הוצאות אחזקה נמוכות במיוחד: GAC GE3 במבחן דרכים

הג'יפון ה-100% החשמלי של GAC מבטיח את טווח הנסיעה הגבוה ביותר בין כל הדגמים החשמליים העממיים בישראל, טעינה בחינם בעמדות ציבוריות, חבילת טיפולים ל-3 שנים ללא עלות וגם טסט שנתי בעלות של 541 שקל. מה יש לו להציע מעבר?

ששי כהן 31 באוג, 2020
GAC GE3 מבחן דרכים

קטגוריית המכוניות החשמליות בישראל צומחת מתחילת השנה ונראה שהשנה לראשונה מאז עידן הרנו פלואנס החשמלית, יחצה השוק את רף ה-1,000 מסירות של דגמים 100% חשמליים, כאשר דגמי הג'יפונים רושמים את הביקוש הגבוה ביותר בשוק, ובשבוע שעבר דיווחה אף MG שמסרה את הרכב החשמלי ה-500 מתחילת השנה. כניסתו של מותג GAC הסיני לארץ בתחילת השנה, חידד את התחרות, ומבטיח את טווח הנסיעה הגבוה בין החשמליות העממיות המשווקות כעת בארץ, נתון שאולי הכי חשוב היום כשבאים לרכוש מכונית חשמלית. מה יש לו להציע מעבר לכך? יצאנו לסיבוב היכרות.

GAC מוטורס

אז דבר ראשון שחשוב למותג להסביר, זה שהשם של המותג זה לא ג'אק כמו שחלק מהאנשים קוראים לרכב, אלא G.A.C, שאולי מזכיר לכם את GMC האמריקאית ששווקה כאן בעבר, אבל אין לה שום קשר ליצרן הסיני החדש שהחל את פעילותו ב-2015. עכשיו תחשבו שבמקום שם הדגם GE3 שנתנו לג'יפון החשמלי שלהם היו קוראים לו "ספארי", אז היה מתקבל כאן G.A.C ספארי… לא הרבה יותר נחמד? חחח


אבל עכשיו ברצינות, מותג GAC הוא ענק סיני אשר ייצר אשתקד לא פחות מ-2.2 מיליון רכבים ! אך מרביתם היו דווקא דגמים של טויוטה, הונדה, מיצובישי ודגמים נוספים אותם הוא מייצר עבור השוק הסיני. לארץ הוא מיובא ע"י חברת אוריון מוביליטי, חברת בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה ולקסוס, כך שאם מישהו חושש מכניסה למותג חדש שלא ברור אם ישרוד בארץ, אז קחו בחשבון שיש לו גב של יבואנית טויוטה, מה שאומר שהוא בא כאן כדי להישאר. בנוסף, מדובר במותג הרכב היחיד בארץ שמבטיח לשווק רק דגמים חשמליים.

GE3

הסנונית הראשונה של GAC שנוחתת בארץ היא ה-GE3, קרוסאובר משפחתי הנהנה מעיצוב מודרני ונאה, אך יחד עם זאת סובל קצת ממראה של מיניוואן קומפקטי וקצת פחות משל ג'יפון. מדובר ברכב גבוה יחסית עם 1.64 מטר, שיחד עם אורך של 4.33 מטר ורוחב של 1.82 מטר, מציעים מידות משפחתיות מקובלות, לצד תא מטען בנפח 370 ליטר, נתון מרשים בהתחשב בכך שלא וויתרו על צמיג רזרבי.
GAC GE3 מבחן דרכים

בתוך תא הנוסעים מציע הדגם סביבת נהג נאה למראה, ורמת האבזור עשירה כסטנדרט עם מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8 נשלטת מההגה, התומכת עברית וכוללת שלל אפליקציות לרבות WAZE ופאנגו. בנוסף תמצאו מושבי עור (שרותחים בקיץ הישראלי- תהיו חייבים לשים מגבת על המושב אם הרכב חונה בשמש), מושבים קדמיים מחוממים (היינו מעדיפים מאוווררים), מושב נהג חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמות 360 מעלות, משטח טעינה אלחוטי לנייד, גג שמש חשמלי, קיפול מראות חשמלי, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג אחוריים, תאורת LED חיצונית מלאה, חישוקי "18 קלים, בלם יד חשמלי, חיישני רוורס, בקרת שיוט ועוד. מעבר לכך, מדובר ברכב מרווח למדי, המושבים רכים יחסית ונוחים, תנוחת הישיבה גבוהה והראות לצדדים טובה למעט לאחור.

בסעיף החובה, הדגם לא משווק עדיין עם חבילת בטיחות מקורית מתקדמת ובמקומה מצוידת המכונית במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

GAC GE3 מבחן דרכים

על הכביש

בחזיתו של ה-GE3 מותקן מנוע חשמלי עוצמתי המפיק 177 כ"ס ומומנט מירבי של 29.5 קג"מ כאשר בהיעדר תיבת הילוכים הכח מועבר ישירות לגלגלים הקדמיים. על הכביש מדובר במכונית חזקה למדי: התאוצה מהמקום זריזה והמומנט הגבוה מאפשר אפילו סחרור ארוך של הגלגלים, כמעט תוך כדי התעלמות ממערכת בקרת המשיכה. עבור חובבי יציאות זריזות מהרמזור, מדובר ברכב זריז מאוד עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות, ומומנט נדיב שעומד לרשות הנהג גם במהירויות ביניים הדורשות עקיפות זריזות. אפשר בהחלט ליהנות מזה, למרות משקל של יותר מ-1.6 טון, המכונית מרגישה קלילה וזריזה וקל להתמכר לתאוצות ולהרגשת הכח והמשיכה שיש לרכב הזה. יחד עם זאת, ספורטיבית היא לא, ונהיגה ספורטיבית בכבישים מפותלים היא לא הצד החזק שלה והיא גם לא מיועדת לכך. בסעיף הנוחות, מדובר במכונית שקטה ביותר לנהיגה (בצורה ממכרת משהו), נוחה באופן כללי, אך המתלים שלה מעט נוקשים ביחס לצפוי.

טווח נסיעה אמיתי

ה-GAC מתהדרת בנתוני טווח הנסיעה הטובים ביותר כיום ברכב חשמלי עממי בישראל. עם הצהרת יצרן של 309 ק"מ טווח בין טעינות לפי תקן ה-WLTP המחמיר, מדובר בנתונים מרשימים. מה שעוד יותר מרשים הוא שאנחנו הצלחנו להגיע לסביבות ה-290 ק"מ במציאות, נתון שלא רחוק מהצהרות היצרן שלרוב הן אופטימיות מידי ביחס למציאות. נקודת התורפה: הדגם אינו תומך עדיין בטעינה מהירה וזמן הטעינה המלא של סוללת הליתיום-יון בהספק של 54.75 קוט"ש עומד על קרוב ל-9 שעות.

GAC GE3 מבחן דרכים

עלויות אחזקה נמוכות

כצפוי ממכונית 100% חשמלית, גם כאן בא לידי ביטוי סעיף עלויות האחזקה הנמוכות. טעינה מלאה של הרכב המפיקה 300 ק"מ עולה בסביבות ה-30 שקלים במחירי החשמל בתעריף ביתי של היום, בשל היעדר שמנים ופילטרים, עלויות הטיפולים נמוכות ביותר וגם צריכת רפידות הבלמים נמוכה ביותר (בוודאי אם תנהגו בבורר מצבי הנהיגה במצב i-Pedal המדמה נסיעה על דוושה אחת בלבד ומסייע לצריכת חשמל נמוכה ע"י שימוש בבלימת הרכב והפיכת החום לחשמל). אל אלו מצטרפים אגרת רישוי שנתית (טסט) בעלות של 541 שקלים בלבד, וגם מי שיקבל אותה ממקום העבודה יהנה משווי שימוש מס במשכורת נמוך. כחלק מהחדרת הרכב מציע היבואן כיום גם חבילת טיפולים ל-3 שנים ללא עלות, טעינה בעמדות טעינה ציבוריות של EV-EDGE בחינם ל-3 שנים ועמדת טעינה ביתית במתנה (בשווי של כמה אלפי שקלים).

שווה את הכסף?

במחיר של 139,000 שקל בו מוצעת כיום ה-GAC GE3, מדובר בתמחור אטרקטיבי לג'יפון חשמלי משפחתי, תמורתו תקבלו רכב פנאי מודרני למראה ומאובזר היטב, הנהנה מביצועים טובים, נסיעה שקטה (יותר מהרבה מכוניות יוקרה), ומעלויות אחזקה נמוכות במיוחד, שיחתכו לכם דרמטית את הוצאות אחזקת הרכב. בסעיפי החובה – לרכב עדיין אין מערכות בטיחות מקוריות מתקדמות והסוללה לא תומכת בטעינה מהירה, מה שיגביל אתכם לנסיעות ארוכות במיוחד ומתאים בעיקר כרכב שני בבית, או לכאלה שאינם נוהגים כמעט לטייל למרחקים גדולים. כחלק מהחדרת המותג לישראל והרצון של היבואן להפיג חששות לגבי סחירות עתידית, מובטח ללקוחות גם טרייד-אין עתידי במחיר מחירון בשדרוג לדגם חדש של GAC (וצפויים הרבה דגמים נוספים בדרך).




עוד ממבחני דרכים