1,200 הזמנות ביום: נחנך מפעל טסלה בסין

על רקע הידיעות (הלא רשמיות) על הגבלת היקף מכירות טסלה בישראל ל-20 מכוניות בלבד השנה, חנכה השבוע טסלה את מפעל ההרכבה החדש שלה בסין שהזניק את מכירות דגם המודל 3 ל-1,200 הזמנות ביום !

ששי כהן 17 בינו, 2020
טסלה מודל 3

שבוע לאחר שחנכה טסלה את מפעל הרכב החדש שלה בסין, באירוע בו מנכ"ל החברה אלון מאסק הדהים את האורחים בריקוד סטריפטיז ביזארי, מסתבר שיש לו סיבה מספיק טובה לרקוד, וכמו בהשקות אחרונות של היצרן, גם הפעם מגיעים דיווחים על מכירות יוצאות דופן, כאשר בפרק הנוכחי מזנקות מכירות טסלה מודל 3 לקצב של 1,200 הזמנות ביום בסין לבדה !



מפעל ההרכבה החדש של טסלה בסין החל השבוע בייצור של הטסלה מודל 3, לאחר שהוקם בהשקעה של 2 מיליארד דולר ובזמן שיא של 10 חודשים בלבד מרגע שהחלה הבנייה ועד שירדו המכוניות הראשונות מפס הייצור. יחד עם זאת, הסיבה העיקרית לזינוק החד במכירות הדגם בסין נעוצה בתג המחיר החדש שהוצמד לדגם, שמחירו צנח בסין מ-$50,000 ל-$42,900 – קיצוץ של לא פחות מ-16% במחיר הודות למעבר הייצור בסין. צפי הייצור של המפעל החדש בסין עומד על כ-250,000 מכוניות בשנה מדגם המודל 3, כאשר בעתיד אמור להצטרף לייצור שם גם דגם המודל Y, קרוסאובר חשמלי חדש. בנוסף, מתכננים בטסלה סין להגדיל גם את כמות החלקים מייצור מקומי שמורכבים בדגם, מ-30% כיום ל-100% עד סוף השנה.

בסה"כ מדווחים בסין על תורים של לקוחות שעומדים מחוץ ל-8 חנויות טסלה ברחבי שנגחאי, המספקים כעת מאות הזמנות ביום, שיחד עם שאר סין מסתכמות בלא פחות מ-1,200 הזמנות בממוצע ליום לדגם החדש. "אולם התצוגה שלנו נראה כמו חנות מכולת עם המון אנשים שמחכים מחוץ לחנות", כך תיאר השבוע סוכן מכירות של טסלה באחת הסוכנויות בשנגחאי.

טסלה מודל 3 בישראל

טסלה מודל 3 שעברה השבוע רישוי בישראל. צילום מתוך עמוד:טסלה ישראל – Tesla Israel בפייסבוק

ומה עם טסלה בישראל?

ובעוד שבסין סופרים כמות מרשימה של הזמנות ביום, השבוע נפוצו בארץ דיווחים על הגבלה של משרד התחבורה לשיווק של 20 מכוניות בלבד בישראל בשנה הראשונה לשיווק, עקב מעמד של יבואן זעיר שהוענק לחברה בישראל. סביר להניח שבסופו של דבר היבוא יורחב עוד השנה לכמויות גדולות יותר, שכן לפי תחזית מחיר של 250-300 אלף שקל לדגם המודל 3 הבסיסי בהיצע החברה, סביר שימכרו את כל הכמות ברגע שיחל השיווק, עקב באזז מטורף שיש למותג בארץ וקהל גדול של לקוחות שממתינים לשיווקם הרשמי של הדגמים בישראל. הרי בסופו של דבר בשביל 20 מכוניות לשנה, אין טעם בפתיחת חנות פופ-אפ בקניון רמת אביב (כך שוב לפי דיוווחים לא רשמיים שהופצו בתקשורת המקומית), שכן גם אתר אינטרנט ימכור בארץ לדעתנו את כל ה-20 מכוניות בשעות ספורות. השבוע אגב, עברו מספר דגמים ראשונים של טסלה ביבוא רשמי רישוי בארץ ותמונות רבות של הדגמים עם רישוי ישראלי נפוצו ברשתות החברתיות. השיווק צפוי להתחיל בקרוב מאוד.



עוד מחדשות רכב