תאונת דרכים – עד כמה ביטוח רכב מגן עליי

ביטוח חובה לרכב מספק מעטפת הגנה הן לבעלי הרכב והן לנפגעים בתאונה, ואם חלילה נקלעתם לתאונת דרכים, כדאי שתדעו מה מספק הביטוח, אילו סוגי כיסויים ביטוחיים קיימים ואיך כל אחד מהם יגן עליכם במקרה של תאונה.

מדור שיווקי 28 בדצמ, 2023
תאונת דרכים בתל אביב 2023

אחד מביטוחי החובה היחידים בישראל הוא ביטוח רכב. חשוב מאוד להבין כי תאונות דרכים הן דבר שמתרחש באופן שגרתי. התאונות הללו למעשה דורשות תיקונים לרכב כאשר לא פעם התיקונים הללו כרוכים בעלויות גבוהות. מעבר לכך, תאונות עלולות להיות כרוכות בהוצאות רפואיות שונות וכן התחייבויות משפטיות אשר יכולות להצטבר בצורה מהירה. ניתן לומר כי המטרה של ביטוח רכב היא לספק שקט נפשי וכן הגנה כלכלית לנהג וזאת במקרה של אירועים בלתי צפויים. מלבד ביטוח חובה שבו כל נהג נדרש לבטח את הרכב שלו, הרי שניתן למצוא גם ביטוחים נוספים כגון: ביטוח רכב מקיף וביטוח צד ג.


סוגי כיסויים ביטוחיים ואיך כל אחד מהם יגן עליכם במקרה של תאונה

סוגי הכיסויים בביטוח רכב הם:

ראשית כל, ביטוח חובה. מדינת ישראל קבעה חובת רכישת ביטוח חובה לכל רכב ועל כן, כל נהג חייב לרכוש ביטוח חובה. ביטוח זה יכסה בין השאר נזקי גוף שיגרמו בשל תאונה לנהג ברכב, לנוסעים ברכב, להולכי רגל שנפגעו מהתאונה מחוץ לרכב, רוכבי אופניים ועוד. ביטוח חובה למעשה מסייע לאנשים שנפגעו בתאונת דרכים לקבל טיפול רפואי רלוונטי להם וכן פיצוי כספי. חשוב לציין כי הוא רלוונטי לכיסוי נזקי גוף ונפש בלבד שעלולים להיגרם בשל התאונה לנהג, לנוסעים או לאנשים שהיו מחוץ לרכב בזמן התאונה.

מהם רכיבי הכיסוי בביטוח חובה?

ביטוח חובה מציע כיסוי ללא הגבלה בגין אובדן כושר עבודה בשיעור גבוה פי שלוש מהשכר הממוצע המבוצע במשק, לכל היותר. כמו כן, הוא מציע כיסוי להוצאות על טיפולים רפואיים או מוצרים רפואיים ופיצוי בגין סבל או כאב שנגרמו בשל התאונה.
חשוב לזכור כי עלויות רפואיות בגין תאונה עלולות להיות גבוהות ביותר ועל כן, ביטוח חובה מסייע בתשלום ההוצאות הרפואיות של האדם שנפגע בתאונה שבה היה מעורב הרכב המבוטח, ללא קשר לשאלה מי אשם בתאונה.

כיסויים ביטוחים נוספים בביטוח רכב

עוד סוג של כיסוי ביטוחי הוא ביטוח צד ג. מדובר על ביטוח שמכסה נזקים שנגרמו לצדדים שלישיים וזאת כתוצאה מהרכב המבוטח. אם האדם שנהג ברכב נמצא אשם בתאונה, חברת הביטוח שמבטחת את הרכב בביטוח צד ג, תפצה את התובע בצורה מלאה או חלקית. פיצוי על ידי ביטוח צד ג יכול להינתן גם על פגיעה ברכוש או ציוד, כך לדוגמא: אם במהלך תאונה נגרם נזק לחלון ראווה, גדר או כל רכוש ציבורי אחר, חברת הביטוח תפצה את הנפגעים על הנזקים שנגרמו לרכוש.

עוד כיסוי הוא ביטוח מקיף. המטרה של ביטוח מקיף היא לסייע בתשלום עבור נזק שנגרם לרכב שלכם כתוצאה מאירועים שונים כגון: השחתה של הרכב, תאונה, פריצה לרכב, פגעי מזג אוויר, נזקי טבע וכמובן במקרה של גניבת הרכב. מעבר לכך, ביטוח מקיף יפצה גם על פגיעה באביזרים ברכב או בציוד במידה והם כלולים בפוליסה. כך לדוגמא: אם יש לכם ברכב מערכת ניווט מאוד משוכללת והיא נפגעה כתוצאה מהתאונה והיא מכוסה בסעיף בפוליסה, הרי שתהיה לכם אפשרות לתבוע החזרים בגין הנזק שנגרם למערכת.