רנו לוגאן MCV מבחן דרכים

מכונית 7 המושבים האוטומטית הזולה בארץ יכולה להוות תחליף ראוי למיניוואן משומש אבל בדרך תתפשרו על כמה סעיפים. אחת המכוניות המסקרנות ביותר בארץ הינה רנו לוגאן MCV . אז למי שלא מכיר , נזכיר שמדובר במכונית אשר מגיעה מחטיבת דאצ'יה הרומנית  אשר סיפקה לנו לפני 20 שנה  את הדלתא הרומנית ולא השאירה זכרונות נעימים אצל אף אחד מרוכשיה  והפכה להיות…

ששי כהן 17 בנוב, 2009

מכונית 7 המושבים האוטומטית הזולה בארץ יכולה להוות תחליף ראוי למיניוואן משומש אבל בדרך תתפשרו על כמה סעיפים.

אחת המכוניות המסקרנות ביותר בארץ הינה רנו לוגאן MCV . אז למי שלא מכיר , נזכיר שמדובר במכונית אשר מגיעה מחטיבת דאצ'יה הרומנית  אשר סיפקה לנו לפני 20 שנה  את הדלתא הרומנית ולא השאירה זכרונות נעימים אצל אף אחד מרוכשיה  והפכה להיות אחת הבדיחות הנפוצות בעולם הרכב המקומי.   מאז חלפו 20 שנה, רנו השתלטה על החברה הרומנית הכושלת,השקיעה בה רבות  והביאה לעולם את משפחת הלוגאן , אשר הציעה מכונית בסיסית מודרנית יחסית , אשר מציגה קפיצת מדרגה משמעותית ליצרן הרומני ושווקה תחילה במחיר התחלתי של 5,000 יורו בלבד באירופה.

היחידה ממשפחת הלוגאן שעלתה לארץ הקודש היא הלוגאן MCV  אשר נחשבת למכונית 7 המקומות האוטומטית הזולה בארץ.

פגישה ראשונה עם הלוגאן MCV  לא תגרום לסיפור אהבה. עיצוב המכונית מעט בעייתי וככל הנראה לא תמצאו אנשים שירכשו אותה בגלל העיצוב.  חזית הרכב אמנם סבירה בעיצובה אך במבט מהצד נחשפת מכונית שנראית שייכת לדור אחר ורחוק למדי מעיצוב אופנתי כמו שניתן למצוא בקיה סיד סטיישן.

רנו לוגאן MCV מבחן דרכים

רנו לוגאן MCV מבחן דרכים

כניסה לתוך הרכב מגלה תא נוסעים פשוט למדי אשר תוכנן למטרת החיסכון. לוח השעונים וכל קונסולת המכשירים עשויים מחומרים פשוטים , איכות ההרכבה בינונית בלבד וההרגשה הכללית זולה למדי.  ברכב המבחן אשר  נע על הכביש בערך חודש , כבר התפרקו מכסי הרמקולים מהדלתות הקדמיות  מספר פעמים.

המושבים עצמם נוחים יחסית וכך גם בד הריפוד שעוטף אותם אשר נאה ונעים למגע. מעבר לכך , אבזור הרכב סביר למדי עם  4 חלונות חשמליים, נעילה ומראות חשמליים, הגה כח,מחשב דרך ומזגן מכאני . מערכת השמע הינה מהרכבה מקומית ולא ניתן להזמין מערכת שמע מקורית.

למרות מוניטין הבטיחות שיש לרנו , הרכב מצוייד ב 4 כריות אוויר ו ABS . בקרת יציבות לא קיימת ברכב וחבל. במבחן הריסוק האירופאי , זכתה הלוגאן ב 3 כוכבים בריסוק בלבד ומכאן שבטיחותה בינונית בלבד.

רנו לוגאן MCV מבחן דרכים

רנו לוגאן MCV מבחן דרכים

נוחות

כאן מסתתר אחד האסים הגדולים של המכונית . הלוגאן MCV מצויידת ב 7 מושבים מרווחים למדי אשר מסוגלים לשנע 7 נוסעים מבוגרים בנוחות גבוהה יחסית . להבדיל מכל מיני מיניוואנים קומפקטים כמו מאזדה 5 אשר מבטיחים 7 מקומות אך מתקשים להסיע בהם 7 מבוגרים , כאן מתגלה הלוגאן MCV כמרווחת למדי לא מעט בזכות בסיס גלגלים ענק המשתרע על 290 ס"מ. אמנם בניצול מלא של 7 המושבים כמעט ולא נותר תא מטען ( 190 ליטר ), אך כך מקובל בכמעט כל מיניוואן.  יש לציין עוד שהמושבים האחוריים מתקפלים במהירות וביעילות וכשאין צורך בהם ניתן גם להסירם בקלילות ולקבל שטח הטענה ענק בנפח 700 ליטר.

נוחות הנסיעה טובה למדי והלוגאן מצליחה לטפל בצורה יפה יחסית בתחלואי הכביש. בידוד הרכב מרעשים חיצוניים סביר ובידוד רעש המנוע טוב כל עוד לא תנסו למשוך הילוכים יותר מדי.

מנוע גיר התנהגות

הלוגאן מצויידת במנוע 1.6 ליטר בנזין בעל הספק של 105 כ"ס אשר משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 4 הילוכים.  הביצועים הרשמיים אמנם מראים על תאוצה של 12.7 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 171 קמ"ש אולם בפועל מרגישה המכונית כבדה למדי ומאותת לך שכאן לא תמצא ביצועים וחווית נהיגה. ההגה דווקא בסדר יחסית , בעל תגבור כח אך לא חשמלי ומעביר מידע מהכביש באופן משביע רצון.  צריכת הדלק שלה מעט גבוהה עם 9 ק"מ לליטר בממוצע . גם פליטת המזהמים שלה תעיד על כך עם ציון דרגת זהום אוויר העומד על 14 מתוך 15.

רנו לוגאן MCV מבחן דרכים

רנו לוגאן MCV מבחן דרכים

לסיכום

רנו לוגאן MCV היא עוף מוזר בשוק המקומי . מצד אחד היא סובלת מעיצוב  לא חינני , מאיכות הרכבה וגימור בסיסיים בלבד ומביצועים עצלים אבל מצד שני לא לשם כך היא נוצרה. הלוגאן מיועדת למשפחות אשר צריכות יותר מושבים ברכב ואינן מסתפקות ברכב משפחתי סטנדרטי. כאן באה גדולתה של הלוגאן MCV . המכונית מהווה במחירה הנוכחי 125,000 ש"ח תחליף זול למיניוואנים אשר עולים בממוצע 30,000 ש"ח לפחות מעליה. הלוגאן בורכה בשימושיות רבה , ומציעה עסקה שככל הנראה תהיה זולה משמעותית לרכישה ואחזקה מחלופה בדמות מיניוואן משומש אשר צבר ק"מ רב והבעיות בו רק מתחילות. וזה עוד לפני שהזכרנו את שיכותה לקבוצת רישוי 2 אשר חוסכת לך כסף רב אם קיבלת אותה ממקום העבודה. הגרסה הידנית  חסכונית יותר ועולה 117,000 ש"ח. בסה"כ מדובר ברכב שנותן תמורה לא רעה למחיר כל עוד ואתם לא מפונקים יותר מדי.

 

 

 

עוד ממבחני דרכים