שיא במכירות טויוטה בישראל

יבואנית טויוטה מדווחת שתמסור היום ( שישי ) את המכונית ה- 20,000 ! מתחילת השנה, המהווים שיא של כל הזמנים במכירות טויוטה בישראל.

ששי כהן 05 בספט, 2014
טויוטה יאריס החדשה בישראל ( צילום סוכנות טויוטה שפילמן )

חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה תמסור היום רכב חדש ללקוח ה- 20 אלף ! שלה מתחילת השנה, נתון המהווה שיא של כל הזמנים במכירות טויוטה בישראל, מאז החל השיווק בסוף שנת 1991. למרות זאת, מעידים בחברה שהיבואן סובל ממחסור במספר דגמים מרכזיים עם זמני אספקה ארוכים יחסית, העלולים לפגוע מעט במכירות.
צילום ראשי: סוכנות טויוטה שפילמן פ"ת


לפי נתוני הרישוי של איגוד יבואני הרכב, מסרה טויוטה עד ה- 31/8/14 19,632 כלי רכב חדשים + 24 מוניות. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד, עלו לכביש באותו הזמן 14,262 מכוניות. מותג טויוטה נמצא היום במקום השני במסירות רכב בישראל ומצמצם במהירות פער גדול שהיה עם יונדאי הממוקמת ראשונה, אך מנגד גם במלחמה חודשית עם קיה הממוקמת שלישית וקרובה מאוד לטויוטה במסירות.
דגמי טויוטה הנמכרים ביותר ב- 2014
טויוטה קורולה ממשיכה להיות המכונית הנמכרת ביותר של טויוטה בארץ, אך גם המכונית הנמכרת ביותר בכל שוק הרכב הישראלי מתחילת השנה. ב- 8 החודשים הראשונים של השנה עלו לכביש כ- 10,459 מדגמי הקורולה, כאשר בטויוטה מדווחים שמחציתם נמכרו לשוק הפרטי. במקום השני במכירות טויוטה עומדת היאריס עם 2,193 מסירות ( 382 מתוכן מהדגם ההיברידי ), נתון שצפוי להתחזק עם השקתה הרשמית של היאריס החדשה היום באולמות התצוגה. טויוטה אוריס נמצאת במקום השלישי עם 1,664 מסירות, כאשר הדגם ההיברידי מוביל עם 1,420 מסירות.
פנאי- שטח
טויוטה ראב 4 מספקת גם היא נתוני מכירות טובים עם 1,014 מסירות מתחילת השנה. טויוטה לנד קרוזר מפתיעה גם היא ולמרות תג מחיר התחלתי של 300 אלף שקל, מסרה השנה 577 מכוניות, ומוכיחה שלמרות החיבה לג'יפונים עירוניים, יש עדיין שוק טוב גם לרכבי שטח אמיתיים. במהלך השנה הבאה צפוי להצטרף לדגמי הפנאי של החברה אח קטן לראב-4 שיתחרה בקטגוריית הג'יפונים העירוניים בדגמים כמו ניסאן ג'וק ורנו קפצ'ור.
מנהלים והתחרות מהיבוא המקביל
סגמנט מכוניות המנהלים ממשיך לספק נתוני מכירות מאכזבים עם המעבר החד של הלקוחות לתחום רכבי הפנאי. טויוטה אוונסיס ממשיכה להיחלש ומסרה עד כה רק 210 מכוניות. הקאמרי הגדולה והיוקרתית יותר מסרה 221 מכוניות, 128 מהן מהדגם ההיברידי, אך צפויה לירידה במכירות עקב היבוא המקביל של אלבר שהחל לאחרונה. לדברי מנכ"ל טויוטה רן דנאי, החברה בוחנת כעת יבוא של גרסאות פחות מאובזרות שיזכו לתג מחיר תחרותי. דגם נוסף שפופולרי ביבוא האישי והמקביל: טויוטה סיינה, עומד גם הוא בבחינת כדאיות יבוא.

טויוטה היילקס בנמל אילת - 501 יחידות מתחילת השנה עלו לכביש.

טויוטה היילקס בנמל אילת – 501 יחידות מתחילת השנה עלו לכביש.


דגמים נוספים שמספקים מכירות נאות הם טויוטה ורסו עם 947 מסירות, טויוטה פריוס עם 849 מסירות ופריוס+ עם 447 מסירות. טנדר ההיילקס מוסר 501 מכוניות ומפגין ביקוש נאה בקטגוריה שלו גם הוא.
בעיות מלאי
למרות המכירות המצוינות במרבית הדגמים, סובל יבואן טויוטה ממחסור במספר דגמים ( אוריס סטיישן, ראב 4, אייגו, פריוס +, ולנד קרוזר), דבר העשוי לפגוע מעט במכירות בחודשים הקרובים. לדברי היבואן, הבעיות יפתרו לקראת סוף השנה, עם כמויות גדולות של כלי רכב שיגיעו החל מחודש נובמבר.
תחזית לעתיד
השקת טויוטה יאריס החדשה בישראל צפויה לדעת טויוטה לחזק את מעמדו של הדגם הממוקם כיום במקום הרביעי בסגמנט הסופר-מיני בישראל, ובחברה מציינים ש-80% ממכירות היאריס בוצעו ע"י לקוחות פרטיים, מה שמעמיד אותה במקום הראשון או השני בסגמנט במכירות לפרטיים. לקראת סוף השנה, צפויה לנחות כאן באיחור של כמה חודשים מהצפוי גם טויוטה אייגו החדשה שזוכה לביקוש גבוה באירופה המעכב את האספקה לארץ.
במבט רחב על שוק הרכב הישראלי, מעריך דנאי שהשנה תסתיים עם מכירות של 240 אלף מכוניות, ובשנת 2015 תהיה ירידה קלה במכירות עקב התיישנות מספר דגמי מפתח בקטגוריית המשפחתיות, וההאטה הכלכלית שמלווה כעת את המשק. יחד עם זאת, מעריך דנאי שבשנים הבאות ייתכן מאוד ושוק הרכב החדש בישראל יגיע ל-300 אלף מכוניות חדשות בשנה.