שיא במכירות רכב ב- 2015: 254,748 מכוניות חדשות עלו לכביש

שיא של כל הזמנים במסירת במכירת רכב חדש בישראל: במהלך שנת 2015 עלו לכביש 254,748 מכוניות חדשות, המהווים צמיחה של 6.2% במסירות לעומת אשתקד. נתון המסירות אינו כולל גם את שוק המוניות, שם נמסרו 4,834 מוניות חדשות אשתקד, וכן את שוק היבוא האישי, רכבי דיפלומטים ואחרים בעלי רישוי שונה, שהוסיפו עוד כמה אלפי מכוניות לכמות…

ששי כהן 04 בינו, 2016
קיה ספורטאז' 1.6

שיא של כל הזמנים במסירת במכירת רכב חדש בישראל: במהלך שנת 2015 עלו לכביש 254,748 מכוניות חדשות, המהווים צמיחה של 6.2% במסירות לעומת אשתקד. נתון המסירות אינו כולל גם את שוק המוניות, שם נמסרו 4,834 מוניות חדשות אשתקד, וכן את שוק היבוא האישי, רכבי דיפלומטים ואחרים בעלי רישוי שונה, שהוסיפו עוד כמה אלפי מכוניות לכמות הנ"ל. השנה נרשם גם גידול חד במכירות הרכבי היד ראשונה 0 ק"מ מליסינג שריכזו לפי ההערכות כ- 25,000 מכוניות. חודש ינואר 2016, צפוי לשבור שיא חודשי נוסף במכירות רכב חדש, עקב המתנה של עשרות אלפי מכוניות חדשות במגרשי היבואנים לרישוי 2016.




אלפי מכוניות חדשות ממתינות בנמל אילת בחודש החולף

אלפי מכוניות חדשות ממתינות בנמל אילת בחודש החולף


שיא ישראלי חדש למסירת כלי רכב פרטיים למותג יחיד בהיסטוריה של מכירות רכב חדש בישראל!
לראשונה בתולדותיה, העפילה קיה מוטורס לפסגת מכירות הרכב בישראל ומסרה בשנה החולפת כ- 33,703 מכוניות + 903 מוניות, נתון המקנה לה לא רק את התואר המותג הנמכר ביותר בישראל, אלא גם שיא ישראלי חדש למסירת כלי רכב פרטיים למותג יחיד בהיסטוריה של מכירות רכב חדש בישראל! בין מנועי הצמיחה של קיה היו שוב הפיקנטו שהיתה גם השנה למכונית הנמכרת ביותר בישראל עם 12,699 יחידות וקיה ספורטאז' שזינק השנה בזכות גרסת בסיס חדשה בעלת תג מחיר שובר שוק שסיפק 10,933 יחידות.
יונדאי טוסון החדש 2015

יונדאי טוסון החדש – הושק בסוף השנה במחיר תחרותי ויהווה מנוע צמיחה למותג בשנה הקרובה


יונדאי שמרה על מכירות דומות לאשתקד עם 31,250 מכוניות אך ירדה למקום השני בסיכום שנתי. שלל השקות חדשות ברבעון האחרון של השנה עשויים לחזק את מכירותיה בחודשים הקרובים עם הגעתם של המשלוחים הגדולים לארץ. טויוטה שלישית עם עליה קלה במכירות, רשמה 29,280 מכוניות, הישג נאה וללא ג'יפון קומקפקטי בהיצע שהיה עשוי לחזק משמעותית את מכירותיה. מאזדה רביעית עם 17,057 מסירות וללא שינוי מאשתקד, שמרה על מכירות נאות הודות להשקת מאזדה 2 החדשה ושלל דגמים מחודשים נוספים. מיצובישי חמישית, המשיכה להתחזק משמעותית ומסרה 16,121 מכוניות, כאשר האאוטלנדר והאטראז' היוו את חוד החנית.
סקודה הוסיפה גם השנה להיות המותג האירופאי הנמכר ביותר בישראל

סקודה הוסיפה גם השנה להיות המותג האירופאי הנמכר ביותר בישראל


במקום השישי נמצאת סקודה, שגם השנה היתה למותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ, עם 16,083 מסירות, ולמרות עליה נאה במכירות מאשתקד, איבדה את המקום החמישי. סוזוקי שביעית, יורדת לעומת אשתקד עם 12,277 מסירות, כאשר האלטו והקרוסאובר הובילו את המכירות וגם הויטארה החדשה זכתה לפתיחה נאה. ניסאן במקום השמיני עם התחזקות קלה ו-11,960 מסירות לעומת אשתקד. רנו תשיעית עם 9,337 מסירות ופולקסווגן סוגרת את העשיריה הפותחת עם 7,939 מסירות ואפילו עליה לעומת אשתקד למרות פרשת הדיזלגייט החמורה שהשפעותיה על מכירות המותג בארץ עד כה זניחות.
בהמשך הרשימה מספקות ביצועים טובים מאשתקד סיאט עם 7,692 מסירות, סובארו עם 7,625 מסירות, פיג'ו עם 5,827 מסירות, סיטרואן עם 5,715 מסירות+ 414 מוניות, אופל עם 4,871 מסירות, פיאט עם 4,507 מסירות, דאצ'יה בשנתה הראשונה בארץ עם 2,422 מסירות ו- MG עם 873 מסירות.
מנגד, ספגו מספר מותגים ירידה חדשה במכירות, ביניהם: שברולט עם 6,969 מסירות, הונדה עם 5,403 מסירות, פורד שממש התרסקה עם 1,955 מסירות, סאנגיונג עם 225 מסירות, דודג' עם 23 מסירות, גרייט וול הסינית עם 5 מסירות בלבד ולנצ'יה שמסרה 2 מכוניות בלבד ומפסיקה בשקט בשקט את פעילותה בארץ, לצד ביואיק שהפסיקה למכור השנה בישראל, ופיאג'יו מסחריות שלא מסרה אפילו רכב אחד השנה.
שוק היוקרה
שנה מצוינת עברה השנה על מותגי היוקרה שהחזיקו נתון שיא של קצת מעל 5% מהשוק. אאודי הוסיף להיות המותג הנמכר ביותר בארץ עם 3,344 מסירות והקדים את מרצדס עם 2,569 מסירות + 790 מוניות, BMW עם 2,433 מסירות, לקסוס עם 1,449 מסירות, וולוו עם 1,020 מסירות, ג'יפ עם 728 מסירות, מיני קופר עם 611 מסירות, אלפא רומיאו עם 522 מסירות, אינפיניטי עם 385 מסירות, קדילאק עם 362 מסירות, לנד רובר עם 118 מסירות, קרייזלר עם 142 מסירות ויגואר עם 74 מסירות. בקצה העליון של מכוניות הספורט היוקרתיות, מסרו פורשה 54 מכוניות, מזראטי 37 מכוניות, אסטון מרטין 18 מכוניות ופרארי הסתפקה השנה ב-4 מכוניות בלבד, נתון זהה לאשתקד.