קיה קארנס החדש – מבחן דרכים

מצויד בעיצוב חדש ונאה, אבזור עשיר כסטנדרט ויחידת כח חסכונית מבעבר, מציע קיה קארנס החדש מיניוואן קומפקטי מודרני שיעשה כנראה חיים קשים למאזדה 5 ושות'.

ששי כהן 08 ביול, 2013

קיה קארנס החדש שנחת בחודש החולף באולמות התצוגה של החברה, כמעט ומשלים ( נותר רק הקרניבל ) את המהפך של קיה בעידן החדש, הכולל החלפה של כל דגמי קיה של העידן הקודם לשלל מכוניות מודרניות של עידן " פיטר שראייר" שהביא למהפכה של היצרן הקוריאני בכל העולם. הקארנס החדש, מיניוואן קומפקטי 7 מושבים, מתנער מהעיצוב הכעור שליווה את הדור הקודם, ומיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של קיה, עם מראה מודרני וזורם, גם אם לא מסובב ראשים כפי שחלק מדגמי החברה עשו זאת עם הצגתם. בכל זאת, מדובר עדיין במיניוואן… ושם בין המתחרים, הוא בהחלט בולט לטובה.

קיה קארנס החדש ( wheel )

קיה קארנס החדש ( wheel )


אך כחלק מהטמעת העיצוב החדש, סובל הקארנס החדש ממידות קטנות יותר מהדור היוצא עם 4.52 מטר באורך ( 2- ס"מ), 1.805 מטר ברוחב ( 1.5- ס"מ) ו- 1.605 מטר בגובה ( 11.5- ס"מ), אך בזכות תכנון חכם יותר, נהנה מבסיס גלגלים גדול ב- 5 ס"מ המשתרע כעת על 275 ס"מ התורם למרווח טוב יותר לנוסעים. למרות הצמצום בממדים החיצוניים, הוא עדיין בעל מידות ממוצעות לסגמנט ואפילו ארוך ורחב ממוביל הסגמנט טויוטה ורסו. אז האם הוא מתאים ל- 7 נוסעים? בערך כמו שהמתחרים : כן , כל עוד ומדובר בחמישה מבוגרים + 2 ילדים קטנים בספסל האחורי, שכן מבוגרים יצטרכו לגלות גמישות מסוימת בהשתחלות לספסל האחורי, וגם אז, לא יחושו בנח לאורך זמן. יחד עם זאת, בשונה ממאזדה 5 לדוגמא, בספסל האמצעי ייהנו שלושה מבוגרים ממרווח מצוין הודות לרוחב המכונית הנדיב ולמושבים הנעים על מסילות נפרדות המאפשרים נוחות ומרווח משופרים. לצד אלה, סובלת המכונית בניצול כל 7 המקומות מנפח תא מטען מצומצם מאוד שאפילו נתונים רשמיים לא הצלחנו למצוא, אך עם קיפול המושבים בספסל השלישי לרצפה שטוחה, מציע תא המטען נפח מכובד מאוד של 492 ליטר.
קיה קארנס החדש ( wheel )

קיה קארנס החדש ( wheel )


אבזור מעל לממוצע
סביבת הנהג מציעה אווירה נעימה. הנדסת האנוש טובה וכך גם איכות החומרים הגבוהה אליה הורגלנו בשנים האחרונות אצל היצרן. הקארנס החדש משווק בארץ בשתי רמות גימור כאשר כבר רמת הגימור הבסיסית LX, כוללת אבזור עשיר כסטנדרט עם מערכת שמע עם כונן קשיח בנפח 1GB, יציאות USB + iPod, צג מגע ומצלמת רוורס מקורית, דיבורית BT, חיישני גשם ואורות, מחשב דרך, שמשות אחוריות כהות, מראות מתקפלות חשמלית, הגה וידית הילוכים מצופי עור, בקרת שיוט, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אויר גם ליושבים במושב האמצעי, ועוד. רמת האבזור הגבוהה יותר " פרימיום " כוללת בנוסף : גג זכוכית פנורמי, חישוקים "17 ועוד כמה נגיעות קוסמטיות. לקארנס בנוסף גם שלל אביזרי ומערכות בטיחות כולל 6 כריות אוויר אך טרם נבחן במבחני הריסוק האירופאים.
קיה קארנס החדש ( wheel )

קיה קארנס החדש ( wheel )


יחידת כח
מתחת למכסה המנוע, שוכן מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 166 כ"ס ומומנט של 21.5 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. החיבור של שני אלה יחד משיג נתוני ביצועים נאים יחסית למיניוואן עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 10.8 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש לפי הצהרת היצרן. היציאה מהמקום אמנם לא מעבירה תחושה של מכונית זריזה, אולם בהחלט מרגישה זריזה מקודמתה וכעת היא מצליחה לנוע קדימה בקצב הדומה לרוב המשפחתיות. בנוסף, אחיזת הכביש גבוהה ובטוחה ורק ההגה שאמנם בעל 3 מצבי נהיגה ( רגיל, נח וספורט ) , קל מדי ומנותק מהנעשה על הכביש. בסעיף הנוחות, מציע הקארנס סט מתלים קשוח יחסית בעל ריסון בולט, שמאופיין בהידוק המרכב, מה שתורם לנסיעה מהירה ובטוחה גם כשהכביש מתחיל להסתלסל, אך עדיין שומר על נוחות טובה למרות כיול מתלים קשיח יחסית.
קיה קארנס החדש ( wheel )

קיה קארנס החדש ( wheel )


במבחן איכות הסביבה, עומדים בקיה בהבטחה להיות חסכוניים יותר ולמרות החיבה לסל"ד גבוה יחסית, מציג המנוע נתוני צריכת דלק טובים עם 10 ק"מ לליטר שהציגה המכונית בימי המבחן, שכללו לא מעט נסיעות עירוניות בזבזניות.
קיה קארנס החדש ( wheel )

קיה קארנס החדש ( wheel )


קיה קארנס החדש סיכום

התחרות בשוק המיניוואנים הקומפקטים נעשה צפוף ותחרותי מאוד עם שלל עדכונים וחידושים מכל עבר. נכון לשוק המקומי בשנת 2013 מובילות את הסגמנט טויוטה ורסו, שברולט אורלנדו ומאזדה 5 שחולקות את מרבית העוגה. הקארנס הקודם לא שיחק עד כה תפקיד מרכזי עקב עיצוב לא אטרקטיבי ויכולת כוללת נמוכה. לקיה קארנס החדש, יש את כל הכלים הזקוקים להצלחת מיניוואן בישראל : הוא נראה טוב, מאובזר מאוד, מציע תא נוסעים מרווח יחסית ובעל יחידת כח חסכונית יחסית וללא חסרונות מהותיים מול המתחרים. מחיר קיה קארנס החדש דומה למתחרים ועומד על 164,000 ש"ח לדגם הבסיסי ותוספת של 3,000 ש"ח לדגם המאובזר. בשורה התחתונה : בהתחשב בקשרים הטובים של היבואן עם חברות הליסינג, הקארנס יתברג מהר מאוד בצמרת הסגמנט בארץ, כשהוא מדלג לדעתי על מכירות מאזדה ושברולט ונותן פייט לטויוטה שבפסגה.