"שחר של עידן חדש": טויוטה bZ4X החשמלית בצעדי שיווק ראשונים בישראל

יבואנית טויוטה מתחילה בצעדי שיווק ראשונים של ה-bZ4X בישראל, שיצטרף לשוק ה-SUV החשמליים עם אחריות לסוללה עד 10 שנים, 2 חבילות שירותים מקיפות ועוד. בטח תופתעו מה המחיר שדווח למשרד התחבורה.

ששי כהן 14 במאי, 2022
טויוטה bZ4X החשמלית

חצי שנה לאחר שחשפה רשמית טויוטה את ה-bZ4X, הרכב החשמלי הראשון שלה, נערכת יוניון מוטורס היבואנית לקראת שיווקו של ה-SUV החשמלי שלה בישראל כבר בקיץ הקרוב, וחושפת פרטים נוספים אודות הדגם שישווק בארץ. עבור טויוטה שהאמינה עד לאחרונה שעתיד עולם הרכב נמצא בטכנולוגיה ההיברידית ולא החשמלית, היא מצטרפת באיחור למרוץ החשמלי, ובפרסומים ראשונים שהעלתה היבואנית אודות הרכב באתר החברה, מתוארת החשמלית הראשונה שלה בארץ כ-"שחר של עידן חדש"…


ההשקה האירופאית של טויוטה bZ4X לעיתונאי רכב צפויה להיערך בחודש הבא ומיד לאחר מכן צפוי להתחיל שיווק הדגם גם בישראל. מדובר בדגם החשמלי המלא הראשון של טויוטה שיושק בישראל, שיצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים הצומחת כמתחרה לדגמים כמו יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק, סקאיוול ET5 ואחרים, וגם והראשון מבין משפחת דגמים חדשה תחת הקונספט BZ המהווה ראשי תיבות של beyond Zero.

2 חבילות שרותי KANZEN פרימיום יוצעו ללקוחות בישראל

היבואן מצהיר שגם אחרי 10 שנים הסוללה עדיין תהיה יעילה ב-70% לפחות, מה שמעיד ככל הנראה על אחריות נרחבת של 10 שנים לסוללה (בדומה למה שהיצרן מציע בעולם), המתאפשרת בין השאר הודות ליותר מ-25 שנות ניסיון בהנעה חשמלית (היברידית), עם יותר מ-18 מיליון מכוניות חשמליות שכבר נוסעות בעולם, ו-17 דגמים חשמליים.

כדי להעניק שקט נפשי מלא ללקוחות, היבואן בישראל יציע 2 חבילות שירות מקיפות לדגם: חבילת KANZEN פרימיום הכוללת: עמדת הטענה ביתית, הטענה על הדרך (באמצעות טעינה בעמדות טעינה ציבוריות של EV-EDGE), טיפולים וחלפים ל-3 שנים או 50,000 אלף ק״מ (המוקדם מבניהם), לצד שירות TOYOTA RELAX – שירותי דרך וגרירה. לצידה תוצע גם חבילת KANZEN פרימיום+ הכוללת בנוסף גם: שירותי שינוע , שירותי רישוי ושירותי חירום, המקבילים לשירותים המתלווים לרכבים בעסקאות כמו ליסינג תפעולי לדוגמה.

טויוטה bZ4X יוצע ב-2 גרסאות לבחירה: גרסת הנעה קדמית המצוידת במנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס המאפשר זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש, ולצידה גרסת הנעה כפולה הכוללת צמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 217 כ"ס ומאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות לצד מהירות מרבית של 160 קמ"ש. טווח הנסיעה של הרכב עומד על 502 ק"מ בגרסת ההנעה הקדמית (2×4) ועד 459 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה.

לפי רישומי משרד התחבורה, הצהירה יבואנית טויוטה על תג מחיר של 229,990 שקל, שאמנם נראה גבוה מהמקובל בקטגוריה, אולם במשרד התחבורה לא מפרסמים עבור איזו רמת גימור נקבע המחיר, ומכאן שסביר בהחלט שמחיר הדגם הבסיסי יחל משמעותית נמוך יותר.