קשוח: קיה סלטוס נחשף בפרטים ראשונים

אל מבול הג'יפונים החדשים המציפים את השוק, יצטרף בקרוב גם קיה סלטוס החדש, קרוסאובר עירוני קומפקטי עם עיצוב קשוח ובולט והבטחה לציודו באחד מתאי הנוסעים המתקדמים בשוק.

ששי כהן 20 ביונ, 2019
קיה סלטוס

קיה מרחיבה את משפחת דגמי ה-SUV של היצרן, וחשפה היום בהודו את הסלטוס (Seltos), קרוסאובר עירוני קומפקטי שיתברג מתחת לספורטאז' ואמור לתת מענה למחפשים ג'יפון מקטגוריית ה- B-SUV, עם מראה קשוח והופעה של "ג'יפון אמיתי", מה שלא מספק כיום הסטוניק הקומפקטי שנראה יותר כמו סופר-מיני מוגבהת ופחות גי'פון.



בפיתוח הסלטוס החדש, העניקו בקיה חשיבות גבוהה לעיצוב החיצוני, המבקש לענות לדרישת הלקוחות למראה אמיתי של רכב פנאי (SUV) ולא עוד סוג של האצ'בק מוגבהת מעט כפי מציעים כיום דגמי הנירו והסטוניק. התוצאה: עיצוב מקורי, קשוח ומחוספס, עם חזית עמוסה כרום, גריל רחב ויחידות תאורה מתוחכמות בטכנולוגיית LED מלאה, שלפחות בתמונות הבודדות שפורסמו נראה נהדר.

הדגם שנחשף הלילה (שעון ישראל) בהודו, מכוון אמנם למדינה האסייאתית הענקית, אשר צפויה להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של קיה בעולם בשנים הקרובות, אך מיועד גם לשאר העולם (כולל אותנו) וייוצר במפעלי החברה בהודו ובקוריאה.
קיה סלטוס

בתוך תא הנוסעים מבטיחים בקיה שהדגם החדש יהיה אחד מהמובילים בקטגוריה בכל הקשור לאבזור טכנולוגי, כאשר הדגמים יצוידו במערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך "10.25 המסוגל להציג כמה מערכות בו זמנית ע"י פיצול של המסך,  תצוגה עילית של נתוני הדרך על השמשה בגודל "8, תאורת אווירה מתקדמת, מערכת פרימיום של Bose עם 8 רמקולים, בורר מצבי נהיגה, אופציה למערכת Sound Mood Lighting שמקרינה תאורת אווירה משתנה בטכנולוגיית 3D בדשבורד ובדלתות בהתאם לסוג המוסיקה, מערכת תקשורת מתקדמת  UVO CONNECT הכוללת אינטרנט ברכב, דיווחים תנועה, מזג אוויר ועוד.

קיה סלטוס

היצע המנועים יכלול את מנוע הטורבו 1.6 ליטר T-GDI המפיק 177 כ"ס (ומשרת כיום גם את יונדאי קונה), מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי המפיק 149 כ"ס ומנוע טורבו-דיזל 1.6 ליטר 136 כ"ס, שיוצעו בהתאם לשווקים עם תיבות הילוכים פלנטריות/ כפולות מצמדים או רציפות. מפרט הבטיחות המיועד לישראל יכלול גם חבילת בטיחות מתקדמת, שלא המוצעת בשלב הראשוני עבור השוק ההודי.

קיה סלטוס יגיע לייצור כבר במחצית השניה של 2019, ולארץ צפוי להגיע במהלך 2020.