קיה סיד סטיישן החדשה מבחן דרכים

היא מרווחת, מפתה, מאובזרת, חסכונית ובטוחה מבעבר ומציעה התקדמות גדולה לעומת הדגם הקודם. קיה סיד החדשה במבחן.

ששי כהן 08 במאי, 2013

לקיה סיד שמור מקום של כבוד בחברת טלקאר היבואנית. הסיד היתה הראשונה להגיע לארץ בעידן החדש של קיה בישראל, שהחל לפני פחות או יותר 5 שנים עם קבלת הזיכיון ליבוא מותג קיה לידי טלקאר , לאחר שביצועי חברת סמל"ת לא סיפקו את הקוריאנים בלשון המעטה, וגררו בצעד נדיר בשוק המקומי את שלילת זיכיון היבוא.
הסיד שנחתה בזמנו בארץ, אמנם לא הפכה במרוצת הזמן לרב מכר, אולם פתחה למעשה את העידן החדש של היצרן גם בארץ , המציע שיפור עצום בכל התחומים, שחלחל גם לשאר דגמי החברה שהגיעו לארץ בשנים האחרונות, וסייע לקיה להגיע למעמד הכמעט בלתי יאמן של המקום השני במכירות רכב בישראל. בשבוע החולף נחתה בארץ הסיד החדשה, עימה מקווים בטלקאר להגביר משמעותית את מכירות הדגם, המשלים כעת את מבחר המשפחתיות המודרניות של קיה הכולל את הפורטה החדשה במרכב הסדאן, ואת הסיד החדשה במרכבי האצ'בק 5 דלתות וסטיישן שימושית החיונית כיום לא פחות ממרכב סדאן להצלחת מכונית משפחתית בישראל. אז לקחנו את גרסת הסטיישן למבחן כדי לראות האם גם הפעם מציעה הסיד החדשה קפיצת דרך מרשימה.

קיה סיד סטיישן החדשה ( wheel )

קיה סיד סטיישן החדשה ( wheel )

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, השיפור בהחלט ממשיך. למען האמת, כמעט כל דגם חדש שהגיע לארץ בשנים האחרונות מאז החל עידן קיה החדש בעולם תחת ניצוחו של פיטר שראייר, מעצב החברה, הציע עיצוב מודרני ומפתה, וכך גם הסיד החדשה המציעה מרכב סטיישן הכי רחוק מתדמית " האינסטלטורים " של העבר, והכי קרוב לרכב משפחתי מפתה, עם עיצוב ספורטיבי אלגנטי מודרני, אך בהחלט לא מצועצע. בהשוואה לדגם הסטיישן הקודם, שומרת הסיד פחות או יותר על אותן המידות עם 4.5 מטר באורך ( תוספת של 1.5 ס"מ ), 1.78 מטר ברוחב ( קיצוץ של ס"מ ), 1.48 מטר בגובה ( קיצוץ של 4 ס"מ לטובת התנהגות הכביש), ובסיס גלגלים ללא שינוי של 265 ס"מ. נפח תא המטען, מכובד למדי ועומד על 528 ליטר למרות קיצוץ קליל שהוקרב על מזבח העיצוב, אך כשמסתכלים על התוצאה הכוללת, בהחלט היה שווה.



קיה סיד סטיישן החדשה ( wheel )

קיה סיד סטיישן החדשה ( wheel )

תא נוסעים

בתוך תא הנוסעים, זוכה הסיד לעיצוב חדש לחלוטין, בעל ניחוח אירופאי ( הרי לשם היא מכוונת ) , אך נעדר התחכמויות או מקוריות כלשהיא. הנדסת האנוש מצוינת, איכות החומרים גבוהה, וניכר שהשקיעו מחשבה רבה בתכנון תא הנוסעים וסביבת הנהג. בניגוד לכל מיני משפחתיות מהדור החדש המתהדרות בממשקי שליטה מתוחכמים למערכת השמע, אך מסורבלים במבחן המציאות, בקיה שומרים על תפעול מוכר וידידותי מאוד למערכת השמע המצוינת, הנהנת גם מתפעול מההגה, חיבורים לנגן חיצוני ו- USB , ובאופן נדיר בסגמנט, גם מאחסון מובנה בנפח 1 גי'גה לקבצי מוסיקה אותם ניתן לטעון בקלות למערכת. לצד אלה, שופר משמעותית האבזור ורכב המבחן שהגיע ברמת הגימור LX  הבסיסית, מאובזר למדי כסטנדרט וכולל בקרת שיוט עם מגביל מהירות, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, מחשב דרך, דיבורית BT  מקורית, מראות צד מתקפלות חשמלית כולל אפשרות קיפול אוטומטי עם נעילת הרכב מהשלט, אבזור חשמלי מלא, פנסי ערפל, תאורת LED  קדמית, תאורת מראות חיצונית המאירה את הכביש משני צידי הדלתות הקדמיות, מראות איפור מוארות, משענת יד קדמית, שלל תאי אחסון שימושיים ועוד. עם זאת, לא הכל מושלם.  ריפוד המושבים פשוט למדי ואינו נעים למגע, והגוונים הכהים שולטים בתא הנוסעים באופן הפוגע באווירה המזמינה, ויוצר רושם זול יחסית, בניגוד לאיכות הגבוהה שמציע פנים הרכב.

קיה סיד סטיישן החדשה ( wheel )

קיה סיד סטיישן החדשה ( wheel )

ביצועים

מתחת למכסה המנוע, זוכה הסיד החדשה למנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר מסדרת ה- GDI, המפיק 135 כ"ס ומומנט מירבי של 16.7 קג"מ. למנוע משודכת לראשונה בדגמי קיה בישראל תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים אותה פגשנו גם ביונדאי וולוסטר, הכוללת 6 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני כולל פדאלים מאחורי ההגה לנהיגה בסגנון ספורטיבי. בנסיעה, מציעה יחידת הכח ביצועים טובים בסה"כ, אולם לא חזקים כפי שניתן היה לצפות ממכונית המציעה הספק של 135 כ"ס. ההסבר לכך הינו בהספק והמומנט המתקבלים בסל"ד גבוה למדי ומסרסים מעט את הביצועים העירוניים. תיבת ההילוכים החדשה, מציעה פעולה חלקה ונעימה למדי, אך לא זריזה בסגנון של דגמי ה- DSG  של פולקסווגן. נתונים רשמיים אודות התאוצה ל- 100 קמ"ש לא סופקו עד כה, אולם בבדיקה שלנו, השגנו 11.4 שניות ל- 100 קמ"ש. לצד אלה, מצוידת הסיד החדשה בהגה בעל 3 מצבי תגבור הניתנים לשליטה מההגה, ומאפשרים בחירה בין מצב "נח" המספק הגה רך למדי, מצב " רגיל " המספק הגה מעט יותר קשיח, ומצב " ספורט " הקשיח ביותר אותו גם אהבנו יותר עקב תקשורת טובה יותר עם הנעשה על הכביש. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה למדי ושקטה באופן מעורר התפעלות עם בידוד מצוין מרעשי חוץ, המספקת יכולת דינמית טובה למדי. היא בטוחה וצפויה ובעלת אחיזת כביש גבוהה, ורק אם תלחצו אותה חזק מדי, היא תאבד משלוותה. ואם חלילה זה יקרה, טוב לדעת שלפחות היא נהנית מבטיחות טובה עם 5 כוכבים במבחן הריסוק.

קיה סיד סטיישן החדשה ( wheel )

קיה סיד סטיישן החדשה ( wheel )

קיה סיד צריכת דלק

שיפור נוסף נרשם בסעיף צריכת הדלק אשר עמדה בימי המבחן על 12.82 ק"מ לליטר, בנהיגה שכללה אמנם הרבה ק"מ של נסיעה נינוחה בכביש המביר, אך גם לא מעט זמן בפקקים עירוניים. לזכותה גם פליטת מזהמים נמוכה, המעניקה לה דרגת זיהום מרשימה של 3.

קיה סיד סטיישן החדשה ( wheel )

קיה סיד סטיישן החדשה- תאורת מראות חכמה גם ללילה ( wheel )

סיכום

לקיה סיד החדשה יש כיום את כל הכלים כדי להפוך לרבת מכר נוספת של קיה בישראל. בשעה שהדור הקודם הושק בישראל אל שוק מלא דיעות קדומות לגבי היצרן הקוריאני, מגיעה הסיד החדשה אל שוק בשל המכיר ומעריך את יתרונות היצרן ומקבל באהדה את דגמי היצרן הן בציי הרכב, והן בקרב הלקוחות הפרטיים המפקידים את כספם בידי היבואן.  הסיד משלימה את היצע דגמי המשפחתיות של קיה עם דגמי 5 דלתות וסטיישן שימושיים, המציעים חבילה משפחתית מגובשת, איכותית ומוצלחת ללא חסרונות מהותיים. מחיר קיה סיד סטיישן נקבע על 127,000 ש"ח הזהה למרבית המתחרות, אך לדעתינו, קיצוץ קל במחיר, היה נותן לדגם עדיפות בקרב ציי הרכב, שם למחיר יש מרכיב חשוב בקרב הלקוחות עקב שווי השימוש במשכורת הנגזר ממנו.



קיה סיד סטיישן החדשה ( wheel )

קיה סיד סטיישן החדשה ( wheel )