שברולט ספארק 2019 המחודשת – מבחן דרכים

שברולט ספארק 2019 לוקחת את המפרט המוצלח של הדור הנוכחי, מתבלת אותו בעיצוב מעודכן, חבילת בטיחות הטובה בקטגוריה, ומפרט אבזור מרשים כבר מהדגם הבסיסי, לשמחתם של לקוחות הליסינג. איך כל זה מתבטא על הכביש?

ששי כהן 22 בינו, 2019
שברולט ספארק 2019

3 וחצי שנים לאחר שהושק בארץ הדור השני של שברולט ספארק, השיקה UMI היבואנית את מתיחת הפנים של אמצע החיים לדגם, המרעננת את המראה, משדרגת משמעותית את הבטיחות ומרחיבה את האחריות ל-5 שנים, עימם מציעה הספארק עסקה מושכת מתמיד. הספארק שהיתה לאחת משלוש מכוניות המיני הנמכרות ביותר בארץ בשנים האחרונות (יחד עם צמד הקוריאניות האחרות), הציעה חבילה כוללת מוצלחת ואף זכתה במבחנים השוואתיים, אך למרות שמכרה כאן אלפי יחידות מדי שנה, התקשתה להתקרב לנתוני המכירות העצומים של המתחרות מבית קיה ויונדאי. האם הדגם המחודש ישנה את חוקי המשחק? יצאנו לבדוק.


אמריקה בקטן

בכל הנוגע למראה החיצוני, זו עדיין אותה ספארק חביבה ומוכרת, אך עם חזית מחודשת ומעוצבת ברוח שפת העיצוב הנוכחית של דגמי שברולט, הכוללת גריל מעוטר כרום ותאורת LED ליום. בצידי הרכב נרשמים גם חישוקי גלגלים "15 בעיצוב חדש. המידות ממוצעות לסגמנט עם אורך של 3.65 מטר, רוחב של 1.6 מטר וגובה של 1.48 מטר, כאשר נפח תא המטען דווקא גדול מהממוצע ועומד על 313 ליטר, שיספיקו ככל הנראה לשימושים הרגילים שלכם בחיי היום יום.

שברולט ספארק 2019

השינוי העיקרי מבחינת העיצוב החיצוני, מתרכז בחזית

מאובזרת יותר (גם לליסינג)

כניסה לקבינה חושפת את אותה סביבת נהג ונוסעים מוכרת, אך האבזור מציג קפיצת מדרגה בדגם המחודש, כאשר לשמחתם של לקוחות הליסינג, כבר ברמת הגימור הבסיסית +LT האבזור נדיב (למעשה הטוב בקטגוריה) וכולל בין השאר: אבזור חשמלי מלא (חלונות,מראות ונעילה חשמליים), מערכת מולטימדיה מקורית MyLink נשלטת מההגה עם מסך מגע "7 וממשק Apple CarPlay ו- Android Auto, מצלמת רוורס, דיבורית BT מקורית, הגה בציפוי עור, בקרת שיוט ועוד, כאשר רמת הגימור הגבוהה יותר "PREMIER" המכוונת ללקוחות פרטיים, כוללת גם חישוקי גלגלים קלים, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת יום LED , ריפודי עור סינתטי, ידיות דלת פנימיות בגימור ניקל וחיישני חניה אחוריים. מעבר לכך, מדובר במכונית מרווחת למדי לנהג ולנוסע שלצידו, וקצת פחות מן הסתם מאחור, אלא אם מדובר בילדים קטנים.

שברולט ספארק 2019

בטוחה יותר

השדרוג החשוב ביותר בספארק המחודשת נמצא בסעיף הבטיחות, עם שדרוג המפרט לחבילה המקיפה בקטגוריית המיני, עם 10 כריות אוויר, התראת התנגשות קדמית עם בלימה אוטונומית הפעילה במהירויות של 8-80 קמ"ש, התראת סטייה מנתיב מקורית, מצלמת רוורס ועוד, ולשמחתנו ללא תוספת של מערכת בטיחות נוספת בהתקנה מקומית, מה שמצמצם דרמטית את כמות הצפצופים המיותרים, ומציע במקומם התרעות ויזואליות וקוליות (פנסי LED אדומים המהבהבים ומוקרנים על השמשה הקדמית) באופן שאינו מעיק מצד אחד, אך גם מצד שני יעיל ושאינו ניתן לפספס. גם כאן ובאופן ראוי להערכה, חבילת הבטיחות המקיפה מוצעת כסטנדרט בכל רמות הגימור. יחד עם זאת, ציון ריסוק אין עדיין לרכב, משום שהוא טרם נבחן במבחני EuroNcap.

שברולט ספארק 2019

המנוע החזק בקטגוריה

במסגרת מתיחת הפנים לדגם, פסק יבוא הגרסה הידנית והספארק תשווק מעתה רק בגרסה האוטומטית. על הכביש, מספק מנוע ה-1.4 ליטר 98 כ"ס (4 צילינדרים) תאוצה זריזה מהמקובל עם 12.6 שניות ל-100 קמ"ש, קצב צבירת מהירות מרשים ופעולה חלקה ונטולת רעידות (בניגוד לחלק מהמתחרות בקטגוריה המצוידות במנוע 3 צילינדרים). תיבת ההילוכים האוטומטית רציפה, מציעה אופי וכיול המזכירים תיבות הילוכים פלנטריות קלאסיות, ובנהיגה רגועה מספקת נהיגה חלקה ושקטה למדי, אך בנהיגה תחת רגל כבדה, נראה לעיתים שהרצון להידמות לתיבת הילוכים אוטומטית "רגילה", יוצר תחת עומס פעולה פחות חלקה עם כאילו הילוכים שלא תמיד מוצאים את מקומם. בסה"כ מדובר ביחידת כח חזקה ויעילה מהמקובל בקטגוריה, שאינה מתקשה לשנע את הרכב על נוסעיו ביעילות, ולצד הגה רך ונעים למגע ומתלים המכויילים על הצד הרך, מתקבלת מכונית נוחה למדי לנהיגה, גם בכבישים משובשים. בסעיף צריכת הדלק, הציגה הספארק בימי המבחן כ-13 ק"מ לליטר בממוצע.

שברולט ספארק 2019

פסק דין

שוק מכוניות המיני בישראל עדיין נחשב לחי ובועט ומרכז עשרות אלפי מסירות בשנה. למרות 13 דגמים שפעילים בקטגוריה, רוב המכירות מתנקזות בסופו של דבר לשלושת הקוריאניות (פיקנטו, i10 והספארק), שמרכזות את מרבית המכירות בזכות מרכב עם 5 מושבים ותיבת הילוכים אוטומטית ולא רובוטית. שברולט ספארק המחודשת שהושקה החודש, מוסיפה למנוע החזק בקטגוריה שאפיין את הדגם היוצא, גם חבילת בטיחות מקורית רחבה ואבזור עשיר כסטנדרט (כולל ללקוחות ציי הרכב המרכזים חלק לא מבוטל מהמכירות), לצד הרחבת האחריות ל-5 שנים וזאת במחיר שהתייקר קלות בכ-1,000 שקל ומתחיל ב-80,990 שקל לדגם ה-LT+, כ- 81,500 שקל לדגם ה-LTZ (הכולל גם מגנזיום) ו-82,990 שקל לדגם הפרימייר המאובזר ביותר הנבחן כאן. האם היא תזנק לראשות הקטגוריה בשנה הקרובה? קשה להאמין, אבל ללא ספק תעשה למתחרים חיים קשים יותר.



עוד ממבחני דרכים