול השורה השלישית לרצפה , מעניק למכונית נפח תא מטען מכובד של 531 ליטר . בשימוש כל 7 המקומות , תא המטען כמעט ולא קיים . צריך לזכור שלמרות מראהו הגדול של הסורנטו , אורכו רק 4.68 מטר ולשם המחשה הוא קצר ב 7 ס"מ ממאזדה 6 לדוגמא.
בחזית הסורנטו מותקן מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.4 ליטר . זו אותה יחידת כח המוכרת לנו גם מהסנטה פה החדש של יונדאי אשר מחליפה את גרסאות ה V6 עתירות הנפח שליוו את הדגמים הקודמים.  הספק המנוע מכובד ועומד על 174 כ"ס המגיעים ב 6,000 סל"ד ונתון המומנט עומד על 23 קג"מ ב 3,750 סל"ד.  שדכו למנוע הנ"ל תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה ואת משקל הרכב ( כמעט 2 טון ) וקבלו רכב זריז יחסית אך לא ממש חזק.  נתוני התאוצה הרשמיים מדברים על 11.6 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 190 קמ"ש .
בנסיעת כביש מתגלה הסורנטו כרכב נח ושקט להפליא . אם תרצו משהו  בסגנון מיניוואן מפנק. בהחלט מרשים לרכב שמיועד גם לשטח. הישיבה הגבוהה , יחד עם הראות הטובה ועמדת התצפית מעל לגגות המכוניות מסייעת לנוחות . רק ניסיונות להאיץ בחוזקה את הרכב , מערערים קצת את השקט בתא הנוסעים עם רעשי מנוע שמצליחים לחדור לתא .
בשטח המצב קצת שונה, אם אתם בוגרי הסורנטו הקודם , תתאכזבו לגלות שיכולות השטח של הכלי צומצמו משמעותית , אבל מכיוון שרוב רוכשי רכבי הפנאי אינם מעוניינים בטריפת סלעים וכתישתם , נעים לגלות שלרכב יש יכולות לצאת לטיולי שטח קלילים ולעבור במקומות בהם רובם המוחלט של רכבי הפנאי העכשווים ישאר מחוץ לתחום. הבעייה היחידה היא רק צריכת הדלק אשר גובה מנוע הבנזין תחת עומס. בנסיעת שטח צרך הסורנטו ליטר בנזין לכל 6 ק"מ שטח בממוצע וזה לא מעט. למי שמתכנן טיולי שטח רבים , נמליץ לרכוש דווקא את גרסת הדיזל של הסורנטו אשר אמורה להיות חסכונית באופן משמעותי ואף יותר חזקה.  בכביש לעומת זאת , צריכת הדלק נעה סביב 8.5- 9 ק"מ לליטר בנסיעה נינוחה .

קיה סורנטו מבחן דרכים

קיה סורנטו מבחן דרכים

מהלך מתלים קצר יחסית , עלול לשחרר לאויר גלגל גם בשיפוע לא ממש חד .
בסיום ימי המבחן , קיה סורנטו החדש התגלה כרכב המשלב יכולות של מיניוואן כגון 7 מקומות , נוחות נסיעה גבוהה בכביש ושימושיות רבה , יחד עם ההופעה המתבקשת של רכב שטח ואופציה לטיולי שטח כבונוס . גרסת הבנזין אשר נהנית כרגע מביקוש עדיף בקרב הלקוחות בארץ , מעניקה יכולות כביש גבוהות המדמות רכב משפחתי ונכשלת מעט רק בתחום צריכת הדלק והתפשרות קלה בכח , אשר מקבלים עדיפות בדגמי הדיזל . מחירי הדגמים עומדים על 230,000 ש"ח לדגם הבנזין ו 240.000 ש "ח לדגם הדיזל . גרסאות הפרימיום המפוארות, ידרשו ממכם תוספת של 20,000 ש"ח והן גם היותר מבוקשות בארץ. הסורנטו החדש לא יהפוך להיות להיט היסטרי עקב מעבר חד כיום לרכבי פנאי קומפקטים בעלי המראה המבוקש ועם תג מחיר נמוך משמעותית . אם בכל זאת חשקה נפשכם לרדת לטיולי שטח בזמנכם החופשי ובאפשרות להסיע עד 7 נוסעים , הסורנטו הוא אופציה ראוייה בהחלט . הרי בשביל זה היו רוכשים פעם רכבי שטח לא ?

 

 

עוד ממבחני דרכים