קפה רייסר: הונדה CB300R במבחן דרכים

עושים את צעדיכם הראשונים בעולם האופנועים, או שאתם בוגרים ומחפשים כלי ידידותי ואמין במחיר שפוי ועדיין עם פוזה חבל"ז? הונדה CB300R החדש עשוי בהחלט להיות כלי יעיל למשימה.

ששי כהן 27 ביול, 2018

שוק אופנועי הכביש בנפח קטן-עד בינוני הוא אחד האחראים העיקריים בשנים האחרונות לגידול המאסיבי במכירות אופנועים בישראל, כשהרבה מהם באים על חשבון שוק הקטנועים ששולט בענף הדו-גלגלי בארץ. אחד הסגמנטים הצומחים ביותר, הוא שוק אופנועי הנייקד הפורח, שם נמכרים כמויות גדולות של אופנועים בנפחים קטנים, כשהנציג של KTM (דיוק 390) גם נחשב לאופנוע הכביש הנמכר ביותר בארץ בשנים האחרונות. בתחילת הקיץ הצטרפה גם הונדה לחגיגה עם סדרת ה-CB החדשה "Neo Cafe Racer". דגם ה-300 סמ"ק שלה שצפוי להיות הפופולארי כאן, הגיע אלינו גם למבחן.




הונדה CB300R
ה-CB300R שנחשף בעולם רק בסוף 2017, מצויד בעיצוב רטרו-מודרני, בסגנון "קפה רייסר" ולדעתנו מדובר מדובר באחד העיצובים הטובים ביותר כיום של הונדה, ואחד הנחשקים במיוחד גם בקרב המתחרים. הדגם פונה בעיקר לרוכבים המתחילים מקטגוריית ה-A1, אך עשוי להתאים בהחלט גם לרוכבים בוגרים ושפויים העושים את דרכם הראשונה בעולם האופנועים, או חוזרים לשוק לאחר היעדרות של שנים, ומבקשים אחר כלי קומפקטי ומאוד ידידותי לרכיבה, קל לתפעול, אמין וחסכוני וחשוב לא פחות מכך, גם עם תג מחיר נגיש.


הדגם שמבוסס בחלקו על מכלולי ה-CBR300R הוותיק והספורטיבי יותר למראה, מציע מימדים קומפקטיים ההופכים אותו לכלי יעיל במיוחד בתנועה עירונית, עם משקל רטוב וקליל של 143 ק"ג בלבד, מושב בגובה 799 מ"מ, ההופך את הכלי למתאים גם עבור רוכבים לא גבוהים ובנות המין היפה. אל אלו מצטרפים מבנה צר ומרכב קומפקטי המאפשרים כושר השתחלות מרשים בפקקי תנועה ותנוחת רכיבה עדיין גבוהה המאפשרת טווח ראיה טוב מעל גגות מרבית המכוניות.
s
למרות אופיו הספורטיבי משהו של הכלי, ה-CB300R מציע תנוחת רכיבה זקופה יחסית, הנוחה גם לנסיעות ארוכות יחסית, ולאחר מספר שעות רצופות של רכיבה, ירדנו מהכלי "כמעט חדשים", וללא צורך בחילוץ עצמות. למרות הזנב הקצר והמושבים הקומפקטיים, הרכבת נוסע נוסף בהחלט מתקבלת על הדעת, ובתנאי שצמד הרוכבים אינם במידות גדולות מעל הממוצע. את סעיף השימושיות והנוחות סוגרים מיכל דלק נדיב בנפח 10 ליטרים, המאפשר קרוב ל-250 ק"מ במציאות בין תדלוקים, לוח שעונים דיגיטלי ברור ואיכותי, מחשב דרך, ותאורת LED היקפית יעילה שגם נראית טוב. תלונות? צריך להתרגל למיקום ההפוך של הונדה למתגי האיתות והצופר, וגם הורגש חסרונו של חיישן ההילוכים והצגת מצב ההילוכים בלוח השעונים.

בכביש המהיר מספק מנוע הסינגל 286 סמ"ק המוזרק ומקורר מים ביצועים סבירים: עם הספק של 31 כ"ס מציע ה-CB300 ביצועים מספקים בהחלט עבור רוכבים מתחילים ורוכבים בוגרים שרכשו אופנוע בשביל האמירה והסטייל, אך פחות מרגשים עבור חובבי הביצועים והגז המחפשים אחרי כלים ספורטיביים. בכבישים מהירים ניתן לרכוב גם עם מורכב ב-120 קמ"ש בנינוחות, אך מעבר לכך, יחלו הרבה ויברציות, עד למהירות מרבית שמתקרבת ל-160 קמ"ש. בכבישים המפותלים מציע ה-CB אחיזה נאה ואפילו הנאה מרכיבה (צמיג קדמי 110/70-17, אחורי: 150/60-17), המתלה האחורי ניתן לכיוונון עד 7 מצבים ועל הבלימה אחראים צמד דיסקים ומערכת בלמים משולבת ABS. את ימי המבחן סיכמנו עם צריכת דלק של 26 ק"מ לליטר.

הונדה CB300R – צילום: רונן טופלברג

מנוע צמיחה
הונדה CB300R מצטרף לקטגוריית אופנועי הכביש בנפח קטן עד בינוני (קיימת גם גרסת 125 סמ"ק), שם מחכים לו מתחרים ראויים של שלל מותגים מתחרים שלא יעשו לו את החיים קלים, ובמיוחד כשחלקם מצוידים במנועים מעט יותר חזקים, שעשויים לעשות רושם בעיקר על צעירים. יחד עם זאת, מדובר באופנוע מעוצב ומסובב ראשים, המצויד ביחידת כח יעילה וחסכונית בדלק, איכות גימור גבוהה כפי שהונדה יודעים לספק, אופי מאוד ידידותי לרוכבים ומוניטין אמינות מוצלח של הונדה שיספק לכם ככל הנראה גם שקט נפשי לאורך זמן. במחיר החל מ-34,900 שקל, הוא לשם שינוי גם לא יקר מהמתחרים ומציע לדעתנו תמורה מצוינת לכסף, ופרטנר יעיל ומעוצב לאלו העושים את צעדיהם הראשונים בעולם הדו-גלגלי או חוזרים אליו לאחר היעדרות ארוכה.





עוד מדו גלגלי