רכישת רכב בטרייד אין

אתם מעוניינים ברכב חדש אך לא יכולים לעמוד בהוצאות הרבות הנדרשות לצורך זה? האם כדאי לעשות עסקת טרייד אין? אז מדוע לבחור בטרייד אין ואילו היבטים כלכליים קשורים בעסקה? ( מדור פרסומי )

ששי כהן 26 בינו, 2014

אתם מתבוננים על הרכב שלכם. אין ספק שנעזרתם בו רבות במהלך השנים, אלא שכעת המצב שלו רחוק מלהשביע רצון. הביצועים על הכביש כבר לא מרשימים, והגיחות למוסך הופכות לתכופות יותר. אתם מעוניינים ברכב חדש, אך לא יכולים לעמוד בהוצאות הרבות הנדרשות לצורך זה. החדשות הטובות הן שיכול להיות שיש בנמצא פתרון, וקוראים לו "טרייד אין".
מהו טרייד אין?
כפי שניתן להסיק משמה, עסקת טרייד אין מבוססת על החלפת הרכב הישן בחדש. מבחינה מעשית, זוהי עסקת קנייה בהמרה, המבוססת על תהליך פשוט בכל קנה מידה: הנהג מעביר את רכבו הישן לחברה עימה חתם על ההסכם, כאשר השווי הנוכחי שלו, כפי שנקבע על פי מחירונים מעודכנים, עומד לזכותו. סכום זה ישמש את הנהג לרכישת דגם חדש הרבה יותר, מאותה חברה. המשמעות, לכן, היא קיזוז של עשרות אלפי שקלים במחיר הרכישה.
בנקודה הזו, ראוי להדגיש שחברות המציעות עסקאות טרייד נוטות לפרוס בפני הלקוחות שלהם שורה ארוכה של אפשורוית. כך, מגוון כלי הרכב שהלקוח יכול לבחור ממנו עשוי להיות רחב במיוחד: העסקה מאפשרת להשתדרג כמעט לכל רכב שחפצים בו.
אז למה לבחור בטרייד אין?
מעבר לעובדה שעסקאות טרייד אין מאפשרות הוזלה במחיר הרכישה של דגם חדש, הן גם חוסכות לא מעט זמן. לא קשה להבין מדוע: אחרי הכול, כל המאמצים של מכירת הדגם הקודם, שעלולים להימשך חודשים ארוכים במצבים אחרים, נמנעים כאן ממבצע העסקה. הוא לא צריך, למשל, לפרסם את הרכב בלוחות המודעות, להיפגש עם רוכשים פוטנציאליים ולחוות לא מעט אכזבות שהעסקאות, פעם אחר פעם, לא יוצאות לפועל. בעסקת טרייד אין, כל התהליך מתבצע באופן המהיר ביותר.
מעלה אחרת של עסקת הטרייד אין, הקשורה כבר לתוצאה הסופית שלה, היא שהנהג זוכה לרכב חדיש, על שמו. זאת, כמובן, להבדיל מעסקאות ליסינג, בהן הרכב נשאר תחת שמה של חברת הליסינג (לפחות עד לתום תקופת ההסכם). מצב זה גם נחשב לבטוח הרבה יותר מאשר רכישת רכב יד שניה, שבה, כידוע, ניתן לרכוש רכב עם בלאי, או כזה עם היסטוריה "בעייתית" המוסתרת מעיניו של הרוכש.
היבטים כלכליים אחרים של העסקה
חשוב לתת את הדעת על נקודה משמעותית נוספת, והיא שעסקאות טרייד אין נחשבות לגמישות במיוחד עבור האדם שמבצע אותן. רבות מחברות הטרייד אין, מעבר להוזלה במחיר הרכישה ולחיסכון בזמן, מציעות גם מסלולי תשלום מגוונים, מהם יכול הנהג לבחור בהתאם לרצונותיו, ליכולותיו הכספיות ברגע נתון ולציפיות שלו לגבי העתיד. גם כאן, ניתן לבצע השוואה אל מול השוק הפרטי, בו פריסת תשלומים שכזו פשוט אינה אפשרית.
אז מאיפה מתחילים?
בישראל, ניתן לבצע עסקאות טרייד אין דרך שלושה גורמים עיקריים: סוכני רכב, יבואני רכב וחברות ליסינג. בכל אחד מהמקרים, חשוב להתרשם ממלאי כלי הרכב שמציעה החברה, המסלולים השונים של העסקה והסכומים שנכנסים לתמונה בכל אחד משלביה.

עוד מחדשות רכב