רנו 5 חוזרת לחיים בגרסה חשמלית

49 שנה לאחר שהופיעה לראשונה והפכה לאחת ממכוניות הסופר-מיני הפופולריות בעולם, חוזרת רנו 5 לחיים, אך הפעם בגרסה חשמלית תחת אסטרטגיית "Renaulution" החדשה של היצרן שנחשפה היום.

ששי כהן 14 בינו, 2021
רנו 5 החדשה (חשמלית)

רנו חשפה הבוקר את האסטרטגיה החדשה שלה לשנים הקרובות תחת השם "Renaulution", המבטיחה התאמה לעידן החדש עם שלל דגמים חשמליים חדשים, ומנגד צמצום פלטפורמות, הקטנת מבחר המנועים לצורך חיסכון ויעילות ובעיקר הפיכה לחברה יותר טכנולוגית שתגלם מודרניות וחדשנות בתעשיית הרכב ומחוצה לה בשירותי אנרגיה, טכנולוגיה וניידות.


עד שנת 2025 תשיק רנו לא פחות מ-14 דגמים חדשים, מחציתם דגמים חשמליים מלאים והשאר דגמים היברידים, כאשר הרכב המסקרן ביותר הוא רנו 5 קונספט החדשה, שחוזרת לחיים בדור חדש אך הפעם חשמלי.

רנו 5 המקורית החלה את דרכה בעולם בשנת 1972 ובמהלך שנות הייצור שלה עד שנת 1990 נמכרה בכמה מיליוני עותקים שהפכו אותה לאחת המכוניות הפופולריות ביותר בעולם בזמנו, עד שהוחלפה בשנת 1991 ע"י הקליאו שממשיכה איתנו עד היום. בניגוד ל-5 המקורית ששווקה בשלל גרסאות מרכב (3 ו-5 דלתות, טנדרון וגרסאות ספורט ומירוצים), הדור החדש יוצע רק בגרסאות 3 דלתות ו-5 דלתות שימושית, שתיהן ידידותיות לסביבה עם 0 פליטת מזהמים מעצם היותן חשמליות.


חובבי ה-5 האגדית מצד אחד ישמחו לשמוע על שובה של ה-5 לשוק, אך אם ציפו לעיצוב רטרו-מודרני מעורר חושים, הדגם החדש מאמץ כמה פריטי עיצוב קלים של הדגם המקורי (פנסים מרובעים מלפנים ומוארכים מאחור, פתחי איוורור משעשעים על מכסה המנוע וקווי דימיון כלליים בלבד), ומציע בסופו של דבר מראה מודרני ועדכני עם מקסימום קריצה קלה לעבר. יחד עם זאת, התמונות שנחשפו הינן של דגם קונספט בלבד, כך שקיים עדיין סיכוי שגרסת הייצור שתיחשף בעתיד תציע קצת יותר דמיון לדגם הקלאסי.

רנו 5 החדשה (חשמלית)

ברנו לא חושפים לעת עתה נתונים טכניים אודות המכונית ומתי היא צפויה להגיע לשוק, למעט הצהרה על טווח נסיעה של כ-350 קילומטרים בין הטעינות. בשורה התחתונה, מדובר ללא ספק במכונית שמעוררת באז תקשורתי נרחב על רקע גל הג'יפונים ששוטף את עולם הרכב ומתחיל כבר די לשעמם.