קיה פורטה מבחן דרכים

מצוידת בעיצוב נאה למדי, מפרט ישראלי למהדרין ומחיר סביר יש לפורטה את כל הכלים להצליח . רק תוותרו על דיעות קדומות. " אהה, זה הקיה החדשה ? שראיתי אותך מרחוק מתקרב לתחנה חשבתי זה הונדה " . כך סיכם התרשמות ראשונית המתדלק החביב כשעצרתי לשתות קפה של בוקר. אכן כבוד למחלקת העיצוב של קיה אשר…

ששי כהן 08 בינו, 2010

מצוידת בעיצוב נאה למדי, מפרט ישראלי למהדרין ומחיר סביר יש לפורטה את כל הכלים להצליח . רק תוותרו על דיעות קדומות.

" אהה, זה הקיה החדשה ? שראיתי אותך מרחוק מתקרב לתחנה חשבתי זה הונדה " . כך סיכם התרשמות ראשונית המתדלק החביב כשעצרתי לשתות קפה של בוקר. אכן כבוד למחלקת העיצוב של קיה אשר עושה עבודה יפה בשנים האחרונות ומסמלת את ההתקדמות הענקית של החברה בכל התחומים.
קיה פורטה היא מכונית נאה למדי, חזית הרכב מעוצבת בסגנון החדש של קיה אשר מלווה גם את הריו מתוחת הפנים , המג'נטיס והסורנטו החדש. עיצוב המכונית על כל 4.53 מטר אורך אלגנטי למדי ונעים לעין. בהחלט מסוג המכוניות שלא ירגיזו אף אחד בעיצובן אך לא לחינם . על העיצוב חתום פיטר שראייר אשר עבד בעבר בקונצרן פולקסווגן והיה אחראי בין היתר על עיצוב האודי TT המקורית.

קיה פורטה מבחן דרכים

קיה פורטה מבחן דרכים

אויר הרים צלול כיין… הפורטה מבקרת בירושלים. נחשבת למכונית עם זהום אויר נמוך למדי.
כניסה לתוך הרכב ממשיכה להפתיע לטובה. עיצוב לוח השעונים נאה מאוד , החומרים ממשיכים להשתפר וכך גם איכות ההרכבה והגימור . הדגם אותו קיבלנו הוא EX המאובזר , אשר מצוייד מעבר לחשמול המקובל גם במזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית , ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים ומבחוץ גם פנסי ערפל וחישוקי "16 מגנזיום. הפורטה מצויידת כסטנדרט במערכת שמע מקורית מצויינת נשלטת מההגה, תומכת MP3 ובעלת יציאות ל USB ולנגן חיצוני. תאורת הפנים כוללת גם תאורת מפות אולם הורגש חיסרון בתאורת תא כפפות ותאורת מראות בסוככי השמש.
האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אויר ובקרת יציבות כסטנדרט. המכונית לא נבחנה במבחן הריסוק האירופאי אך קיבלה 5 כוכבים במבחן הריסוק האמריקאי.

קיה פורטה מבחן דרכים

קיה פורטה מבחן דרכים

סיבוב קל של המפתח , מתניעים את הרכב ומיד נתקלים באחת הבעיות של הפורטה : בידוד לא מושלם. רעש הסטרטר מוחשי למדי ,אך שאון המנוע דווקא בסדר. גם כאן נסיעה שלווה ונינוחה תשמור על שקט יחסי בתא הנוסעים אולם מאמץ להפיק את הביצועים האופטימלים יפיק הרבה יותר רעש מביצועים.
הפורטה מצויידת במנוע 1.6 ליטר בעל הספק של 126 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 4 הילוכים . בדומה למנועי יונדאי ( חברת האם של קיה  ) , מספקים המנועים באופן יחסי הרבה כ"ס אולם זה לא בא לידי ביטוי בהכרח בביצועים טובים יותר . בנסיעה מרגישה הפורטה באופן כללי זריזה למדי , תיבת ההילוכים עובדת בשיתוף פעולה טוב עם המנוע וקיימת גם אפשרות תפעול ידנית ( טיפטרוניק ). בנסיון נהיגה ספורטיבי יותר בכביש מפותל, מורגש התגבור החשמלי של ההגה העודף וחוסר קשר מסויים עם הנעשה בכביש הפוגע מעט בביטחון.
הפורטה בנוסף גם חסכונית למדי בדלק עם צריכה ממוצעת במבחן של 12.5 ק"מ לליטר . גם במפלגת הירוקים יאהבו אותה עם ציון ירוק מצויין של 5 במדד זהום האויר.

קיה פורטה מבחן דרכים

קיה פורטה מבחן דרכים

לסיכום :
קיה פורטה ממשיכה את ההתקדמות הענקית העוברת על החברה הקוריאנית בשנים האחרונות ומיישרת קו עם הטובות שבמשפחתיות הנפוצות בארץ. לזכותה עיצוב נאה מאוד, תא נוסעים מרווח ומצוייד ,תצרוכת דלק טובה ,אחריות ייחודית בענף של 7 שנים וככל הנראה גם בטיחות טובה. בצד החובה ניתן למנות ביצועים לא מרגשים , הגה קל מדי ושמירת ערך עתידית לא ברורה.
לקיה פורטה יש את כל התנאים האופטימלים להיות אחד מלהיטי 2010 . כל שנותר לכם לעשות , הוא לוותר על הדיעות הקדומות על מותג " קיה " ולקחת אחת לנסיעת מבחן . לא תתאכזבו.
ועוד דבר נוסף : לכו על דגם EX המאובזר אשר עולה 118,000 ש"ח וגבוה רק ב 1,500 ש"ח מדגם ה LX הבסיסי . והדבר נכון גם אם אתם מקבלים את הרכב במסגרת ליסינג . עם ביטול קבוצות הרישוי אין סיבה ממשית ללכת על הדגם הבסיסי בשביל הפרש של כמה עשרות ש"ח בחודש.

 

 

 

עוד ממבחני דרכים