שברולט טרייל בלייזר החדש 2021 במבחן דרכים

שברולט טרייל בלייזר חוזר לישראל בדור חדש ל-2021, עם מרכב SUV משפחתי קומפקטי מבעבר, עיצוב בסגנון בייבי בלייזר, רמת גימור עשירה ומנוע טורבו 1.35 ליטר חזק וחסכוני, בעזרתם מקווים ב-UMI להיות אחד השחקנים המרכזיים בקטגוריה הכי תחרותית בישראל. איך הוא על הכביש? יצאנו למבחן השקה.

ששי כהן 03 בדצמ, 2020
שברולט טרייל בלייזר החדש 2021

צילומים: תומר פדר

השם "טרייל בלייזר" אינו חדש בישראל, ולמעשה הדור הראשון של רכב השטח של שברולט הושק בארץ בשנת 2004, בהשקה ייחודית שנערכה בטרמינל 3 של "נתב"ג 2000 החדש", זמן קצר לפני שנפתח לתנועת נוסעים. בעידן ההוא, השתייך הטרייל בלייזר לקטגוריית רכבי השטח הגדולים, עם מרכב SUV גדול וקשוח, הנעה 4X4 כסטנדרט ומנוע בנזין 4.2 ליטר חזק וצמא לדלק. הוא היה פופולרי יחסית על הכביש ואף היה רכבו הצמוד למשך כמה שנים של הרמטכ"ל. בקיצור רכב קשוח. הדור השני של הטרייל בלייזר שהושק אמש בישראל, נכנס היישר לקטגוריית ה-C-SUV של רכבי הפנאי המשפחתיים הנחשב לחזק ביותר בשוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות, כמתחרה לדגמים כמו קיה סלטוס, ניסאן קשקאי ואפילו לספורטאז'. מה יש לו להציע בשוק התחרותי והצפוף? יצאנו למבחן היכרות.

דור 2

מפגש במציאות עם הטרייל בלייזר החדש, חושף רכב פנאי- משפחתי קומפקטי במידותיו מול הדור הראשון, עם 4.41 מטר לאורך, 1.81 מטר לרוחב וגובה של 1.66 מטר הנחשב לאחד הגבוהים בקטגוריה, בה חשוב מאוד ללקוחות תנוחת הישיבה הגבוהה שמקנה לרכב הופעה של ג'יפון. העיצוב החיצוני שפותח לדברי היצרן בהשראת הקמארו הספורטיבית, מתאפיין עם שפת העיצוב הנוכחית של שברולט, עם מראה מודרני והופעה קשוחה בסגנון הבלייזר הגדול יותר, מה שאומר שיש לרכב נוכחות על הכביש והופעה מרשימה. הדגם משווק בארץ בגרסת הנעה קדמית שצפויה להיות הפופולרית בארץ, כשלצידה גם גרסת 4X4 אשר ניתנת לזיהוי חיצוני בשל צביעת המרכב הדו-גוונית. למרות שלא מדובר ברכב שטח אמיתי, יכולות השבילים שלו קצת טובות מהמקובל, בין השאר הודות למרווח גחון של 19 ס"מ בדגם הרגיל או 20 ס"מ בגרסת ההנעה הכפולה.


תא נוסעים

כניסה לתא הנוסעים חושפת עיצוב נעים לעין ומודרני, אולם לא משהו מתוחכם או חדש שאינו ראינו כבר בדגמי שברולט. תנוחת הישיבה גבוהה יחסית, אך בסיס המושב קצת קצר לטעמנו. למרות בסיס גלגלים של 264 ס"מ שאינו נחשב למלהיב כיום בסגמנט, הודות לתכנון חכם של המרכב, מרווח הפנים מצוין, ומדובר ללא ספק ברכב מספיק מרווח עבור משפחת בת 5 נפשות. היושבים מאחור אגב, ייהנו בגרסת ההנעה הקדמית גם מרצפה שטוחה לחלוטין, והמרווח מאחור אף גדול ב-11 ס"מ מקיה ספורטאז'. יחד עם זאת, איכות החומרים פשוטה יחסית עם שלל משטחי פלסטיק קשיח, אך אהבנו את השילוב של הבד בדלתות המקנה אווירה חמימה יותר ופחות פלסטיקית המאפיינת כיום את תעשיית הרכב.

שברולט טרייל בלייזר החדש 2021

4 רמות גימור לבחירה

הדגם משווק בארץ ב-4 רמות גימור לבחירה, כאשר הבסיסית "LS" המיועדת לציי רכב כוללת מולטימדיה מקורית עם מסך "7 תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמת רוורס, חיישני חניה אחוריים, בלם יד חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות, חישוקי גלגלים קלים "17, תאורת LED ליום, בקרת שיוט, משענת יד מרכזית ועוד. רמת הגימור האמצעית LT+ שאמורה להיות הפופולרית בישראל, כוללת בנוסף: כניסה והתנעה ללא מפתח, התנעת הרכב גם מהשלט, בקרת אקלים דיגיטלית, מולטימדיה עם מסך "8, מושב נהג חשמלי, חימום מושבים, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, פנסי ערפל קדמיים LED ועוד. רמת הגימור שנבחנת כאן ה-LTZ, כוללת בנוסף גם דלת תא מטען חשמלית (עם פתיחה בהנפת רגל) וגג זכוכית פנוראמי נפתח עם ווילון חשמלי. רמת הגימור "אקטיב" הבכירה שמגיעה רק בגרסת ה-4X4, כוללת גם מושבים עם ריפוד דמוי עור וצביעה דו-גוונית למרכב. בסעיף החובה: קיפול מראות חשמלי לא מוצע באף רמת גימור.

שברולט טרייל בלייזר החדש 2021

בטיחות 

לזכותם של שברולט, יאמר של המפרט הבטיחותי של הדגם הגיע לארץ ומוצע כסטנדרט בכל רמות הגימור, עם מפרט הכולל 10 כריות אוויר, התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, החלפת אורות אוטומטית , אפליקציית Teen Driver המנתחת את התנהגות הנהג הצעיר ברכב ואף יכולה לשלוח SMS להורים עם התרעות על נהיגה לא אחראית ועוד. בקרת שיוט אדפטיבית לא תמצאו בדגם, משום שהיצרן עדיין לא מציע אופציה כזאת. מעבר לכך, לדגם ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האמריקאי.

שברולט טרייל בלייזר החדש 2021

על הכביש

בניגוד לדור הראשון שצויד במנוע בנזין 4,200 סמ"ק, הטרייל בלייזר החדש מיישר קו עם דרישות זיהום האוויר וצריכת הדלק, ומגיע לישראל בגרסת מנוע אחת הכוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.35 ליטר, המפיק 155 כ"ס ומומנט מירבי של 24.2 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (או פלנטרית 9 הילוכים בגרסת ה-4X4). על הכביש מדובר בסוג של הפתעה: למרות החשש מפעולה לא חלקה של מנוע 3 צילינדרים, במציאות מדובר מנוע חלק לחלוטין, שאינו רועד כלל אפילו בעמידה, ובאופן מפתיע, בחלק הראשון של המבחן (בהשקה לעיתונאים) ועוד לפני שקיבלנו את המפרט של הרכב, סברנו שמדובר במנוע 4 צילינדרים בשל פעולתו החלקה והשקטה. מעבר לכך, מדובר גם במנוע חזק המציע תאוצה מרשימה של 8.5 שניות ל-100 קמ"ש, הדומה לטובות שבמשפחתיות הטורבו בעלות האופי הספורטיבי. הזינוק מהמקום קליל, קצב צבירת המהירות מרשים ולרוב יש לכם מספיק כח גם לצאת לעקיפה זריזה, כאשר תפקוד התיבה האוטומטית הרציפה מייצר הרבה פחות רעש בתא הנוסעים ביחס לצפוי מתיבות רציפות. יחד עם זאת, לא מדובר כמובן ברכב ספורטיבי שנועד לתקוף פניות ועיקולים וגם התיבה פשוטה יחסית ואינה כוללת אפשרות לתפעול ידני. בסעיף צריכת הדלק, הציגה המכונית במבחן נתון של 12.5 ק"מ לליטר בממוצע, הקרוב מאוד להצהרת היצרן, וזאת בשל התקן האמריקאי שנחשב למחמיר יותר מתקן ה-WLTP האירופאי, ומבטיח נתונים הקרובים יותר למציאות. מעבר לכך, מדובר גם במכונית נוחה למדי, עם מתלים וצמיגים בחתך גבוה יחסית המצליחים להתמודד היטב עם האספלט הישראלי הממוצע.

שברולט טרייל בלייזר החדש 2021

המכונית החשובה ביותר לשברולט

בסיום שנת הקורונה בה ירדו מכירות הרכב החדש בישראל ב-15%, מפתיע מותג שברולט המציג דווקא עליה של 11% במכירות מול אשתקד. הטרייל בלייזר החדש, אמור לחזק את הצמיחה במכירות בשנים הקרובות, ולטענת היבואן מדובר במכונית החשובה ביותר של שברולט לשנים הקרובות. במחיר החל מ-149,000 שקל לגרסת הבסיס, דרך 154,000 שקל לגרסת ה-LT+ המאובזרת שצפויה להיות הפופולרית בישראל, 162,000 שקל לגרסת ה-LTZ ועד 174,000 שקל לגרסת ה-4X4, מדובר בתמחור המציב אותה בלב קטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים החזקה בישראל, שם צפויה לה תחרות עזה מול המתחרים, כשלזכותה הופעה נאה ובולטת על הכביש, רמת אבזור עשירה מהמקובל, מנוע טורבו חזק וחסכוני בדלק ומפרט בטיחות מרשים. צפי היבואן עומד על כמה אלפי מכוניות לשנה הקרובה, ואנחנו מאמינים שהוא אכן יעמוד בזה.




עוד ממבחני דרכים