שיאומי חשפה קטנוע חשמלי עירוני במחיר החל מ-$425

לא רק סמארטפונים, מוצרי אלקטרוניקה וקורקינטים. חברת שיאומי חשפה בסין את ה-PRO A1, קטנוע עירוני חשמלי, עם עיצוב צעיר ומדליק, טווח נסיעה עד 70 ק"מ ומחיר שובר שוק שיחל מ-$425.

ששי כהן 20 באפר, 2020
קטנוע חשמלי שיאומי

ענקית האלקטרוניקה הסינית שיאומי (Xiaomi) חשפה צמד קטנועים חשמליים עירוניים חדשים לבעלי תקציב מוגבל, המצטרפים לשלל מוצרי האלקטרוניקה שמוכרים לכם בארץ כמו טלפונים סלולרים, טאבלטים, קורקינטים, טלוויזיות, שעונים ועוד. צמד הקטנועים החדשים מיוצרים ע"י 70mai שהינו מותג המשנה של שיאומי האחראי לפיתוח קטנועים חשמליים.


צמד הדגמים החדשים העונים לשמות A1 ו-A1 PRO, הינם לא באמת קטנועים חשמליים מהסוג שמוכר לכם בארץ, אלא יותר סוג של טוסטוסים עירוניים, עם מהירות מרבית של 25 קמ"ש בלבד המקבילה לקורקינטים חשמליים, המיועדים בעיקר לנסיעות עירוניות באזורים צפופים בעלי עומסי תנועה גבוהים, כמו ת"א פחות או יותר במרבית שעות היממה.

הדגמים החדשים מעוצבים באופן דומה לשלל קטנועים חשמליים מהדור החדש, עם עיצוב צעיר ומדליק בשלל צבעים, מרכב קומפקטי ודקיק המאפשר השתחלות נוחה בסביבה צפופה, פנסי LED יעילים ואופנתיים, חישוקי גלגלים "16 להגברת בטיחות הרוכב, ולוח שעונים דיגיטלי "6.86 גדול מהמקובל בתעשיה, שבגרסאות המאובזרות של הכלי כולל גם ניווט GPS, צד מגע, אפשרות להפעלה קולית ואופציה למצלמת דרך (1080P) לצילום סרטונים מהנסיעה. גרסת ה-A1 מצוידת בסוללת 768Wh המבטיחה טווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ בין טעינות בעוד גרסת ה-A1 PRO מצוידת בסוללת 960Wh המבטיחה עד 70 ק"מ בין טעינות. הספק המנוע לא דווח, אך המהירות המרבית שעומדת על 25 קמ"ש משייכת אותו למנועים הקטנים יותר (בסביבות ה-750W). מעבר לכך, הם נהנים ממשקל קליל החל מ-52 ק"ג, ועל הבלימה אחראים בלם דיסק קדמי ובלם תוף אחורי. טעינת הסוללות מתאפשרת ישירות מהקטנוע, או בשליפת הסוללה לטעינה ביתית, ולדברי היצרן קיבולת התא נשארת מעל 80% גם לאחר 800 מחזורי טעינה.

מחיר שיאומי A1 מתחיל בתקופת ההשקה בסין ב-$425 זולים במיוחד, כאשר בהמשך מחירו צפוי לעלות ל-$523. מחיר גרסת ה-A1 PRO המצוידת גם בלוח שעונים משולב GPS מתחיל ב-$566 ואחרי ההשקה יעלה ל-$655. מדובר בתמחור מאוד אגרסיבי ותחרותי. בארץ הם יכולים להצליח רק אם יוכרו ע"י משרד התחבורה כסוג של אופניים חשמליים, שכן הכרה בהם כסוג של קטנוע, תחייב ביטוח חובה שעשוי לעלות יותר ממחיר הקטנוע, שיחד עם מהירות מוגבלת של 25 קמ"ש בלבד, יהפכו אותו ללא רלוונטי לישראל.



עוד מדו גלגלי