קרוסאובר למתקדמים: נחשפה סיטרואן C5 X

סיטרואן C5X החדשה זונחת את מרכב המנהלים הקלאסי, ומתעדכנת במרכב קרוסאובר בהשראת סדאן ייחודי, עם עיצוב מפתה, אבזור עשיר ואופציה ליחידת כח פלאג-אין חזקה וחסכונית.

ששי כהן 12 באפר, 2021
סיטרואן C5 X

4 שנים לאחר שירדה מפס היצור סיטרואן C5, תחזור בקרוב מכונית המנהלים של סיטרואן לשוק, אך הפעם בגרסת קרוסאובר אופנתית וייחודית העונה לשם C5 X, ועל הדרך הופכת להיות גם ספינת הדגל החדשה של סיטרואן.  מעבר לכך, מדובר גם במכונית הסדאן הגדולה ביותר של היצרנים הצרפתיים לעת עתה, עם מידות אשר ממקמות אותה כמקבילה לאאודי A6 למשל.


ה-C5X תציע מרכב קרוסאובר ייחודי שנראה כמו הכלאה בין ג'יפון למכונית מנהלים, והתוצאה לפחות לפי התמונות נראית מרשימה מאוד ואף מזכירה במידה מסוימת דגמים מהעבר של סיטרואן. בנוסף, מדובר גם ברכב גדול יחסית עם 4.8 מטר לאורך ו-1.86 מטר לרוחב, אך עם גובה של 1.48 מטר היא לא תהיה גבוהה משמעותית ממכונית סדאן רגילה. בתוך תא הנוסעים היא צפויה להיות מרווחת למדי הודות לבסיס גלגלים של 278 ס"מ ואף שימושית עם תא מטען בנפח 545 ליטר, אשר צומח עד 1,645 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

סיטרואן C5 X

בתוך תא הנוסעים תציע המכונית את שפת העיצוב החדשה של סיטרואן, עם מראה יוקרתי יותר, איכות חומרים והרכבה גבוהים ושלל שילובים של עץ ועור. בין שלל האבזור שיוצע בדגם תמצאו לוח שעונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית, מולטימדיה מרכזית עם מסך "12, ידית הילוכים אלקטרונית, תצוגה עילית של נתוני הדרך על השמשה הקדמית, גג זכוכית פנוראמי ועוד.

סיטרואן C5 X

הגרסה המעניינת של הדגם תהיה כמובן גרסת הפלאג-אין הייבריד, שתהיה הראשונה להגיע לשוק, העושה שימוש ביחידת הכח המוכרת של היצרן, הכוללת מנוע טורבו בנזין ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 225 כ"ס ומאפשרים במקרה שלה נסיעה על חשמל בלבד לטווח של 50 ק"מ ובמהירות עד 135 קמ"ש. בהמשך הדרך צפויה גם גרסת בנזין רגילה.

מפרט הבטיחות של הדגם יכלול את מגוון מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בשוק לרבות זיהוי שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה של שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור ועוד.

מקבוצת לובינסקי נמסר שהדגם צפוי להגיע לארץ במהלך 2022. 



עוד מחדשות רכב