שלום, אנחנו דאצ'יה ואצלנו אין מבצע.

מעודדים מהצלחת החדירה המחודשת לארץ, בדאצ'יה מבהירים שלא יצאו בשום מבצע למרות היורו הנמוך. שמירה על ערך המותג או רצון להרוויח יותר כסף?

ששי כהן 04 בנוב, 2015
דאצ'יה דאסטר

קרסו מוטורס, יבואנית דאצ'יה, החלה היום במסע פרסום חדש לדגמי החברה, במטרה לחזק את מכירות המותג לקראת סיום שנתו הראשונה לחדירה המחודשת והמוצלחת יש לומר, לשוק הישראלי. בניגוד לשלל יבואני הרכב שמנסים בימים אלה לשפר את נתוני המכירות ברבעון האחרון של השנה, עם שלל מבצעי רכב ללקוחות, בדאצ'יה בחרו דווקא לפתוח את הקמפיין החדש עם הכותרת " אצלנו אין מבצע. " ומדוע? " כי דאצ'יה מציעים מחירים מצוינים בכל יום, כל השבוע וכל השנה " . כך לדברי החברה.




שער יורו נמוך והפחתת המע"מ השפיעו על המחירים?
מותג דאצ'יה חזר לישראל בחודש ינואר 2015, כאשר בהשקת הדגמים החדשים הצהירו מפורשות בקרסו מוטורס היבואנית, כי כחלק מאסטרטגיית שיווק עולמית של היצרן, בדאצ'יה אין הנחות בשום מצב, לא ללקוחות פרטיים ולא לחברות ליסינג וציי רכב. מבחינתם, החשבון פשוט : מחיר נמוך ואחיד לכולם, ויחד עם זאת, הגדלת הסיכוי לשמירת ערך טובה יותר בעתיד בשוק המשומשות. יחד עם זאת, קשה היה שלא להתרגז קצת במהלך 10 החודשים הראשונים לשיווק, בהם צנח שער היורו משמעותית ואמור היה להוזיל משמעותית את מחיר הדגמים לצרכנים, בדיוק כפי שעשו זאת מרבית היבואנים המייבאים את דגמיהם בשער היורו. מה היה קורה אם המגמה היתה הפוכה ושער היורו היה מזנק ? אני מניח שאסטרטגיית השיווק העולמית מאפשרת כמובן את עליית המחירים כלפי מעלה…
הפחתת המע"מ בחודש החולף ל-17% היתה אמורה להיטיב עם הצרכנים. בדאצי'ה החליטו להפחית את המע"מ בכל הדגמים למעט ברכב השטח דאצ'יה דאסטר שמוביל את המכירות של המותג בארץ ולהשאיר את הוזלת המע"מ אצל היבואן. יאמר לזכותם, הם לא היבואנים הראשונים שלא גלגלו את הנחת המע"מ לצרכן.

דאצ'יה בפרסומת : אצלנו אין מבצע

דאצ'יה בפרסומת : אצלנו אין מבצע


ואיך דאצ'יה נקלטה עד כה בשוק הישראלי?
בהשקת דגמי דאצ'יה בארץ במהלך ינואר, סרבו קברניטי המותג לנקוב ביעד המכירות לשנת השיווק הראשונה, אך הצהירו בביטחון מלא שהם בטוחים שימכרו המון. במהלך 10 החודשים הראשונים לשיווק, עלו לכביש לא פחות מ- 2,074 מדגמי דאצ'יה, מה שמסתמן כהצלחה מרשימה, ובעיקר לנוכח היותם של כל הדגמים מצוידים בתיבת הילוכים ידנית בלבד. הדגם הנמכר ביותר עד כה הוא רכב הפנאי-שטח דאסטר עם 876 מסירות עד כה, ומקדים את הסאנדרו עם 497 מסירות, הלודגי' ( מיניוואן קומפקטי 7 מקומות ) עם 446 מסירות ודוקר עם 256 מסירות.
שביעות רצון גבוהה מהלקוחות
משיחה שערך אתר Wheel עם כמה בעלים של מכוניות דאצ'יה, אשר עשו כבר כמה עשרות אלפי ק"מ עם הרכבים, נרשמת שביעות רצון גבוהה מהרכב. " זה לא שאין בו חסרונות, אך ביחס למחיר ששילמתי אני מרוצה מאוד " כך סיכם בעלים של דאצ'יה סנדרו סטפווי שעבר עם מכוניתו יותר מ-20,000 ק"מ. הוכחה לשביעות הרצון הגבוהה של הלקוחות ניתן למצוא גם ב- "לוח יד 2" , שם נמצאת נכון לכתיבת שורות אלו מכונית אחד בלבד למכירה בתור משומשת, מתוך יותר מ- 2,000 מכוניות שעלו לכביש. מדובר בדאצ'יה סנדרו סטפווי שמוצעת ב-63,500 ש"ח – מחיר הגבוה ב- 3,500 ש"ח ממחירה במחירון לוי יצחק… אמנם מדובר בזמן קצר כדי שאנשים יתחילו למכור את רכבם החדש, אולם גם בשנה הראשונה של רכב יש לא מעט אנשים שמחליטים למכור אותו מכל מיני סיבות, ופה פשוט אין.



שפת עיצוב חדשה