תמיד בחזית טכנולוגיית הרכב

בשורות הבאות ריכזנו עבורכם רשימה של מספר שכלולים אשר נחשבו למהפכניים לאורך ההיסטוריה של תעשיית הרכב ובנוסף, ננסה להבין מי מבין יצרניות הרכב המובילות נחשבת לפורצת דרך בתחומה ( תוכן שיווקי )

ששי כהן 17 בנוב, 2015
carplay-mercedes-benz

כל אחד ואחת מאיתנו המחזיק בבעלותו רכב פרטי, נהנה כיום ממגוון רחב של שכלולים טכנולוגיים אשר התווספו לרכבים הפרטיים במרוצת השנים. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם רשימה של מספר שכלולים אשר נחשבו למהפכניים לאורך ההיסטוריה של תעשיית הרכב ובנוסף, ננסה להבין מי מבין יצרניות הרכב המובילות נחשבת לפורצת דרך בתחומה.




חלונות חשמליים
המצאת החלונות החשמליים היא אחת מההמצאות המהפכניות ביותר בתעשיית הרכב. רבים מאיתנו כבר לא זוכרים שבדור הקודם של הרכבים (לפני 25 שנה לערך) חלונות הרכב נפתחו ונסגרו באמצעות מנגנון ידני מסורבל וכבד אשר חייב את נוסעי המכונית להפעיל כוח ידני לפתיחה או סגירה של החלון. עם המצאת החלונות החשמליים על ידי חברת ג'נרל מוטורס האמריקנית, החלו כל יצרני הרכב מסביב לעולם לעשות בהם שימוש, וכיום, החלון החשמלי מהווה חלק טריוויאלי ובלתי נפרד מכל רכב המיוצר מסביב לעולם.
מערכות בטיחות לרכב
כיום, כל רכב מאובזר במגוון רחב של מערכות בטיחות הכוללות בין היתר את מערכת ה-ABS (מערכת למניעת נעילת גלגלי הרכב בבלימה), מערכת ה-ESP (מערכת עזר ממוחשבת לשליטה ברכב) ועוד מגוון רחב של מערכות מתקדמות וממוחשבות. אחת מההמצאות המהפכניות ביותר בתעשיית הרכבים בתחום הבטיחות הן כריות האוויר המהוות כיום סטנדרט בכל רכב חדש. על כל אחת מההמצאות הנ"ל (ABS, ESP וכריות אוויר) אחראית חברת מרצדס בנץ הנחשבת לאחת מיצרניות הרכב פורצות הדרך לאורך כל ההיסטוריה, החל מייצור מנוע הדיזל הראשון במכונית נוסעים בשנת 1936, דרך המצאת מערכות ה-ABS וכריות האוויר בסוף המאה ה-20 ועד להמצאת מערכות ה-ESP בתחילת המאה ה-21. גם היום, חברת מרצדס ממשיכה לפתח מערכות מתקדמות שככל הנראה יהוו חלק בלתי נפרד מהעתיד התחברותי של כל אחד ואחת מאיתנו.
GPS מובנה ומערכות מולטימדיה לרכב
אחרי כניסתן בסוף המאה הקודמת של מערכות המולטימדיה לרכב אשר כללו בין היתר GPS מובנה, מערכות שמע משודרגות, מכשירי DVD ומסכי צפייה, הגיע התור של מערכות טכנולוגיה מתקדמות יותר המותאמות למכשירי הטלפונים החכמים, לרבות, מכשיר אייפון 6s של חברת אפל.
במהלך 2014, הושק בתערוכת הרכב בג'נבה ה-CARPLAY, מרכז הבידור והמידע החדש ברכבים. מערכת זו מאפשרת לנהג לחבר את הטלפון החכם שברשותו בתחילת הנהיגה וליהנות ממגוון רחב של שירותים באמצעות מרכז הבידור והטלפון החכם. מערכת ה-CARPLAY, מאפשרת לכל נהג המשתמש במכשירי אייפון, לבצע שיחות, להיעזר במפות, להאזין למוסיקה ואף לגשת להודעות באמצעות פיקוד קולי על המערכת ועוד מגוון רחב של אפשרויות העומדות לרשותו. גם בתחום זה חברת מרצדס בנץ מובילה את הקידמה, וזאת נוכח העובדה שמערכות ה-CARPLAY החדשניות הותקנו לראשונה בדגמים החדישים ביותר של רכבי מרצדס, פרארי ו-BMW. במהלך 2015, מערכות ה-CARPLAY הותאמו למגוון רחב יותר של רכבים של היצרניות המובילות ביותר העולם.
* הכתבה הינה תוכן שיווקי ממומן.