1,000 מנועים ביום: טויוטה חוגגת 30 שנות יצור מנועים באנגליה

חשבתם שהמנוע של הטויוטה שלכם יפני? טויוטה חוגגת 30 שנה למפעל המנועים שלה באנגליה, המייצר כיום את מרבית המנועים עבור דגמי החברה באירופה ורושם עד כה יצור של יותר מ-5 מיליון מנועים.

ששי כהן 31 באוק, 2022
מנוע היברידי טויוטה

טויוטה חוגגת שלושה עשורים של ייצור מנועים במפעל החברה של ב-Deeside אנגליה, אשר החל את דרכו בייצור המנועים לטויוטה קרינה בסוף 1992 ובהדרגה התרחב לייצור מנועים לדגמים נוספים כמו האוונסיס ועד למנועים של הדגמים ההיברידים שמרכזים כיום חלק גדול ממכירות המותג באירופה (קורולה, C-HR ופריוס פלוס).


מפעל המנועים העונה לשם "TMUK Deeside", הוא אחד משני המפעלים הראשונים בבעלות מלאה של טויוטה שהוקמו באירופה, יחד עם מפעל המכוניות בבורנסטון (Burnaston) שהוקם בשנת 1989 ומייצר כיום את הקורולה טורינג (סטיישן) והאצ'בק, וגם את האחות החורגת של הקורולה סטיישן – סוזוקי סוויפס (Swace). 

כיום מעסיק מפעל המנועים באנגליה יותר מ-600 עובדים, ומספק מספר גבוה נוסף של משרות באנגליה בתחומים נלווים, ומייצר מדי יום כ-1,000 מנועים בממוצע, או מנוע אחד כל 44 שניות. כל מנוע מורכב בממוצע מ-329 חלקים והמפעל מתמקד בעיקר בייצור מנועים עם פליטת מזהמים נמוכה, לרבות המנועים המיועדים לדגמים ההיברידיים הפופולרים של היצרן באירופה (75% מסך הייצור כיום), ומייצא את התוצרת שלו גם למפעלי החברה בטורקיה ובדרום אפריקה. בשנה החולפת החל המפעל גם בייצור יחידות הכח ההיברידיות מדור 5 של היצרן, ויחד עם 250,000 מנועים כאלו שירדו עד סוף השנה מפס הייצור של המפעל, הוא צפוי לחצות את רף ה-5 מיליון מנועים שיוצרו עד כה באנגליה.

בטויוטה מדגישים שמפעל המנועים גאה להיות בחזית המאמצים העולמיים של החברה בדרך להשיג אפס פליטת פחמן מפעילותה העסקית ולעזור ליצור עתיד ניידות בר-קיימא לכולם, עם התמקדות במעבר לייצור דגמי ההייבריד, פלאג-אין, חשמליים ומימן שנתח השוק שלהם הולך ועולה משנה לשנה בהיצע דגמי היצרן. כבר היום  80 אחוז מהפסולת בתהליכי הייצור שלה ממוחזרים ומשמשים מחדש לייצור חשמל ומימן ירוק. צעדים אלו ואחרים, יחד עם שיתוף הפעולה עם הספקים שלה, יסייעו לה בדרך להשגת ייצור פחמן ניטרלי עד 2025.

עוד מחדשות רכב