הכירו את ה-EOLAB: דגם קונספט חדש של רנו שמבשר איך תראה מכונית העתיד של רנו. לצד עיצוב דרמטי ומודרני של הדגם העושה שימוש במרכב דמוי קופה מצד הנהג, ומשפחתי מהצד השני בזכות דלת שימושית נוספת מאחור ( כפי שראינו ביונדאי ולוסטר ), מבטיחים ברנו מהפכה של ממש בצריכת הדלק עם הצהרה על יעד של 100 ק"מ לליטר ופליטת CO2 מזערית של 22 גרם לק"מ בלבד.
ואיך הם מתכננים להגיע לנתון הכמעט דמיוני הזה? רנו מדווחים על קומבינציה של שלושה מרכיבים עיקריים: הראשון הוא שימוש בעיצוב סופר אוירודינמי שנועד "לחתוך" את האוויר בצורה יעילה, כולל מנגנונים נעים כמו ספויילר אקטיבי, המאפשרים מקדם גרר מעולה של 0.235. המרכיב השני הוא הפחתת משקל בצורה קיצונית ל- 955 ק"ג, המהווים 400 ק"ג פחות מרנו קליאו המקבילה לה פחות או יותר בגודל. הנתון מתאפשר הודות למרכב קל במיוחד עשוי קומבינציה של מתכות ושימוש נרחב באלומיניום ומגנזיום. המרכיב השלישי בחבילה החסכונית הינו יחידת הכח Z.E. Hybrid technology, הכוללת מנוע חשמלי המגובה במנוע בנזין קטן נפח, המאפשרים נהיגה של עד 60 ק"מ במהירות של עד 120 קמ"ש על גבי חשמל בלבד.
ברנו מצהירים על כ- 100 מרכיבים טכנולוגים חדשניים שישולבו בעתיד ברכבי החברה כדי להגיע ליעד של צריכת דלק שתעמוד על 50 ק"מ לליטר ברכב סדרתי כבר בשנת 2020. החברה מדווחת בנוסף על שיתוף פעולה נרחב עם שלל יצרנים לשילוב הטכנולוגיות ברכבי העתיד, בינהן חברת Saint-Gobain, שתפתח עבורה שמשות חדישות, Michelin שתספק צמיגים המיועדים לחיסכון, Continental למערכות בלימה ואחרות.