שר התחבורה האמריקאי מתעניין בטכנולוגיה הישראלית

שר התחבורה האמריקאי אנתוני פוקס בישראל: "הכיוון ברור – לתמוך ולקצר את התהליכים ואת הגישה לשוק האמריקאי מצד חברות התורמות לשיפור כלי התחבורה והבטיחות בדרכים. אז אם יש לכם את הפתרונות הנכונים – תתקשרו אלינו".

ששי כהן 12 בנוב, 2015
שר התחבורה האמריקאי אנתוני פוקס

ועידת ראש הממשלה לתחליפי הדלקים השלישית ננעלה אמש בתל אביב, לאחר התעניינות שיא בטכנולוגיה הישראלית, עם לא פחות מ- 1400 אורחים מ- 30 מדינות, ביניהם נציגים מיצרני רכב בינלאומיים, חברות אנרגיה, מדענים, חברי פרלמנט וממשל מהארץ והעולם, שהגיעו ליומיים של כנס התחבורה הבינלאומי שהתקיים בת"א ובו הציגו שלל יזמים וחברות פיתוחים טכנולוגיים שונים, האמורים להוות פתרונות לתחבורה חכמה עתידית ותחליפי דלק שונים. לצד שלל בכירים בענף התחבורה ואיכות הסביבה שהתארחו במקום ובינהם השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, אורח הכבוד היה שר התחבורה האמריקאי אנתוני פוקס שהגיע לצפות בחידושים והראה נכונות לשיתוף פעולה עם חברות ישראליות.




בין שלל ההרצאות והדיונים בהשתתפות בכירים מעולם הרכב והאנרגיה שהתקיימו בכנס, הכריז השר להגנת הסביבה אבי גבאי : "ישראל הציבה יעדים שאפתניים להפחתת פליטות גזי חממה, עם הורדה של כ-25% מסך הפליטה הצפויה ב- 2030, בעינינו הדרך הנכונה לטפל בכך היא בעיקר באמצעות טכנולוגיות חדשות וניצול ירידת מחירי הפחם הנפט והגז בעולם ולא באמצעות כניסה לכיסם של האזרחים". עוד טען השר גבאי שמטרת משרדו היא להפחית את הבירוקרטיה ולסלול את הדרך, ליזמים, המעוניינים לקדם פתרונות תחבורה ירוקים, לרבות הוספת עמדות תדלוק גז בתחנות הדלק בזמן מהיר, בעיה שכיום מלווה בבירוקרטיה מעיקה.
מתוך דבריו של שר התחבורה בממשל אובמה, אנתוני פוקס,"אני מצפה ועובד קשה על כך שהממשל האמריקני יעזור ליזמים בתחום התחבורה החכמה בעזרת חקיקה, שתאפשר לקדם גם את שלב החדירה לשוק לאחר תהליך הפיתוח. פוקס הוסיף ואמר: "מדובר בטריטוריה חדשנית ואנחנו עדיין מגששים את דרכנו, אבל הכיוון הוא ברור – לתמוך ולקצר את התהליכים ואת הגישה לשוק של החברות התורמות לשיפור כלי התחבורה, התנועה באויר בים וביבשה והבטיחות בדרכים. אז אם יש לכם את הפתרונות הנכונים – תתקשרו אלינו".

בכנס שנערך בשיתוף קהילת Ecomotion המקדמת בשנים האחרונות פתרונות תחבורה עתידית חכמה, הוצגו גם מספר פיתוחים שונים. לדברי אייל רוזנר, ראש מנהלת תחליפי הדלק במשרד רוה"מ: "הוועידה השנתית השלישית של התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים הציגה את המהפכה המתחוללת כיום בשוק האנרגיה והתחבורה הבינלאומי. כשלוש שנים מתחילת התוכנית אנו שמחים לראות כיצד חזון התוכנית קורם עור וגידים, עם כ- 300 חברות הזנק וקרוב ל- 200 קבוצות מחקר, העוזרים להפוך את ישראל למרכז ידע עולמי. שמחנו להיווכח עד כמה אורחי הכנס, שהגיעו מכל העולם, מתעניינים ומתלהבים ממה שיש לטכנולוגיה של ישראל להציע. אין ספק כי התעניינות מצד משקיעים, יצרני רכב בינלאומיים, אנשי ממשל וקרנות השקעות בינלאומיות יעודדו השוק לצמוח ולהתרחב משמעותית גם בעתיד".
בין המתתפים הרבים באירוע ניתן היה למצוא בכירי יצרניות רכב כדוגמת דר' יואכים קולניג, סגן נשיא לתחום האנרגיה בב.מ.וו, האחראי על נושא האנרגיה החליפית בחברה הבווארית, נאדין לקלייר, סגנית נשיא בחברת רנו האחראית לנושא פיתוח כלי רכב. ורגיליו צ'רוטי, סגן נשיא בקבוצת פיאט קרייזלר האחראי על פיתוח עסקי, דר' מיכאל טמור, מומחה לפיתוח אנרגיות חליפיות שהוביל מחקרים בנושא רכבים היברידיים ותאי דלק בחברת פורד ועוד.



שפת עיצוב חדשה