רישיון הנהיגה הישראלי לכלים דו-גלגליים מאמץ את התקינה האירופאית

סוף סוף זה קורה: ישראל מיישרת קו עם התקן האירופאי והחל מיולי הקרוב קטגוריית A2 תכלול כלים עד 47 כ"ס במקום 33 כ"ס עד כה.

ששי כהן 17 ביונ, 2014
קוואסאקי נינג'ה 300

בשורה חשובה ומעודדת עבור שוק הרכב הדו-גלגלי בישראל: 7 שנים לאחר שאמצה אירופה את תקנות הרישוי החדשות לרישוי אופנועים, מיישרת ישראל קו והחל מה- 1 ביולי 2014 יעודכן רישיון הביניים של הענף הדו גלגלי לכלים עד 47 כ"ס (35Kw), במקום 33 כוחות סוס בתקנות הישנות שבוטלו. כמו כן סימול קטגוריית הביניים תהיה מעתה A2 במקום A1.
המהלך החדש צפוי להכניס לקטגוריית הביניים החדשה A2 כלים חדשים וחזקים יותר מצד אחד, אך גם בטוחים יותר הודות לציודם של כלים רבים במערכת ה- ABS הבטיחותית. לצידה של קטגוריית A2 החדשה שתהפוך כנראה למבוקשת בארץ, ימשיכו להיות קטגוריית הרישוי הבסיסית A1 ( עד 14.9 כ"ס ) ו- A לכלים שלא מוגבלים בנפח.
בשיטת הרישוי החדשה צפויים להיכנס לקטגוריית ה- A2 החדשה כלים כמו הונדה פורזה 300 החדש, צמד דגמי הכביש של הונדה 650 סמ"ק החדשים, סאן יאנג מאקסים 600 ABS, ימאהה MT-07 ABS, קוואסאקי נינג'ה 300, ואחרים המשווקים בארץ ועד כה השתייכו לרישיון הבלתי מוגבל, וכן כלים חדשים שעתידים להגיע לארץ בעקבות השינוי כמו : קוואסאקי Z800, קוואסאקי ורסיס 650 וימאהה 950XV שיוגבלו להספק של 47 כ"ס.

עוד מדו גלגלי