קיה פיקנטו החדשה תושק בקרוב מאוד בישראל

חברת טלקאר תחל בשבועות הקרובים בשיווק קיה פיקנטו המחודשת לשנת 2021, הכוללת עדכוני עיצוב, שדרוג המפרטי הבטיחותי ומעבר לתיבה רובוטית חד מצמדית. עד כמה זה ישפיע על מכירות מלכת סגמנט המיני?

ששי כהן 04 במאי, 2021
קיה פיקנטו החדשה 2021

4 וחצי שנים לאחר שהושק בארץ הדור הנוכחי של קיה פיקנטו, מלכת המכירות של קטגוריית המיני, תחל בשבועות הקרובים טלקאר היבואנית בשיווק הדגם המחודש ל-2021 (הוא כבר מפורסם בחוברת של מועדון "חבר" שהופץ ללקוחות בימים האחרונים), לאחר שעבר מתיחת פנים, הכוללת שינוי משמעותי ביחידת הכח עם מעבר לגיר רובוטי בדומה למהלך שעברה יונדאי i10 החדשה לפני כשנה.


את עיקר השינויים מבחינת המראה בדגם החדש תמצאו בחזית הרכב שעברה עדכון עם יחידות תאורה, פגוש וגריל חדשים, כאשר בצידי הרכב נרשמים חישוקי גלגלים בעיצוב חדש ובחלקה האחורי עוצבו מחדש יחידות התאורה והפגוש זוכה לצמד יציאות מפלט בעיצוב ספורטיבי (בכאילו, לא אמיתיים). בתוך תא הנוסעים תמצאו מולטימדיה חדשה עם מסך מגע "8, התומכת באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, שככל הנראה תוצע מעתה כבר מרמת הגימור הבסיסית "LX" המיועדת בעיקר ללקוחות ציי הרכב. בנוסף, נרשמים גם עדכונים קוסמטיים קלים בתא הנוסעים שעיקרם מתרכז בעיצוב מחודש ללוח השעונים. ייתכן והדגם החדש יגיע גם בגרסאות המאובזרות שלו עם משטח טעינה אלחוטי לנייד ואבזור נדיב מבעבר.

בטיחות משופרת

בסעיף הבטיחות צפויה הפיקנטו להציג קפיצת מדרגה עם וויתור על מערכת המובילאיי ואימוץ חבילת בטיחות מקורית רחבה יותר, עם בלימה אוטונומית גם במהירויות גבוהות יותר (לעומת בלימה אוטונומית עירונית עד 30 קמ"ש כיום), ותוספת של התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעת ערנות הנהג ועוד.

קיה פיקנטו 2021

מעבר לתיבת הילוכים רובוטית

השינוי המשמעותי ואולי הדרמטי ברכב, נוגע ליחידת ההנעה שבהתאם לדרישות זיהום האוויר המחמירות, מוותרת על תיבת ההילוכים האוטומטית פלנטרית לטובת תיבת הילוכים רובוטית עם מצמד בודד, אותה פגשנו גם ביונדאי i10 החדשה. התיבה החדשה תשודך גם למנוע בנזין חדש בנפח 1.2 ליטר, 4 צילינדרים המפיק 84 כ"ס ומבטיח צריכת דלק משופרת שצפויה לנוע סביב ה-18.5 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

עד כמה ישפיע המהלך על מכירות מלכת הקטגוריה?

עד כמה ישפיע המהלך של וויתור על תיבה אוטומטית מהסוג שהלקוחות בארץ מאוד אוהבים ומעבר לגיר רובוטי? אם נסתכל רגע על מכירות יונדאי i10 שעברה מהלך דומה וכבר משווקת שנה שלמה עם התיבה הנ"ל, את שנת 2019 בה נמכרה ה-i10 עם התיבה האוטומטית הרגילה, סיימה המכונית את השנה עם 8,333 מסירות לעומת 8,528 מסירות של הפיקנטו. בשנת 2020 בה הוחלפה ה-i10 בדור החדש שצויד בגיר הרובוטי (בסוף הרבעון הראשון של השנה), סיימה המכונית עם 3,749 מסירות בלבד (ואף נעקפה ע"י שברולט ספארק). יחד עם זאת, את הרבעון הראשון של 2021 סיימה ה-i10 עם צמיחה מרשימה במכירות, עם 1,846 מסירות, ויבואנית יונדאי אף טורחת להסביר במסיבות העיתונאים שאם הם היו מקבלים מלאי גדול יותר מהיצרן, אז המכירות היו גבוהות אף יותר. האם קטגוריית המיני תכתיר בהמשך את הספארק שממשיכה להגיע עם תיבה אוטומטית רציפה כמלכת המכירות החדשה של הקטגוריה? ימים יגידו, אבל בקיה ללא ספק יצטרכו להתאמץ יותר, לשפר את אבזור גרסאות הכניסה ולהיות יצירתיים יותר כדי לשמור על הבכורה בשוק.

מחירים ומפרט מקומי מלא של הפיקנטו החדשה יפורסמו בקרוב עם תחילת השיווק.



עוד מחדשות רכב