קיה ריו מבחן דרכים

הריו החדשה נחתה השבוע בישראל עם מטרה ברורה להשתחל לצמרת מכוניות הסופרמיני והמשפחתיות הקומפקטיות בישראל . יצאנו לבדוק קיה על הגובה . היצרנית הקוריאנית הנשלטת ע"י יונדאי , סיימה את שנת 2011 עם שיא במכירות המותג בישראל ובמקום הרביעי והמכובד במכירות רכב בישראל . ההצלחה של קיה מאז עברה ליבואן הנוכחי חברת טלקאר , החלה…

ששי כהן 13 בינו, 2012
קיה ריו

הריו החדשה נחתה השבוע בישראל עם מטרה ברורה להשתחל לצמרת מכוניות הסופרמיני והמשפחתיות הקומפקטיות בישראל . יצאנו לבדוק
קיה על הגובה . היצרנית הקוריאנית הנשלטת ע"י יונדאי , סיימה את שנת 2011 עם שיא במכירות המותג בישראל ובמקום הרביעי והמכובד במכירות רכב בישראל . ההצלחה של קיה מאז עברה ליבואן הנוכחי חברת טלקאר , החלה בשנת 2008 , עת הושקה הסיד בישראל וסימנה את הדור החדש של דגמי קיה . אבל מי שאחראית למפנה הדרמטי למכירותיה בארץ , היא הפורטה המשפחתית שהגיע שנה מאוחר יותר . מאז מציגה החברה מדי כמה חודשים דגם חדש ,כאשר העולה החדשה היא קיה ריו החדשה ששיווקה החל השבוע בישראל ועל כתפיה מונחת האחריות להתברג גבוה במכירות סגמנט הסופרמיני והמשפחתיות הקומפקטיות בארץ.

קיה ריו

קיה ריו


ואם הריו הקודמת זכתה להצלחה בעיקר בשוק המוניות ובציי הרכב כתחליף לרכב משפחתי קומפקטי זול , נוחתת הריו החדשה בארץ עם כוונות להיות שחקן מרכזי בשוק מכוניות הסופרמיני עם דגם ההאצ'בק 5 דלתות ובשוק המשפחתיות הקומפקטיות עם הריו סדאן . אך בעוד שהריו היוצאת סבלה מעיצוב לא אטרקטיבי , הדור החדש נהנה מיכולותיו של פיטר שראייר ומציג גרסת 5 דלתות ספורטיבית שתקסום וודאי לצעירים יותר וגרסת סדאן אלגנטית אשר מצליחה לשלב את תוספת תא המטען באופן מעורר התפעלות להבדיל מחלק מהמתחרות שסובלות ממראה של תא מטען "מודבק " .
קיה ריו

קיה ריו

גם סביבת הנהג מציעה קפיצת מדרגה לעומת הדור הקודם . איכות ההרכבה עלתה כיתה וכך גם איכות החומרים הכולל דיפון רך לחלקו העליון של הדשבורד . עיצוב לוח המחוונים אמנם די שגרתי אולם יוצר תחושה לא שגרתית באיזור קונסולת המכשירים המרכזית העוטה בחלקה צבע ' שחור פסנתר ' ומלווה במתגים נחמדים בעיצוב לא שגרתי.
לזכותה עומד מפרט אביזרים מוצלח, הכולל כסטנדרט (רמת גימור LX ) מערכת שמע מקורית עם שליטה מגלגל ההגה ויציאות לנגן חיצוני ו- USB , מחשב דרך , שש כריות אוויר ובקרת יציבות . אל אלה מצטרפים ברמת הגימור הגבוהה EX , בקרת אקלים דיגיטלית ,גג שמש חשמלי ,חישוקים קלים ,מראות מתקפלות חשמלית ודיבורית BT מקורית .
תנוחת הנהיגה טובה , המושבים תומכים באופן מפתיע , ויחד עם ההגה המתכוונן ניתן להגיע לתנוחת נהיגה אידאלית . המרחב לנוסעים סביר ותוספת הגג הנפתח בדגם המאובזר פוגעת במרווח הראש לנוסעים מאחור.

 

קיה ריו

קיה ריו

מצוידת במנוע בנזין 1.4 ליטר המפיק 109 כ"ס ב 6,300 סל"ד , מספקת על הכביש ריו סדאן בדיוק את מה שתדרוש ממנה משפחה ישראלית ממוצעת, אבל לא הרבה יותר מכך. שלא כמו האחות הקטנה והשובבה, הריו האצ'בק המצוידת במנוע ה 1.2 ליטר וגיר ידני , אין כאן אופי תוסס, אבל יש התנהגות שהולמת את הביצועים: בטוחה, צפויה, נוחה יחסית , וזריזה למדי כל עוד ולא תדרשו ממנה את מה שאין לה . התיבה האוטומטית פשוטה ובעלת 4 הילוכים בלבד , עובדת היטב עם המנוע , ומציעה החלפות הילוכים זריזות וחלקות . נתוני הביצועים מצביעים על 12.7 שניות ל 100 קמ"ש , אך אימוץ המנוע לסל"ד בינוני – גבוה , מייצר כבר רעש מוחשי בתא הנוסעים וקורא לנהג לרדת מהעניין .
תצרוכת הדלק במהלך ימי המבחן נעה סביב 12.5 ק"מ לליטר בממוצע .תוצאה בהחלט טובה לצד פליטת מזהמים נמוכה יחסית עם דרגת זיהום 4 .
קיה ריו

קיה ריו


קיה ריו החדשה מהווה שיפור עצום בכל פרמטר לעומת הדגם הקודם . לאחר שהחדירה בהצלחה קיה בשנים האחרונות את הפורטה לסגמנט המשפחתיות , הפיקנטו לסגמנט הסופרמיני והספורטאז' לסגמנט רכבי הפנאי , תוקף היבואן את שוק הסופרמיני והמשפחתיות קומפקטיות עם הריו החדשה שמציעה עיצוב משובח , בטיחות מלאה עם 5 כוכבים , יחידת כח נעימה וחסכונית ואבזור מכובד כבר בדגם הבסיס . בצד החובה סובלת הריו מגיר מעט מיושן ונוחות נסיעה מעט נוקשה . במחיר של 106,000 ש"ח לדגם הבסיסי ( המיועד בעיקר לציי רכב ) ו – 108,000 ש"ח לדגם ה EX המאובזר בכל טוב , מציעה קיה ריו סדאן חלופה משפחתית קומפקטית הזולה בלפחות 15,000 ש"ח ממחיר משפחתית ממוצעת בגודל מלא , ללא התפשרות כואבת במיוחד באיזה סעיף. לפי דעתינו , קיה ריו החדשה תזכה לביקוש גבוה בשוק המקומי הן בדגמי הסדאן והן בדגמי ההצ'באק .

 
 
 

עוד ממבחני דרכים