שש שאלות נפוצות בנושא ביטוח רכב

פעמים רבות אנו נתקלים במצבים שונים הקשורים לרכב שלנו, לתאונות, הנחות, ביטוח רכב וכדומה. במאמר זה נענה על מספר שאלות שיעזרו לכם להבין טוב יותר את המצבים הביטוחיים שכולנו נקלעים אליהם לעיתים.

מדור שיווקי 29 בדצמ, 2020
ביטוח רכב

פעמים רבות אנו נתקלים במצבים שונים הקשורים לרכב שלנו, לתאונות, הנחות, ביטוח רכב וכדומה. במאמר זה נענה על מספר שאלות שיעזרו לכם להבין טוב יותר את המצבים הביטוחיים שכולנו נקלעים אליהם לעיתים.


אתם רוצים לרכוש פוליסת ביטוח מקיף עבור רכב חדש או רכב נוסף שיש ברשותכם בחברת ביטוח חדשה, אך יש לכם מספר תביעות רכוש שהגשתם בביטוח המקיף על רכב קודם בחברה הקודמת. האם חברת הביטוח שבה אתם מבקשים לבטח את הרכב החדש יכולה לגלות את העבר הביטוחי שלכם?

חברת הביטוח יכולה לבקש מכם אישור היעדר תביעות כדי שתוכל להעניק לכם הנחה בפרמיית פוליסת המקיף. כדי להמציא אישורים אלו עליכם לפנות לחברת הביטוח שבה בוטחתם בעבר. ללא אישור אין לחברת הביטוח דרך לדעת מה העבר הביטוחי שלכם. (אלא אם הייתם מבוטחים באותה החברה).

אם בחרתם שלא להציג אישור העדר תביעות לחברת הביטוח, אזי שהיא יכולה לחייב אתכם במלוא הפרמיה ללא מתן הנחת היעדר תביעות.

רציתם לרכוש רכב מאדם פרטי, נפגשתם וחתמם על הסכם המציין כי אחד הצדדים חוזר בו הוא יפצה את הצד השני בסכום כספי למשל, 1,500 ₪. כעת, החלטתם שאינכם רוצים לרכוש את הרכב, האם אתם מחוייבים על־פי חוק לשלם את דמי הפיצוי שסוכמו ביניכם?

ובכן, ההסכם הזה שעליו חתמתם נקרא "זכרון דברים" אשר למעשה אומר שעל הצד שחוזר בו יש לפצות את הצד השני בסכום שנקבע מראש ללא צורך בהוכחת נזק. כך, שני הצדדים יכולים להמשיך במשא ומתן תוך הצהרת כוונות רציניות מבלי לבזבז האחד את זמנו של השני. הסכם זה תקף על פי חוק לכל עניין ודבר והצד המבטל יאלץ לשלם את הסכום שנקבע לצד השני בהתאם לזכרון הדברים ולפי כל האמור בו.

האם ניתן לבטח נהג צעיר על רכב מליסינג?

נושא זה נתון לשיקולן הבלעדי של חברות הביטוח שכן הנושא אינו מוסדר בחוק כהלכה.

אם נהג נוהג ברכב שאינו מבוטח בפוליסת צד ג', והרכב מעורב בתאונה ומסב נזק לרכב אחר. מי ישלם על הנזק, הנהג או בעל הרכב? את מי יש לתבוע במקרה זה?

במקרה כזה יש לתבוע את נהג הרכב אשר גרם לנזק ולתאונה תחת דיני הנזיקין והוכחת רשלנות.

נפגעתם על ידי רכב ויש ברשותכם את מספר הרכב הפוגע, כיצד תוכלו לברר מיהו האדם שלו שייך הרכב והיכן הוא מבוטח?

כדי לברר פרטים אלו ניתן לפנות למשטרת ישראל אשר ברשותה מערכת שבה מופיעים כל כלי־הרכב הקיימים בישראל ופרטים נוספים. כמו כן, תוכלו לחפש את פרטי הרכב הפוגע באינטרנט במערכת החדשה של "קרנית". במערכת תוכלו להזין את מספר הרכב ולברר את פרטי חברת הביטוח (של תעודת החובה) ומועד התאונה. השירות כרוך בתשלום של עשרה שקלים.

האם תעודת החובה ופוליסת המקיף לרכב מעניקים כיסוי רק לבעל הרכב? למשל הרכב רשום על שמו של אחד ההורים אך מי שנוהג בו בפועל הוא אחד הילדים.

הן תעודת החובה והן הביטוח המקיף מעניקים כמובן כיסוי לבעל הרכב, יחד עם זאת, בעל הרכב יכול להוסיף נהגים נוספים הן בביטוח החובה והן בביטוח המקיף. יש לציין כי הוספת הנהגים תגרור פרמיה נוספת בפרט אם מדובר בנהגים צעירים וחדשים. למעשה כל נהג שהוא צעיר יותר מן ההורה יגרור תוספת בפרמיה משום שההורה זכאי להנחת גיל. ברגע שהילדים הם הנהגים ברכב יש להוסיף את ההפרש הנדרש ע"י חברת הביטוח.



עוד מצרכנות