תערוכת פרנקפורט: אופל קורסה החדשה פוגשת אופל קורסה GT אספנות

את השקת אופל קורסה החדשה (דור 6) בתערוכת פרנקפורט הקרובה, תקשט אופל קורסה GT משנת 1987 (דור 1) שנרכשה ע"י היצרן מלקוח בפורטוגל, ועברה בנסיעה 2,700 ק"מ עד למטה החברה בגרמניה, שם שופצה מהיסוד.

ששי כהן 01 בספט, 2019
אופל קורסה GT ואופל קורסה החדשה

מותג אופל, הנמצא כיום בבעלות קונצרן PSA (פיג'ו-סיטרואן), מתכונן לתערוכת הרכב של פרנקפורט שתיפתח בעוד 11 יום, ולצידן של האסטרה המחודשת והגראנדלד X ההיברידית, במרכז ביתן אופל יוצג לראשונה הדור השישי של הקורסה, כשלצידו תוצב גם אופל קורסה GT הספורטיבית משנת 1987, שנרכשה בפורטוגל ועשתה את הדרך בנסיעה עד למטה החברה בגרמניה !


הקורסה החדשה (דור שישי למכונית הנמכרת ביותר של אופל בעולם בכל הזמנים) תוצג ב-3 גרסאות בתערוכת פרנקפורט: גרסת 5 דלתות (בנזין ודיזל), גרסה חשמלית מלאה (קורסה E) וגרסת ראלי חשמלית, שנועדה להשתתף במרוצי הראלי קאפ (רישוי למסלול בלבד). האורחת הלא פחות מעניינת בדוכן אופל, תהיה כאמור הקורסה GT אספנות משנת 1987 שתוצג לצידם של דגמי הקורסה החדשים.

אופל קורסה GT

אופל קורסה GT לאחר השיפוץ

2,700 ק"מ מפורטוגל לגרמניה עם אופל קורסה GT 

הרעיון של אופל לארח בתערוכת פרנקפורט קורסה GT מהדור הראשון שתקשט את הקורסה החדשה לא היה פשוט: לחברה היה קושי לאתר מכונית ספורטיבית נדירה ששרדה יותר מ-30 שנה, ובסוף נמצאה אחת כזו נטושה במוסך בעיר פורטו בפורטוגל. לאחר טיפול החייאה קצר (לדברי החברה וללא הכנות מיוחדות למסע ארוך), יצאה ה-GT מעיר הנמל במערב פורטוגל למסע של 2,700 ק"מ, בדרך ביקרה המכונית במפעל החברה בספרד (סרגוסה) שם יוצרו לפני 32 שנה, שם התקבלה בטקס מיוחד וייצרה עניין רב בקרב העובדים, המשיכה דרך צרפת ושוויץ עד להגעתה למטה החברה ברוסלסהיים בגרמניה, שם חיכה לה צוות מיוחד של אופל המתמחה במכוניות קלאסיות, שהעביר אותה שחזור מלא, כולל צביעה חדשה והתקנת חישוקים קלים מקוריים של הדגם.
אופל קורסה GT

אופל קורסה GT יוצרה בין אפריל 1985 ועד סתיו 1987 וצוידה במרכב 3 דלתות קליל (750 ק"ג בלבד) ומנוע 1.3 ליטר שהפיק 70 כ"ס בסה"כ, שהיוו את גרסת הספורט של הקורסה עד להגעתה של גרסת ה-GSI הראשונה בשנת 1988. בנוסף, צוידה המכונית בגיר 5 הילוכים במקום 4 שסיפק נסיעה חלקה וחסכונית יותר בדלק ועם יחס של 10.7 ק"ג לכ"ס התקבלה כאן מכונית קלילה ומהנה לנהיגה. ב- 2,700 הק"מ שעברה מפורטוגל לגרמניה הציגה הקורסה GT הנוסטלגית צריכת דלק מכובדת של 16 ק"מ לליטר…

אופל קורסה GT

אופל קורסה GT במהלך השיפוץ

אופל קורסה GT תוצג יחד עם דגמי הקורסה 2020 ושאר דגמי אופל בתערוכת הרכב של פרנקפורט שתפתח את שעריה ב-12 בספטמבר 2019.