קיה EV6 החשמלית נחשפת בתמונות ראשונות

מספר ימים לפני החשיפה הרשמית, נחשפת קיה EV6 החשמלית בתמונות רשמיות של הקרוסאובר החשמלי החדש של היצרן, המבטיח שימושיות יוצאת דופן וטווח נסיעה גדול משמעותית מהדגמים הקיימים.

ששי כהן 15 במרץ, 2021
קיה EV6

זמן קצר לאחר שחשפה יונדאי את האיוניק 5, הרכב החשמלי החדש שלה, חושפת קיה את ה-EV6 המקבילה, המהווה את הקיה החשמלית הראשונה שפותחה על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים ואמורה להציג קפיצת מדרגה משמעותית מול הדגמים החשמליים הנוכחיים של היצרן (נירו וסול חשמליות) אשר פותחו על בסיס מכונית בנזין רגילה.


ה-EV6 מציעה מרכב של קרוסאובר אופנתי, עם שפת עיצוב חדשה השונה מדגמי קיה המשווקים כיום. כיום האיוניק 5 ודגמים חשמליים נוספים של הקונצרן שייחשפו בתקופה הקרובה, גם ה-EV6 עושה שימוש בפלטפורמת ה-E-GMP החדשה של היצרן אשר פותחה באופן ייעודי לרכבים חשמליים, ומבטיחה מבנה אופטימלי לשילוב סוללות גדולות מבעבר, ושילוב של ביצועים, נוחות, בטיחות ואפילו הנאה מהנהיגה ברמה גבוהה מבעבר.

קיה EV6

בקיה טרם חושפים נתונים טכניים אודות המכונית, (את זה נצטרך לחכות עוד כמה ימים להשקה הרשמית) אך בהסתמך על המקבילה מבית יונדאי, ניתן בהחלט לצפות לקרוסאובר במידות חריגות מהמקובל, אשר יציע מרווח פנים פנטסטי, לצד תא מטען גדול משמעותית מהמקובל הודות בין השאר לשילוב הסוללות ברצפת הרכב המפנות שטח יקר בתא המטען.

סביר להניח שגם במקרה הזה תוצע ה-EV6 בגרסאות הנעה אחורית או כפולה (עם צמד מנועים חשמליים) בהספקים של 168-302 כ"ס, אשר יניבו ביצועים נאים כבר מרמת הגימור הבסיסית. בדומה לאחות מיונדאי, גם כאן ניתן לצפות לטווח נסיעה עד 470 ק"מ בין טעינות ואופציה לטעינה אולטרה מהירה.

קיה EV6

בתוך תא הנוסעים יציע הרכב סביבת נהג ונוסעים מרשימה למראה, עם עיצוב בסגנון "נקי" עם מיעוט מתגים בסביבת הנהג, לוח שעונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה מרכזי גדול אשר שולט על מרבית מערכות הרכב, ומתחתיו פסנתר מתגים לגישה מהירה למערכות תפעול מרכזיות. ידית ההילוכים המסורתית תהיה בצורת חוגה וגלגל ההגה זוכה לעיצוב חדש ומיוחד, כולל הלוגו החדש של קיה במרכזו. בסעיף הבטיחות צפויה המכונית להציע את מגוון מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק.

חשיפה רשמית ויותר מידע על הרכב צפויים בשבוע הקרוב.




עוד מחדשות רכב