2.04 מיליון שקל: פרארי F8 טריבוטו ראשונה נמסרה בישראל

פרארי F8 טריבוטו הראשונה בישראל, נרכשה ע״י איש עסקים אספן רכבי פרארי שמחזיק בביתו עוד 2 רכבי פרארי מדגמים שונים ושודרגה בתוספות בעלות נוספת של 410,000 שקל, לדברי היבואן, 4 הזמנות נוספות נרשמו לדגם.

ששי כהן 02 ביול, 2020
פרארי F8 טריבוטו

סמלת, יבואנית פרארי בישראל, החלה השבוע במסירת הפרארי F8 טריבוטו החדשה, מחליפתה של ה-488 GTB, הנחשבת למכונית הסדרתית החזקה ביותר שבנתה פרארי עד כה. לדברי היבואן, לצידו של הלקוח הראשון בישראל, נרשמו עוד כ-4 הזמנות לדגם שמחירו הבסיסי מתחיל ב-2.04 מיליון שקל.


הרוכש, איש עסקים אשר מחזיק בביתו כבר 2 מדגמי פרארי, שידרג את המכונית בשלל תוספות ובסה"כ הפקיד בידי היבואן 2.45 מיליון שקל. בין התוספות המיוחדות שהזמין: צבע פרארי מפלטת הצבעים ההיסטורית בשווי של 93,200 ₪ , מושבי מירוץ מסיבי פחמן בשווי 67,500 ₪ והגה מסיבי פחמן עם נורות LED להחלפת הילוכים בשווי של 35,900 ₪.

פרארי F8 טריבוטו החדשה מצוידת במנוע V8 כפול מגדשי טורבו החזק בהיסטוריה של החברה, מנוע עטור פרסים אשר זכה בתואר מנוע השנה ברצף בשנים 2016-2019, כולל פרס "מנוע השנה ב-20 השנים האחרונות". המנוע מגיע היישר מגרסת המרוץ של ה- 488 – ה- 488 צ'לנג' וה-488 פיסטה וכולל בין היתר מכלולים קלים יותר, בוכנות וטלטלים חדשים, מצנן ביניים גדול יותר ושימוש בטכנולוגיות מעולם המרוצים כדי להפיק כעת 711 כ"ס ב- 8,000 סל"ד ו-77 קג"מ ב-3,000 סל"ד (שיפור של 50 כ"ס וקג"מ אחד לעומת ה- 488 GTB). לשם השוואה, לפרארי אנזו עם מנוע V12 יש 660 כ"ס בלבד. ההספק לליטר עומד כעת על 185 כ"ס לליטר, בין הגבוהים בעולם הרכב והמנוע החזק ביותר שהותקן ברכב ייצור סדרתי רגיל בהיסטוריית החברה. פרארי תכננה מחדש את פעולת המנוע ויציאות האגזוז כדי לתת צליל מנוע ייחודי וניכר עבור ה-F8 טריבוטו. בנוסף, עקב השיפורים הרבים למנוע הטורבו צומצמה שוב השהיית הטורבו וכעת לא ניתן לחוש כלל בהשהיית טורבו.
פרארי F8 טריבוטו

התאוצה מאפס למאה קמ"ש עומדת ב-F8 רק על 2.9 שניות (0.1 שניות מהר יותר מפרארי 488 GTB) והמהירות המרבית היא מעל 340 קמ"ש. את מסלול פיוראנו משלימה ה-F8 בתוך דקה ו- 22:5 שניות, חצי שניה מהר יותר מה- 488. בפרארי מבטיחים שצליל המנוע בשילוב עם מערכת הפליטה החדשה יציעו ריגוש מקסימלי ועוצמה גבוהה יותר מה- 488 GTB.

ה-F8 טריבוטו החדשה ארוכה במעט מה- 488, באורך של 4.611 מטר והיא חולקת איתה את אותו בסיס גלגלים. עם זאת, פרארי הצליחה לשפר את משקל הרכב ולהפחית ממנו 40 ק"ג לעומת ה- 488 היוצאת באמצעות שימוש בחומרים קלים ומתקדמים יותר.

פרארי F8 טריבוטו

בתוך תא הנוסעים ה- F8 טריבוטו שומרת על דרכה של ה- 488 המצליחה ומשאירה את תנוחת הנהיגה המרכזית בפוקוס של הנהג והיא כוללת הגה חדש וקטן יותר, שני צגים דיגיטליים ושעון סל"ד מרכזי מול הנהג. ללקוחות ניתנת האופציה לבחור ממגוון של 15 צבעים לחלל הפנימי ומגוון חומרים לעיצוב תא הנוסעים – החל מעור איטלקי, אלקנטרה ומגוון של תוספות סיבי פחמן. לצד אלו מצוידת המכונית בבקרת אחיזה משופרת, בקרת יציבות מעולם ה- F1, דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה, מערכת מתלים משודרגת ותיבת הילוכים מהירת תגובה.

לדברי דני איטליאנו, משנה למנכ״ל סמלת: ״אנו שמחים מאוד להתחיל כבר החודש ולמרות הקשיים שנוצרו בעקבות משבר הקורונה העולמי במסירת ה- F8 טריבוטו החדשה בישראל, מחליפת הדגם המצליח ביותר של פרארי בישראל, ה-488".



Shares