רכבי יוקרה ב-30% פחות

רכבי יוקרה הם מושא תשוקתם של גברים רבים (וגם של לא מעט נשים) וכעת ניתן להשיג אותם במחירים ריאליים שהופכים אותם לברי השגה עבור ישראלים רבים. איך ניתן לרכוש רכבי יוקרה בהנחה משמעותית ואיפה כדאי לעשות זאת? מדריך.

ששי כהן 10 ביול, 2018

חובבי רכב רבים חולמים שנים רבות על רכב יוקרה ביבוא אישי. רכבי יוקרה רבים אינם מיובאים לישראל עקב ביקוש נמוך אליהם. רכבים כמו בנטלי, רולס-רויס, ועוד סוגים רבים של רכבי יוקרה (כולל אפילו דגמים מסוימים של מרצדס, למשל) אינם מיובאים לארץ על ידי יבואני הרכב הגדולים והמוכרים. כך, ישראלים רבים שרוצים לרכוש רכבי יוקרה מיוחדים נאלצים לבחור באופציה של יבוא אישי רכבים לישראל באופן פרטי, מה שמוכר כיבוא אישי.

רכב ביבוא אישי

רכב ביבוא אישי הוא למעשה רכב אותו ישראלי רוכש בחו"ל ומביא לארץ. היות והמיסוי על רכבים בארץ הוא גבוה מאוד ומגיע לעיתים ללמעלה מ 100% (כלומר מחירו של הרכב מוכפל!), רכישת רכב בחו"ל הינה זולה משמעותית. לכן, יבוא אישי של רכב יוקרה מאפשר לך גם לרכוש את הדגם עליו תמיד חלמת, וגם לרכוש אותו יחסית בזול.

ג'יפ 4X4 ביבוא אישי

הבעיה מתחילה כאשר רשויות המס מתערבות. כאשר מביאים רכב ביבוא אישי יש לשלם עליו מס בהתאם לערך המוצהר שלו. ערך הרכב המוצהר מורכב מהערך של הרכב (המבוסס על המחיר הנקוב) בתוספת עלויות היבוא, כלומר עלויות המשלוח, ביטוח המשלוח וכדומה. לאחר חישוב הערך המוצהר רשויות המס מחשבים את שיעור המס הנדרש לתשלום על בסיס ערך הרכב המוצהר ושערי המטבע. כך, הם קובעים מה תעריף המיסים הנדרשים לתשלום על הרכב המיובא, ובכלל זה מס קניה, מע"מ וכמובן מכס.

חשוב לציין כי רשויות המס נותנות הטבות לסוגי רכבים מסוימים. רכב חשמלי או רכב היברידי ביבוא אישי יוזילו משמעותית את תשלום המס שלכם, שכן מדינת ישראל מעודדת יבוא רכבים חסכוניים, ולכן רכב היברידי או רכב חסכוני בצריכת חשמל יזכו אתכם בנקודות מס חשובות שיוזילו את העלויות עבורכם.

רכב יוקרה ביבוא אישי

חיסכון ביבוא רכבי יוקרה

למרות תעריפי המס, יבוא רכבים לישראל באופן פרטי עדיין משתלם, במיוחד כאשר מדובר ברכב יוקרה. יבוא רכב יוקרה לישראל משתלם בראש ובראשונה כי הוא מאפשר לישראלי המייבא לבחור בין מגוון רכב של רכבי יוקרה. בנוסף, פערי המחירים האדירים בין הארץ לחו"ל הופכים את היבוא למשתלם למרות תשלום המס הנדרש בארץ.

יחד עם זאת, על מנת לחסוך באמת בתהליך יבוא רכב היוקרה, יש להתנהל בצורה חכמה ושקולה. תהליך יבוא אישי כולל את איתור הרכב בחו"ל, בדיקה של תקינות הרכב, איתור חברת שילוח זולה אך אמינה ועוד. בנוסף, ישנם המון עניינים בירוקרטיים בהם צריך לטפל: העברת בעלות בחו"ל, בקשת רישיון ישראלי, התנהלות מול גורמי המס בישראל ועוד. מדובר בתהליך ארוך הדורש ידע וניסיון, ולכן כדאי לשקול להיעזר בחברת יבוא העוסקת ביבוא רכבי יוקרה.

חברות אלו יודעות כיצד להתנהל מול רשויות המס ולייעל את התהליך הבירוקרטי ככל שניתן. הם יסבירו לכם איזה רכב כדאי לכם לרכוש, מה יהיה תעריף המס שתשלמו על כל רכב, מה הבעיה ביבוא של כל סוג רכב שתרצו, וכיצד ניתן לחסוך כסף.

יבוא אישי רכבים מגרמניה

חברות אלו יודעות למשל שרכבי היוקרה החדשים מחזיקים במנועים חשמליים מתקדמים שמטעינים את עצמם. יבוא אישי של רכב שלא מגביל אותך בטעינה (מטעין את עצמו) יכול לחסוך לכם המון כסף, לא רק במהלך הרכישה אלא גם על הוצאות הדלק לאחר מכן, שכן מי שעובד עד 30 ק"ג ממקום מגוריו יצטרך למלא דלק רק פעם בחודש ברכב מסוג זה.

מלבד זאת, הם יטפלו בכל התהליך הבירוקרטי מול עורכי הדין ורשויות המס בארץ ובחו"ל, כך שהם יחסכו לכם כאב ראש לא קטן.

לסיכום, יבוא רכבים לישראל ריאלי היום יותר מבעבר. רכבי היוקרה זמינים יותר היום, והאפשרות להביא רכבי יוקרה שהם חסכוניים בצריכת חשמל או רכבים היברידיים שיזכו אתכם בנקודות מס, חוסכת לישראלים כסף רב כך שיבוא אישי של רכבי יוקרה משתלם היום יותר מאי פעם.

המאמר נכתב באדיבות: פירסט קלאס קארס יבואן רכבים לישראל