הריו החדשה נחתה השבוע בישראל עם מטרה ברורה להשתחל לצמרת מכוניות הסופרמיני והמשפחתיות הקומפקטיות בישראל . יצאנו לבדוק
קיה על הגובה . היצרנית הקוריאנית הנשלטת ע"י יונדאי , סיימה את שנת 2011 עם שיא במכירות המותג בישראל ובמקום הרביעי והמכובד במכירות רכב בישראל . ההצלחה של קיה מאז עברה ליבואן הנוכחי חברת טלקאר , החלה בשנת 2008 , עת הושקה הסיד בישראל וסימנה את הדור החדש של דגמי קיה . אבל מי שאחראית למפנה הדרמטי למכירותיה בארץ , היא הפורטה המשפחתית שהגיע שנה מאוחר יותר . מאז מציגה החברה מדי כמה חודשים דגם חדש ,כאשר העולה החדשה היא קיה ריו החדשה ששיווקה החל השבוע בישראל ועל כתפיה מונחת האחריות להתברג גבוה במכירות סגמנט הסופרמיני והמשפחתיות הקומפקטיות בארץ.
ואם הריו הקודמת זכתה להצלחה בעיקר בשוק המוניות ובציי הרכב כתחליף לרכב משפחתי קומפקטי זול , נוחתת הריו החדשה בארץ עם כוונות להיות שחקן מרכזי בשוק מכוניות הסופרמיני עם דגם ההאצ'בק 5 דלתות ובשוק המשפחתיות הקומפקטיות עם הריו סדאן . אך בעוד שהריו היוצאת סבלה מעיצוב לא אטרקטיבי , הדור החדש נהנה מיכולותיו של פיטר שראייר ומציג גרסת 5 דלתות ספורטיבית שתקסום וודאי לצעירים יותר וגרסת סדאן אלגנטית אשר מצליחה לשלב את תוספת תא המטען באופן מעורר התפעלות להבדיל מחלק מהמתחרות שסובלות ממראה של תא מטען "מודבק " .
קיה ריו החדשה מהווה שיפור עצום בכל פרמטר לעומת הדגם הקודם . לאחר שהחדירה בהצלחה קיה בשנים האחרונות את הפורטה לסגמנט המשפחתיות , הפיקנטו לסגמנט הסופרמיני והספורטאז' לסגמנט רכבי הפנאי , תוקף היבואן את שוק הסופרמיני והמשפחתיות קומפקטיות עם הריו החדשה שמציעה עיצוב משובח , בטיחות מלאה עם 5 כוכבים , יחידת כח נעימה וחסכונית ואבזור מכובד כבר בדגם הבסיס . בצד החובה סובלת הריו מגיר מעט מיושן ונוחות נסיעה מעט נוקשה . במחיר של 106,000 ש"ח לדגם הבסיסי ( המיועד בעיקר לציי רכב ) ו – 108,000 ש"ח לדגם ה EX המאובזר בכל טוב , מציעה קיה ריו סדאן חלופה משפחתית קומפקטית הזולה בלפחות 15,000 ש"ח ממחיר משפחתית ממוצעת בגודל מלא , ללא התפשרות כואבת במיוחד באיזה סעיף. לפי דעתינו , קיה ריו החדשה תזכה לביקוש גבוה בשוק המקומי הן בדגמי הסדאן והן בדגמי ההצ'באק .