רנו קליאו החדשה מבחן דרכים

גרסת הליסינג של הקליאו , מספקת בסה"כ מכונית נוחה ומרווחת אך סובלת מגיר אוטומטי לא מוצלח. רנו קליאו דור 3 הגיעה לארץ לפני יותר משנה כנציגת רנו בקטגוריית הסופרמיני המתפתחת. בקבוצת המכוניות הקטנות ,ידוע שאחד הגורמים המשפיעים על רכישת רכב קטן הוא מחירו הזול לעומת רכב משפחתי אולם יבואנית רנו הביאה את הקליאו בתחילת הדרך…

ששי כהן 24 באוק, 2008

גרסת הליסינג של הקליאו , מספקת בסה"כ מכונית נוחה ומרווחת אך סובלת מגיר אוטומטי לא מוצלח.

רנו קליאו דור 3 הגיעה לארץ לפני יותר משנה כנציגת רנו בקטגוריית הסופרמיני המתפתחת.
בקבוצת המכוניות הקטנות ,ידוע שאחד הגורמים המשפיעים על רכישת רכב קטן הוא מחירו
הזול לעומת רכב משפחתי אולם יבואנית רנו הביאה את הקליאו בתחילת הדרך עם תג מחיר
בסיסי שהיה נמוך ב 1,500 ש"ח בלבד מאחותה המגאן המשפחתית הגדולה ,דבר אשר גרם
למכירות נמוכות של הדגם.
בתקופה האחרונה הוזל משמעותית מחיר הקליאו וכמויות גדולות ממנה החלו לעלות על הכביש
ואף הצטרפו לציי הרכב. אז לקחנו אותה שוב לנסיעת מבחן עם הדגם הבסיסי והזול בהיצע.
עיצוב
הקליאו דור 3 מציעה שיפור ניכר לעומת הדגם היוצא . חזית הרכב עוצבה בסגנון דגמי רנו
האחרונים ומבט מפנים מקנה מיידית את השיוך לקבוצת רנו.
מבט מהצד חושף קווים אירופאים טיפוסיים, משהו נאה אך לא מתחכם או סקסי. דווקא
עיצוב חלקה האחורי הוא הטוב ביותר ומקנה לרכב מראה מעט ספורטיבי עם פרופורציות
נכונות ויחידות תאורה נאות.
הקליאו צמחה מאוד במידות בהתאם למקובל לאחרונה בקטגורית הסופרמיני האירופאיות
אשר מידותיהם מתקרבים למידות מכוניות קומפקטיות מתחילת העשור.
אורך המכונית : 3.98 מטר, רוחב :1.70 מטר, גובה : 1.5 מטר, בסיס גלגלים 2.57 מטר.

רנו קליאו מבחן

רנו קליאו מבחן

בתוך המכונית
כניסה לתא הנוסעים מלווה באכזבה קלה. משטחי הפלסטיק הגדולים הצבועים שחור, נראים
ומרגישים פשוטים ומכסים כל חלקה טובה בתא הנוסעים. הגוון השחור שולט ויחד עם
הפלסטיק החלול ההרגשה פשוטה וזולה. אמנם ישנו ריפוד מסויים בדלתות ,שוב בצבע שחור,
אבל הוא פשוט בלתי נראה.
ריפוד המושבים מהסוג הפשוט אשר אמור להיות עמיד לאורך זמן , אולם אינו נעים למגע.
המושבים בסה"כ די תומכים ונוחים וניתן להגיע לתנוחת נהיגה נוחה. חסר רק כיוונון של ההגה
גם לגובה לטובת תנוחת נהיגה מושלמת.
המרווח בעיקר ליושבים מקדימה טוב . יש מספיק מקום ואין תחושה של מכונית קטנה וצפופה.
מאחור המצב פחות טוב עם מעט יחסית מקום לרגלי הנוסעים. מידות המכונית הגדולות אינן
באות לידי ביטוי במרחב לאחור אך מפצות על כך בתא מטען מהגדולים שבמכוניות הסופרמיני
עם נפח של 288 ליטר אשר גודל עם קיפול המושבים האחוריים ל 1,038 ליטר נאים.
אבזור
למרות ההרגשה הזולה ופשוטה בתא הנוסעים, דווקא האבזור מפתיע לטובה עם ציוד סטנדרטי
בדגם הבסיסי של זוג חלונות חשמל, נעילה מרכזית, מזגן מקורי, הגה כח מתוגבר חשמלי,מראות
צד חשמליות (אשר אפילו במגאן הבסיסית הן ידניות), מחשב דרך, בקרת שיוט, מגביל מהירות
תפעול טיפטרוניק לגיר כולל פדאלים לההעברת ההילוכים מההגה !
האבזור הבטיחותי כולל 4 כריות אוויר וחבל שקוצצה בקרת היציבות החשובה.

רנו קליאו מבחן

רנו קליאו מבחן

בנסיעה
הקליאו מצויידת באותו מנוע של המגאן בנפח 1.6 ליטר ועם הספק של 110 כ"ס. למנוע משודכת
תיבת הילוכים אוטומטית 4 הילוכים חכמה עם תפעול ידני אשר לקוחה גם היא מהמגאן אך עם
עדכון תוכנה אחר.
בנסיעה מתגלה הקליאו כזריזה למדי. מנוע ה 1.6 אשר מורכב ברכב קטן יחסית מבצע את העבודה
בקלות למרות משקלה הכבד (1680 ק"ג). הגיר האוטומטי החכם שוב מעצבן מעט בהתנהגותו
עקב רצונו ללמוד את אופי הנהיגה של הנהג הגורם לו להתבלבל לפעמים ולמשוך הילוכים ללא
צורך או להעביר אותם מוקדם מדי. בנוסף , ניתן לשחק עם ההעברות ההילוכים ישירות מהפדאלים
אשר מאחורי ההגה בסגנון ספורטיבי אשר מוסיפים מעט להנאה .
רק שלא תבינו אותי לא נכון. המכונית אינה ספורטיבית ולא בעלת אופי ספורטיבי. היא מהירה יחסית
עקב המנוע הגדול וכח לא חסר , אך ספורטיבית היא לא.
התאוצה ל 100 קמ"ש אורכת 12.2 שניות והמהירות המירבית המוצהרת : 186 קמ"ש.
ההגה המתוגבר חשמלית נעים וקל לנהיגה , אולם הוא די מנותק ממה שקורה בכביש ועם נסיעה
מהירה בכביש מפותל , ההגה לא תורם לביטחון.
נוחות הנסיעה טובה למדי ברוב כבישי ארצינו ורק בידוד הרעשים מבחוץ לקוי עם רעשי הרוח
ורעש המנוע תחת מאמץ החודרים בשאון לתוך הרכב.
צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 12 ק"מ לליטר נאים למדי ונהיגה רגועה תביא לתוצאות טובות
עוד יותר.
לסיכום
רנו קליאו דור 3 היא מכונית חביבה למדי אשר עושה הכל בד"כ די בסדר אם כי ללא הצטיינות
כלשהי. הקליאו חביבה למראה , נוחה לנסיעה וכל עוד לא תדרשו להפוך אותה לספורטיבית ,
אז היא תהייה די נעימה בחיי היום יום. חבל רק שההרגשה זולה בתא הנוסעים וכן שהוקרב
חלק מהאבזור הבטיחותי על מנת להוזיל את הרכב.
במחירה הנוכחי : 102,900 ש"ח היא מהווה בסה"כ עסקה טובה אם כי לא מרשימה.
ללקוחות פרטיים שווה בהחלט להוסיף עוד 2,000 ש"ח לדגם ה SURF אשר מצוייד בעוד
כמה אביזרי נוי ונוחות אשר הופכים אותה ליפה ונחשקת יותר, אחד מנקודות התורפה שלה בדגם
ציי הרכב.

 

 

עוד ממבחני דרכים