קרוסאובר 100% חשמלי: ניסאן אריה נחשף רשמית

הרכב החשמלי החשוב ביותר של ניסאן: ניסאן חשפה היום את ה-ARIYA, קרסואובר 100% חשמלי שיוצע בהספקים של 275-390 כ"ס ומבטיח טווח נסיעה מרשים של 500 ק"מ, לצד תא נוסעים עמוס טכנולוגיה.

ששי כהן 15 ביול, 2020
ניסאן אריה - ARIYA

יצרנית הרכב ניסאן חשפה רשמית ביפן את האריה (ARIYA), הקרוסאובר החשמלי החדש שלה, המהווה את גרסת היצור של דגם הקוסנפט שהוצג בתערוכת הרכב של טוקיו אשתקד, ונחשב לדגם החשמלי החשוב ביותר של היצרן בשנים הקרובות.


ניסאן אריה מצטרף לסגמנט הקרוסאוברים החשמליים המתפתח מאוד בעולם, וזוכה לעיצוב מתקדם דמוי קופה ומרשים מאוד למראה, עם פנסי חזית צרים, לוגו החברה שעשוי מנורות LED, הופעה ספורטיבית למרכב, חישוקי גלגלים גדולים ועוד. בתוך תא הנוסעים מציע הדגם עיצוב נקי עם שלל התחכמויות טכנולוגיות, בהן מרבית המתגים הפכו להיות מתגי מגע המוטמעים בתוך הדשבורד ומוארים לצורך זיהוי, וכן כוללים פידבק למגע. התוצאה לפחות לפי התמונות, מרשימה מאוד ומאוד יוקרתית, עם תא נוסעים מתקדם ופונקציות עיצוב שלא נראו עד כה גם בדגמי יוקרה. אל אלו מצטרפים לוח שעונים דיגיטלי המתחבר למולטימדיה בעלת צג מגע גדול, הגה בעל שני חישורים שהפך להיות אופנתי לאחרונה, ידית הילוכים בסגנון סטיק ועוד.

ניסאן אריה - ARIYA

האריה יוצע בשלל דגמים לבחירה, כאשר בבסיס תוצע גרסת הנעה קדמית המצוידת במנוע חשמלי המפיק 239 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ, המציע זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות וטווח נסיעה נאה של 500 ק"מ בין טעינות. מעליו יוצעו 3 דגמי הנעה כפולה בהספקים של 275 כ"ס ו-57.1 קג"מ (טווח של 340 ק"מ), 302 כ"ס 61.2 קג"מ (עם טווח נסיעה משופר של 460 ק"מ) ו-390 כ"ס 61.2 קג"מ (עם טווח נסיעה של 400 ק"מ), כולם עם תאוצה ספורטיבית של 5.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. מערכת הטעינה הסטנדרטית היא של 7.4 KW לשימוש ביתי, אך גרסת הסוללה המוגדלת תציע מערכת טעינה ביתית תלת פאזית של 22 KW. ה-ARIYA  תומכת גם בטעינה מהירה בקצב של עד 130 KW.

ניסאן אריה - ARIYA

הדגם פותח על שלדה חדשה ייעודית לרכבים חשמליים המאפשרת להציג תא נוסעים בין המרווחים יחסית לרכב בגודלו, הודות לרצפה שטוחה נטולת אלמנטים שמתחתיה שוכנת הסוללה השטוחה המותקנת בבסיס השלדה, מה שתורם למרווחי רגליים נדיבים מלפנים ומאחור. התקנת הסוללה בבסיס השילדה תורמת גם לחלוקת משקל דינמית מושלמת 50:50 ולמרכז כובד נמוך.

ניסאן אריה - ARIYA

ב-ARIYA מוצג הדור השני של מערכת הבטיחות ה-PROPILOT המיועדת לספק לנהג סיוע בנהיגת כבישים מהירים או בנהיגת פקקים. בגרסה זו, מערכת ה- PROPILOT  מקושרת למערכת הניווט ומסוגלת לבצע האטה בהתאם לתנאי הדרך כגון עיקול מתקרב. ניווט לחניה מציע איתור מקום חניה פנוי והכוונה אליו, תוך שימוש במערכת סיוע לחניה.

מחברת קרסו מוטורס יבואנית ניסאן, נמסר שהדגם צפוי להגיע לארץ במהלך 2021.