קיה סטינגר 3.3 ליטר במבחן דרכים

הרכב שקוריאה את הגרמניות? עיצוב ספורטיבי כוחני, הנעה אחורית, מנוע V6 שמייצר 370 כ"ס ומחיר שנמוך משמעותית מהמתחרות, אבל האם תסכימו לשלם 380K שקל על KIA? קיה סטינגר במבחן.

ששי כהן 12 באוק, 2018

כדי להבין את גודל המהפכה שעשויה לעשות קיה סטינגר החדשה, צריך לחזור 24 שנים בזמן: בשנת 1994 הושק מותג קיה בישראל, במסע פרסומי משעשע שניסה לתאר כיצד נלחצים היפנים מחדירתה של קיה לשווקים המרכזיים בעולם, ובריחת לקוחותיהם המסורתיים ליצרן הקוריאני. אז נכון שזה לא קרה באופן מיידי, אך מספיק עיון קל בטבלת מכירות הרכב בישראל בשנים האחרונות, כדי להבין שהיא עקפה את כל היפניות כבר ממזמן… האם הגיע תורם של הגרמנים להילחץ הפעם? יצאנו עם קיה סטינגר החדשה למבחן.


נמוכה, רחבה ומאיימת

אם התרשמתם לטובה מעיון בתמונות היצרן של הסטינגר, מפגש במציאות עם המכונית גורם לכם לעשות סיבוב ועוד סיבוב סביב הרכב, ככל הנראה עם שלל מבטי התפעלות מעיצוב מכונית הסדאן הספורטיבית הראשונה של קיה, שזכתה למרכב פאסטבק מוחצן, קווים שריריים וחושניים ועיצוב עם נוכחות לא מבוטלת, החל מאף הנמר ופנסי ה- FULL LED בחזית, דרך חישוקי ה-"20 הקרביים, פתחי יניקת האוויר סביב הרכב (חלקם לא אמיתיים) ועד עיצוב הזנב וארבעת המפלטים האובאליים. תוסיפו לזה מידות גדולות מהמקובל עם 4.83 מטר אורך ו- 1.87 מטר רוחב, אך עם גובה של 1.4 מטר לטובת ההתנהגות הספורטיבית, וצבע אדום לוהט של רכב המבחן, וקיבלתם רכב כמעט עוצר נשימה. בכל מקום בו הסתובבנו עם הרכב, נתקלנו בטונות של מבטים, ראשים מסתובבים, ושלל שאלות אודות הפלא החדש. האמת? אפילו פחדנו להשאיר אותו לבד בחניון ציבורי, עקב העניין שהוא עורר.

פרימיום אמיתי?

כניסה לקבינה מסקרנת אולי אף יותר: האם הדגם היוקרתי הראשון של קיה אכן עומד בציפיות הנדרשות גם מאיכות תא הנוסעים? התמקמות במושב הנהג הספורטיבי והנוח, בעל שלל הכיוונונים החשמליים והתבוננות בדשבורד, חושפת גם כאן עיצוב מעניין, איכות חומרים מרשימה לטובה והרגשה כללית יוקרתית. רק חבל שהסמל העממי של KIA על ההגה, מזכיר לך שלא באמת התקדמת למותג יוקרה. האבזור מושלם עם מושבים ספורטיביים המצופים בעור נאפה שחור, גלגל הגה מחומם ומושבים קדמיים ואחוריים מחוממים, אוורור למושבים הקדמיים ודלת תא מטען חשמלית חכמה, היכולה גם להיפתח ללא כל מגע אם היא מזהה את המפתח החכם בסמיכות לחלק האחורי של המכונית למשך שלוש שניות. אל אלו מצטרפים מולטימדיה מקורית עם מסך "8, המשולבת עם מערכת שמע יוקרתית ואיכותית של ®Harman-Kardon ו-15 רמקולים, בלם יד חשמלי, מצלמות היקפיות,תצוגה עילית, גג נפתח חשמלי ועוד.

בסעיף הבטיחות מצוידת הסטינגר בחבילת בטיחות מקיפה הכוללת: התראת התנגשות מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, בקרת שיוט חכמה, סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, התראת תנועה חוצה מאחור; התראת שטח מת במראות, 7 כריות אוויר, מערכת התרעה על עייפות הנהג ומערכת אוטומטית לעמעום אור גבוה, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק.

מכונית ספורט אמיתית – לא בכאילו

בקיה לא באו לשחק משחקים: עם ההחלטה לייצר מתחרה אמיתית למכוניות נחשבות כמו ב.מ.וו סדרה 3, אאודי A5 ואלפא ג'וליה, לקחו המהנדסים את שלדת ההנעה האחורית של ג'נסיס (מותג היוקרה של יונדאי), הלבישו עליו מנוע 6 צילינדרים בנפח 3.3 ליטר, טווין טורבו, המפיק 370 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מירבי של 51 קג"מ ב-1,300-4,500 סל"ד, ושידכו לו תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים ודיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה. על הכביש, מדובר בטיל שיוט קוריאני חכם: הזינוק מהמקום החלטי, קצב צבירת המהירות מרשים לא פחות ועם 4.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש + בקרת שיגור, מדובר במכונית מהירה מאוד שמספקת המון הנהגה לנוהג בה. יחד עם זאת, ההנאה עולה שלב בעיקר עם ההגעה לכבישים מפותלים, שם מתגלים שלדה מצוינת, אחיזת כביש פנטסטית (כן, למרות הצמיגים שכבר היו רחוקים משיאם), והגה מאוד מדויק, המאפשר גם החלקות זנב נשלטות. מעל לכל, מדובר גם במכונית שעושה את המוטל עליה בלי דרמות מיותרות, וגם בנהיגה במצב "ספורט", מספק הרכב נהיגה מאוד שקטה, ללא יבבות אגזוזים אמיתיות או מדומות. יהיה מי שזה יחסר לו, נהגים יותר בוגרים כנראה יעדיפו את השקט והנוחות הגבוהה שמצטרפים לנסיעה.

הקיה היקרה ביותר

קיה סטינגר נכנסת לקטגוריית הספורט-סדאן היוקרתיות, שם התחרות קשה והמתחרות לא פראייריות בכלל. יחד עם זאת, צריך בהחלט להסיר את הכובע בפני קיה, על זה שפיתחו מכונית ספורט ראשונה שבהחלט מסוגלת להסתכל לגרמניות בלבן של העיניים ולהתמודד מולן ללא רגשי נחיתות. יחד עם זאת, לסטינגר חסר דבר מהותי אחד: סמל יוקרתי. במחיר של 380,000 שקל, עבור רכב ממותג עממי, יהיה כנראה קשה לשכנע הרבה אנשים לרכוש את הרכב. בהתחשב בביצועים וברמת האבזור הגבוהה של הרכב, מדובר אגב במחיר מציאה מול המתחרות הגרמניות המציעות נתונים דומים, שם מחירם צומח בקלות מעבר לחצי מיליון שקל. כך או כך, מדובר במקדמת תדמית מרשימה לקיה, ומפגן ראווה מרשים של קיה, שמזכיר לכולנו שהיא כבר מזמן עברה לשחק במגרש של הגדולים. מי שמצפה בכל זאת לתג מחיר נמוך יותר, יוכל לקחת את הסטינגר בגרסת הבסיס שלה – 2.0 ליטר 285 כ"ס, שתשאיר לכם עודף של 100 אלף שקל.



עוד ממבחני דרכים