קיה סיד סטיישן מבחן דרכים

גרסת הסטיישן של הסיד שהצטרפה לאחרונה להיצע , מציעה תמורת תוספת מחיר קלה הרבה שימושיות,יופי ושדרוג לטיולי סופ"ש. אחד הסגמנטים בארץ שאמורים להתפתח מאוד בשנת 2009 הוא מכוניות הסטיישן . המשבר הכלכלי אשר פוקד אותנו יחד עם התייקרות שווי השימוש ברכב למקבלי רכב מהעבודה , גורמים לרוכשי המיניוואנים הפוטנציאלים לחשוב פעמיים לפני שרוכשים רכב יקר…

ששי כהן 09 בינו, 2009

גרסת הסטיישן של הסיד שהצטרפה לאחרונה להיצע , מציעה תמורת תוספת מחיר קלה הרבה שימושיות,יופי ושדרוג לטיולי סופ"ש.

אחד הסגמנטים בארץ שאמורים להתפתח מאוד בשנת 2009 הוא מכוניות הסטיישן . המשבר הכלכלי אשר פוקד אותנו יחד עם התייקרות שווי השימוש ברכב למקבלי רכב מהעבודה , גורמים לרוכשי המיניוואנים הפוטנציאלים לחשוב פעמיים לפני שרוכשים רכב יקר כזה או שמבצעים עסקת ליסינג יקרה אשר מגובה גם בתשלום שווי שימוש גבוה מאוד בתלוש המשכורת.
אחד הפתרונות המסתמנים , הוא מעבר לרכבי סטיישן אשר מציעים שימושיות רבה יחסית לרכב סדאן משפחתי , אבזור עדיף ושפע של מקום למטען , גדול ברוב המקרים מנפח תא מטען של מיניוואן ממוצע ,אך גם עם וויתור על 2 מושבים , אשר ברוב המקרים אינם הכרחיים כ"כ לבעל הרכב. למעשה , את מה שהאירופאים מיישמים כבר מזמן , לנו זה רק עכשיו מתחיל לחדור לתודעה.
יבואנית קיה החלה לשווק לאחרונה את גרסת הסטיישן של הסיד אותה לקחנו למבחן .
עיצוב
הסיד סטיישן הינה מכונית נאה לכל הדיעות . מעצבי קיה השכילו לעצב את חלקה האחורי של
המכונית באופן מעט נועז , גם אם לא מקורי והקנו לרכב מראה ספורטיבי משהו. שילוב 2 החלונות
המשולשים מאחור בסגנון פיג'ו 407 סטיישן נראה מצויין והרכב במבט מהצד נראה פשוט טוב.
בניגוד לסטיישנים "רגילים" בהם פשוט מתחו את קו הגג עד סוף הרכב , עם ירידה ישרה למדי לכיוון
הפגוש, כאן יש משהו מעוצב למדי עם יחידות תאורה אחוריות גדולות ומעוצבות עם דמיון מסויים לרכבי הסטיישן של וולוו וגם לג'יפון CRV של הונדה.
חזית הרכב מוכרת מדגמי הסיד הרגילים ונאה למדי וכמו שציינו בעבר בעלת עיצוב טוב אף משל
אחותה הכמעט תאומה ה I30 .
כניסה לתוך הרכב מגלה את לוח השעונים המוכר מדגם הסיד בגרסתו המאובזרת יותר. לוח השעונים בעל קווים נקיים ומודרנים . הקונסולה המרכזית נראית טוב ובגרסת הסטיישן ישנה אפילו תחושה קלה של מיני מיניוואן. הנדסת האנוש טובה מאוד , כל המתגים נמצאים במקום הנכון , שליטה על מערכת השמע המקורית קלה ונשלטת גם מההגה. איכות החומרים טובה מאוד , אולי הטובה מבין דגמי קיה המשווקים בארץ ואין ספק שמהנדסי קיה עשו עבודה טובה בניסיון ליצור מכונית בעלת איכות המשתווה לטובות שבמשפחתיות האירופאיות.
ביקורת מסויימת מופנית כלפי דיפון הדלתות אשר פלסטיקי מדי ויוצר הרגשה מעט זולה וכך גם תושבת ידית ההילוכים אשר נראית זולה ומזכירה דגמים ישנים .

קיה סיד סטיישן מבחן דרכים

קיה סיד סטיישן מבחן דרכים

בנסיעה
הסיד סטיישן מצויידת במנוע ה 1.6 ליטר המוכר בעל הספק של 126 כ"ס ב 6,300 סל"ד.
המומנט המירבי 15.7 קג"מ המתקבלים ב 4,200 סל"ד . למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית
רגילה בעלת 4 הילוכים בלבד וללא אפשרות לתפעול ידני.
בנסיעה רגילה מתקדמת הסיד בקצב משביע רצון אך ברגע שתנסו ללחוץ את דוושת הגז לנהיגה
ספורטיבית מהירה יותר , המכונית תסרב לשתף פעולה ולמרות 126 הסוסים ששוכנים בה , ההרגשה מעט עצלה. משיכת ההילוכים לסל"ד גבוה משפרת אמנם את הסחיבה אולם מייצרת הרבה רעש . תאוצת הרכב דווקא טובה יחסית ולפי נתוני היצרן עומדת על 11.7 שניות ל 100 קמ"ש. המהירות המירבית המוצהרת : 187 קמ"ש.
תיבת ההילוכים פעולת בשיתוף פעולה מלא עם המנוע ומורגש רק חיסרון של תפעול ידני לתיבה
אשר היה מסייע לעקיפות קלות יותר ולאספקת קצת יותר כח כשצריך.
נוחות
מרווח הפנים של הסיד סטיישן מצויין . יש שפע של מקום לנהג ולנוסע שלצידו וגם ליושבים מאחור.
המושבים נוחים ותומכים למדי ומאחור ישבו בנוחות 2 מבוגרים או 3 ילדים עם שפע מקום לרגליים.
בסיס הגלגלים של המכונית עומד על 265 ס"מ ממוצעים למדי , אך ההרגשה בפועל היא של מכונית
מרווחת למדי. תא המטען מכובד ביותר ונפחו 530 ליטר. המושבים האחוריים מתקפלים בקלילות
ומאפשרים הגדלת נפח תא המטען עד ל 1,664 ליטר !

קיה סיד סטיישן מבחן דרכים

קיה סיד סטיישן מבחן דרכים

בנסיעה מתגלה הסיד כמכונית שקטה למדי . בידוד הרעשים מבחוץ טוב ובמהירויות נסיעה הנקובות
בחוק מעט מאוד רעש מנוע חודר לתא הנוסעים. למעשה , רעש המנוע חודר רק בניסיונות למשוך
הילוכים ולנסות לנהוג ספורטיבי .
מתלי המכונית מספקים נוחות טובה למדי רוב הזמן ורק כביש משובש מאוד יגרום למכונית להתנדד
ולהפריע לשלווה.
אבזור הרכב מכובד למדי וכולל מעבר לחשמול המקובל גם מזגן עם בקרת אקלים דיגיטאלית, מערכת שמע מקורית תומכת MP3  נשלטת מההגה,חיבור לנגן חיצוני ושקע USB, שפע תאים ומקומות אחסון, חישוקים קלים, מחשב דרך, ציפוי עור להגה ועוד. חבל רק שחסר בקרת שיוט אשר מוסיפה לנוחות .
האבזור הבטיחותי מלא וכולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות . הסיד זכתה ל 5 כוכבים במבחן הריסוק
האירופאי.
לסיכום
קיה סיד סטיישן הינה משפחתית מצויינת אשר בתוספת מחיר קלה יחסית לדגם 5 הדלתות, משדרגת את הנוחיות לכל המשפחה והופכת את הרכב לפרטנר מועדף אשר מקבל חיזוק בטיולים המשפחתיים . המכונית נוחה למדי וביצועיה מספקים כל עוד לא תצפו להפוך אותה לספורטיבית.
במחירה הנוכחי : 122,000 ש"ח היא יקרה רק ב 6,000 ש"ח מהדגם המאובזר של הסיד ההצ'בקית ומדובר בתמורה טובה למחיר וזה עוד לפני שהזכרנו את 7 שנות האחריות שיש לה בארץ.

קיה סיד סטיישן מבחן דרכים

קיה סיד סטיישן מבחן דרכים

 

 

עוד ממבחני דרכים